Wille
Trådstartare
Det kostar 1300 att få in kylfrysen på plats och den gamla bortforslad. Jag tycker det är ockerpris för något som tar max 10 minuter.Wille: även om 1000kr är mycket så tjänar du ju in på det genom att slippa köra den trasiga kylfrysen till återvinningen (=slipper den bensinkostnaden) och du slipper slita ut dig själv genom att själv behöva fixa allt.
Delsnslipperbdu behöva köpa en ny kärra för att kunna köra kylskåp med när den du har duger till sitt huvudsakliga syfte (köra ved). Och så slipper du kostnaden för att köra dit och hämta den.
Om man jämför så kanske du bara får lägga ut 500kr för att få den inburen osv om du jämför det med att behöva köpa ny vagn och bränsleförbrukning.
En hyreslägenhet kostar mycket mer än vad det kostar att bo här. Jag har inte råd med en hyreslägenhet.Den bistra sanningen är väl helt enkelt att du lever över dina tillgångar? Du har egentligen inte råd att bo som du gör, eftersom det kostar rätt mycket när saker går sönder.
Jag kommer ihåg diskussionerna när du stod i begrepp att möjligen köpa hus, och dessa farhågor dök upp redan då. Att det är tungt att rådda fastighet själv, särskilt eftersom livet har en tendens att bjuda på överraskningar som sjukdom, renoveringsbehov och tappade sugar.
Ja, men den ska ju baxas från hallen till köket först och det blir ju svårt utan pirra.Fast installation kanske du klarar av själv? Det är ju bara att stoppa in sladden?