Säg det till dom i min släkt som burit sönder sina ryggar och händer genom åren av heltidsarbete som hantverkare för att dom varit så tjuriga och burit själv. Det har dom ångrat kan jag lova dig.Ja, det tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säg det till dom i min släkt som burit sönder sina ryggar och händer genom åren av heltidsarbete som hantverkare för att dom varit så tjuriga och burit själv. Det har dom ångrat kan jag lova dig.Ja, det tycker jag.
Ja men då så får du ju lösa det på annat sätt.Enklare ja, men inte billigare. Jag vill inte ta av mina sparpengar för detta. Och min inkomst räcker inte.
Ta inte från sparpengar då kan från boendekostnader som ju detta är.Enklare ja, men inte billigare. Jag vill inte ta av mina sparpengar för detta. Och min inkomst räcker inte.
Och det är också konstigt att räkna på att det behövs två personer för detta.
Men vad bra, problemet löst genom att bära in själv.Ja, det tycker jag.
Jag har varken sjukersättning, aktivitetsersättning eller är minst 65 år. Så jag kvalificerar inte.
Och det är också konstigt att räkna på att det behövs två personer för detta.
Men DU klarar ju inte det själv. KRÄV inte att andra ska göra skiten du inte vill/kan.Och det är också konstigt att räkna på att det behövs två personer för detta.
Jag har fortfarande ingen bra pirra.Du kan ju börja med att köra den gamla till tippen om det är så enkelt att flytta på en kyl själv
Jag har en buffert. Men tanken är att den ska täcka kostnaden för annat.Jag har lyft in en kyl och frys själv
Fyra trappsteg
Fy fan alltså
Och då var jag frisk och stark
Jag har lyft sönder hela mig på grund av envishet
Aldrig mer.
Betalar hellre även om jag inte har råd.
Du som bor i hus behöver ju faktiskt en buffert för om sånt går sönder.
Vet man att vitvarorna är till åren får man ju räkna med att de går sönder
Jag har fortfarande ingen bra pirra.
Jag har en buffert. Men tanken är att den ska täcka kostnaden för annat.
Då minns jag fel, jag hade bestämt för mig att du hade aktivitetsersättning.
Om du är så duktig o snabb ,så för guds skull hämta o bär in den själv då!Ja, det tycker jag.
Men gör det själv då?Det tar inte 10 minuter att köra från hallen till köket, ta av emballage och sätta kontakten i väggen, t.ex. Och vad gäller returer så har de antagligen massor av returer samtidigt. Det spar dem tid.
Har en släkting som är hantverkare. Han har slitit ut sin kropp nu vid 50 och börjar gå sönder. Vill bara säga att det inte är alla som resonerar så märkligt som visas prov på i tråden.. Har sån respekt för erat jobb och är tacksam för de som är kompetenta att fixa saker jag själv inte kan utföra. Det är verkligen värt skälig betalning.Som hantverkare blir jag både provocerad, ledsen och frustrerad över folk som anser att allt är för dyrt och "så lång tid kan det minsann inte ta", "så mycket kan inte materialet kosta", "det är inte ens ett svårt jobb", "det där är väl inget tungt", "den resan borde bara kosta max hälften, du passar ju på att göra ärende Y på vägen". Jaha, nähä, men gör det själv då - kör hårt! Hantverkaren gör det där jobbet hela dagarna, varje vecka, det sliter tusan så mycket mer än att göra det en enda gång. Och "vi" förväntas jobba lika länge som alla andra innan "vi" får fundera på att gå i pension.
Over and out..