Transportbesiktning och Kompetensbevis?

Sv: Transportbesiktning och Kompetensbevis?

Jag tror inte det är någon som 100 VET vad lagen säger...jag tog kompetensbeviskursen i januari i år och då sades att ALLA som har aktiva travhästar skulle ha det ( i o med att vi tävlar om prispengar) ...men sen efter det har jag även hört annat ...och jag tror ingen vet helt säkert vad som gäller...

Det känns helt okej att det finns andra alternativ än att gå Travsällskapets kurs åtminstone :)

Den ligger lite fel i tiden minst sagt.

*Knapplån*

Och jag tycker att allt bara är hur dumt som helst :mad:
Om man kör sina eller andras hästar till tävlingar ofta, bör man vara en bättre förare en dem som bara kör någon enstaka gång....... Varför i helvete ska man då behöva ha ett kompetensbevis??

Skillnad är ju om man ska köra utomlands, eller stora bussar, men då har man ju lastbils eller busskörkort?

Och denna förbannade G***lund, vad är det för fel på människan? Om han brydde sig lite mer om djurens väl och ve istället för att göra livets surt för hästmänniskor....

Vi blev stoppade för några år sedan i en razzia, i sommarhettan blev vi stående utan skugga ( ventilationen i transporten går ju inte när vagnen står still) och INGEN av dessa inspektörer kikade in i transporten för att se hur hästarna hade det.... det enda de kontrollerade var om vi hade brandsläckare med oss...

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Anna-Bella
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 970
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
723
Senast: Bison
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 934
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar