just traveller

Trådstartare
Hejsan!

Är inte jätteaktiv här, men tänkte ändå slänga ut en fråga.
Hur är det med hästtransportföretag, finns det något ni kan rekommendera? Skulle ni anlita någon att köra er häst, eller skulle ni hämta den själv, om det är väldigt långt. Vad är egentligen bäst? Trailer kan ju vara ganska jobbigt för hästen att så i en längre tid, så det kanske är bättre med lastbil? Man vill ju gärna anlita någon man kan lita på.

Är det någon som har erfarenhet av detta?

MVH

Sv: Transport

Om jag ska transportera en häst en lång sträcka anlitar jag mycket hellre en transportfirma än kör själv med trailer. Hästen åker bekvämare och kostnaden blir inte så mycket högre än vad jag själv skulle lagt ner.

hur långt ska du köra hästen?

jag ska själv flytta min från luleå till halland i slutet av sommaren och kommer absolut sätta henne på lastbil. mycket smidigare :laugh:

Är det nån som kan rekommendera någon firma?

Det är inte tillåtet med reklam/efterlysningar i forumet, så du lär inte få något svar på just den frågan.

Men jag håller med övriga generellt, för långa transporter är lastbil bäst! :laugh:

Generell information, till alla...

Du har mejl
Du har PM
Jag kan ringa dig

med mera är ju inget intressant ur diskussionssynpunkt.

Utan ska ni PM'a eller mejla, gör det då bara utan att skriva det i tråden

Och efterlysningar av transportörer, knästrumpor, tält och husvagn göres lämpligen under radannonser och inte i diskussionsforumet.

Mvh

Moderator.

Jag anlitade transportfirma när min häst skulle hem från säljaren i Höllviken (längst ner i Sverige), till Gnesta söder om Stockholm.
De står mkt bättre i lastbil, och det är bra personal. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 335
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 833
Senast: Svartkatt
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 745
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 621
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar