@Sevenofnine Jag har funderat lite (såhär när jag borde fira - jag är aldrig rolig på fest alltså ) och jag tänker att nej, svaret ligger inte ens binärt vs ickebinärt. Svaret ligger i hur vi är goda medmänniskor. Du förstår alltså att dina åsikter och hur du vill ha det gör människor illa ("fruktansvärt respektlöst") men när sagda människor inte är där så är det ändå okej att tycka att de ska lida? Det går liksom inte ihop för mig. Jag tycker du ska berätta för dina transvänner vad du tycker. Se hur det påverkar dem och er vänskap. Att hålla fast vid åsikter om att världen ska vara sämre för transpersoner, och kalla sig deras vän? Nej, det går inte i min värld.
På vilket sätt blir din värld sämre av att du erkänner transpersoner som det kön de är? Det finns liksom inga negativa konsekvenser för dig, förutom hypotetiska skräckscenarion som inte är förankrade i verkligheten. Ändå håller du fast vid att dina rädsla för dessa skräckscenarion är viktigare än din kärlek till dina transvänner? Det går bara inte ihop.
På vilket sätt blir din värld sämre av att du erkänner transpersoner som det kön de är? Det finns liksom inga negativa konsekvenser för dig, förutom hypotetiska skräckscenarion som inte är förankrade i verkligheten. Ändå håller du fast vid att dina rädsla för dessa skräckscenarion är viktigare än din kärlek till dina transvänner? Det går bara inte ihop.