Jag har inte hört henne i de avseenden, men jag kan förstå (tror jag) vad du menar, baserat på andra erfarenheter. Och som en enskild person - som är trans - kan hon förstås vara irriterande när hon säger så, men eftersom det är just en (1) enskild person så blir det fel om det skulle användas för att "visa hur transpersoner är/pratar". HON är irriterande när hon gör sig till talesperson för alla, men det säger ingenting om att transpersoner överlag skulle göra det. Det finns alltid personer inom alla grupper som gör sig själva till talespersoner i större utsträckning än vad andra i gruppen uppskattar.
Jag har definitivt hört vita, kvinnliga höga ledare som inte tycker att det finns några problem med exkludering etc inom deras verksamhet. Inte ovanligt alls. Tycker också att det är rätt vanligt med ett visst "se på mig"-tänk, jag är där jag är och alltså finns inga problem. Man ser sig själv och sin egen värld genom sina egna glasögon och drar allmängiltiga slutsatser utifrån det. Jag ser det dock som en mänsklig grej som finns his vissa personer inom alla grupper. Det vore snarast konstigt om det inte fanns inom transgruppen, och jag tror inte att det är mer där än någon annanstans.