Sv: Tränsbett ist. för stång?
Nej så menade jag inte. har man inte kommit en bit i sin ridning tycker jag inte man kan utbilda hästar. Då måste man utbilda sig själv mera först. Man kopplar ju inte bort sitsen i ridningen sas utan bara just i inledningsfasen för det jag försökte beskriva (även om beskrivningen blev dålig)Jag tror att Bigganl menar att hennes fokus var på kontakten och hästen reaktion på tygeln. Man kan ju fokusera på en sak för att hålla det tydligt i sitt eget huvud- men har man kommit en bit i ridningen kopplar man ju inte bort sitsen helt?
Där har du det. De är noga med att de får rätt reaktion av hästen och vet hur det ska kännas.Ibland har jag frågat proffsryttare vad de gör för att få hästen att gå så "bra". Ofta får man ett enkelt svar- typ att man måste vara noggrannare med vilken reaktion man får på en viss hjälp. Skänkel eller tygel oftast.
Det tror jag också. Tidigare tränade jag inte så, men sedan jag lade om mitt sätt att träna och blev bekant med detta har det givit positiva effekter. Framförallt hos hästarna. De är mycket mera "med".Ibland är det säkert bra att fokusera på en sak itaget och sen ta helheten. För enligt modern inlärningspsykologi är det mest effektivt för oss människor