träns! bilder*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: träns! bilder*

Sök på forumet så hittar du flera diskussionstrådar angående det där, där får du också många anledningar till att använda både achenrem och remont ;) - och ingen för att stänga ingen truten som du utrycker det :p

Senast ändrad:

om man får plats med 2 fingrar över nosryggen så ska den oxå hänga lite löst undertill... för dem som använder pullback, vilket många verkar göra är det ju lite svårt att åstakomma.

droped noseband- achenrem. Totalt onödig.
remontnosgrimman fattar jag inte grejjen med. Om unghästen strular med bettet så tar man reda på orsaken, inte döljer problemet.

Det är inte ett dugg svårt att åstadkomma två fingrar över nosryggen m pullback - inte en enda av mina nosgrimmor sitter hårdare än så och de flesta spänner jag tom lösare.

Dropped noseband är remontgrimma - sök på google så får du se.

De flesta unghästar strular med bettet därför att de är hästar - inte för att det är något fel på dem. Det är mer vanligt att en unghäst fipplar med bettet och på så vis lär sig olater, än att de inte gör det. Det har inget med felanpassade bett, en dålig ryttare eller felaktiga tänder eller dylikt att göra. Bara ett fact of life - unghästen är ovan och reagerar genom att undersöka bettet och i många fall försöka undkomma det - det är ju ovant. Det är inte menat att dölja ett problem - tvärtom förhindra uppkomsten av det. Dessutom bidrar en nosgrimma till att bettet ligger mer stabilt i hästens mun = uppskattas av många hästar. Dock inte alla!

Sen i övrigt håller jag med övriga talare - denna tråd är fel forum för denna diskussion! Ta det i en av de övriga miljontals trådar som redan finns inom ämnet. Och jag vidhåller att det knappt går att se på en bild om nosgrimman sitter OK eller inte.

Jag köpte det för snart ett år sedan i Falsterbo, tror det kostade 329kr kanske? :bump:

Sjukt fint! Synd att man hittar alla fynd på mässor :mad: Kan man ju inte köpa ett likadant.
Vet du vad det är för märke?
Säg till om du tröttnar någon gång, då vet du att du har en villig som gärna tar hand om det på bästa sätt :angel:

victovie och feel- Det är ett Henri de rivel. Köpte det i göteborg på mässan. Älskar det. Och priset gjorde ju inte saken sämre... :p

Här är mitt favoritträns. Nästan 5 cm bred nosgrimma :love:
trans.jpg

Helt klart min favorit i denna tråden!!:love: Kanonsnyggt pannband, vad är det för något?

det här e ju inge kul längre...
mina bilder vill aldrig följa med :-(

Senast ändrad av en moderator:

Du har ett likadant som jag :laugh:! Men på mitt är nosgrimman 4,5 cm bred, även i ponny storlek :p:love:.

Har faktiskt ingen aning om vad det är för märke, köpte det på Tr*dera för ca 80 kr tror jag att det blev, om ens det! Från en hästbutik, alldeles nytt och oanvänt, kanonfin kvalité på lädret! Mjukt och härligt, love it :love:

*knapp*

Shit vad fina träns alla har!!

Lägger väl in några av mina också.

Stübben med extra bred nosgrimma (tro det eller ej men den är fyra cm)och BR-pannband;
Bild009ret.jpg

Stübben (med rostfritt bett :crazy:);
Bildr059.jpg

Inte allt för mycket att skryta över, men jag gillar det. Skulle dock behöva fixa ihop så det inte är så olika fodring på nosgrimma och pannband...

(och flärpen från nosgrimman hänger inte o dinglar i vanliga fall )

http://www.pixbox.se/pic_show_id22560747.html
pic_show_id22560747.html

Mitt "nya" träns, ett dressyrträns från Schoekemöhle Sports (om det är så det stavas). Love it! Har även införskaffat ett svängt OS-pannband med massor med strass. Grr!
Är lite ny på detta så infogade både bild och en länk!

*knapp*

Shit vad fina träns alla har!!

Lägger väl in några av mina också.

Stübben med extra bred nosgrimma (tro det eller ej men den är fyra cm)och BR-pannband;
Bild009ret.jpg

Stübben (med rostfritt bett :crazy:);
Bildr059.jpg
Super snyggt träns, fudnerar på att köpa ett stån också :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Piaff
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka