träns! bilder*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: träns! bilder*

kanske det. jag får ta och titta in på deras hemsida

EDIT!
Jo det var det, precis så ser det ut!
Ska ta kort idag på zalzans träns. :D

Senast ändrad:

Tagna med mobiltelefon. Obs att nya sadeln syns lite också :love:

20389588.jpg

20389589.jpg

20389591.jpg

Snyggt! Vad är det för ny sadel du köpt då?

Här är mitt favoritträns. Nästan 5 cm bred nosgrimma :love:
trans.jpg

Jag ger upp, du har helt rätt tränset passar Leo som handen i handsken :love: sedan är pannbandet inte dumt det heller bra fyndat vännen! ;)

Lite OT. Tycker att dem flesta ser ut att ha dragit åt sina nosgrimmor lite väl hårt.
Kom ihåg, 2-3 fingrar över nosryggen. Nosgrimman är en utsmyckning- inte ett
dra-igen-käften-på-hästen-verktyg.
Åh, vad är grejjen med alla dessa "dropped nosebands"... nödvändigt?
:confused:

din häst måste vara överlycklig över sitt så snygga träns!! :D :D

Personligen tycker jag det är nästintill omöjligt att se på en bild om nosgrimman sitter för hårt eller OK. Det enda man kan se är om den hänger jättelöst, tycker jag :confused: - så jag är inte säker på vilka du menar har för hårt spänd nosgrimma?

Ang dropped nosebands, antar jag att du menar hannoveransk/remontgrimma? Den anses väldigt mild eftersom den, liksom pullargrimman inte kommer åt att trycka in kinderna på hästen - där tandraderna sitter. Så jag förstår inte varför du motsätter dig den? Eller motsätter du dig nosgrimma helt och hållet? Förstår inte vad du vill med ditt inlägg riktigt.

Sen är nosgrimman faktiskt inte bara utsmyckning, utan fungerar även på tex unghästar som stopp för att lära sig olater med bettet etc.

Senast ändrad av en moderator:

hur kan du se genom en bild om nosgrimman är hårt åtdragen? blev lite nyfiken på det bara eftersom jag bara ser, genom en bild, om nosgrimman sitter löst.
vad menar du med dropped nosebands? är det snokremmen? eller remontgrimma? :)

KL*

Stellatrns.jpg

Stellas Stübben träns. Snart kommer hennes nya mörkbruna Stübben träns med mörkbrun fodring. Funderar på att köpa ett blingbling pannband då :love:

Helt underbart!:love: så himla snyggt. hoppas att du kan skicka ett pm vart du köpt det för jag bara måste ha ett likadant:d

om man får plats med 2 fingrar över nosryggen så ska den oxå hänga lite löst undertill... för dem som använder pullback, vilket många verkar göra är det ju lite svårt att åstakomma.

droped noseband- achenrem. Totalt onödig.
remontnosgrimman fattar jag inte grejjen med. Om unghästen strular med bettet så tar man reda på orsaken, inte döljer problemet.

o hjälp:rofl:

nu coolar vi ned oss lite här.

När det gäller pullback så är det remmen man drar åt med som kompenserar hela tiden så själva plattan sitter alltid mot hästen. Remmen är ju inte gjord för att vara böjd som den blir.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Piaff
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 762

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat