Träningstråd!

Sv: Träningstråd!

Är så glad idag :)
Gav mig ut och skulle jogga en bit och promenera en bit då jag aldrig kom ut i går och frossade onyttigt idag.
Men eftersom det inte blåste så jätte mycket så kändes det helt ok att jogga på och när jag började bli lite seg så tänkte jag på att jag skulle bara springa en liten bit till. Och jag kom runt hela rundan 9 km, det var ett tag sen jag orkade det.
Känner mig lycklig om än lite seg i benen just nu :D

Omlagt träningsschema har det blivit och nu fördelas träningen ganska 50/50 mellan tung träning och konditionsträning och ju mer vår och sommar det blir, desto mer konditionsträning brukar det bli.

Formen är rätt hyfsad tycker jag nog om jag tar i beaktande ålder, krämpor och barnafödslar, men det mjuka hullet på magen kämpar med näbbar och klor sig som vanligt envist kvar in i det sista O_o

dagsformen-140310_zps60ba1515.jpg

Har varit borta några dagar och inte gjort så mycket annat än halkat omkring med en full skottkärra på blankis. Säkerligen bra för balansen :D men i morgon är det vardag och gymmet igen och överkroppsträning står på schemat.

Kl och puttar upp tråden

Sådärja....

Nu på förmiddagen har jag varit ut och åkt skidor ca 5 km med hundarna och fick mig en riktig kick av detta då det flöt på..
Men då funderade jag på att i kväll medans tjejerna mina fixar i stallet knyta på mig pjäxorna igen och ta en runda på cirkus 3 km och denna gång ta med mig morsans hundar
Kan resultera i dålig nattsömn och träningsverk i morgon??

Finns ju möjligheten att rida vila kroppen och ta ett nytt pass i morgon med skidor och egna hundar

Detta gjorde jag igår (anställningstester):
Började med 3km löpning.
Stillastående längdhopp, minst 2m, jag kom 2,15m..
Tekniktest, var att byta ett däck på en bil, spika och skruva ihop en ram av 1m planka och namnge lite skruvar och muttrar osv..
Intervju..
Bänkpress, totalt 30kg så många man kan (35st är dock max) i eget tempo.. inte min starka sida det blev 21st..
Haklyft, totalt 15kg så många man kan i eget tempo (40st är max) jag gjorde 40st..
500m Rodd, under 1.45min, jag hade 1.42min..
Lunch
Simning:
200m bröst på tid
50m rygg på tid
Hopp från 5m (jag HATAR det) simma till långsidan där dyka till botten (4m djup) på andra sidan hämta en vikt vända simma längs botten tillbaka och sen upp..
Simma 25m dyka ner och hämta upp docka på 4m djup, bogsera vuxen man tillbaka 25m på tid..

:D
Wouch! :eek: grymt imponerande! :bow::bow:

Kl
Så har jag testat nya Bodybalance och BodyJam.
Bodybalance funkar inte alls då det var för mycket att ligga på rygg :(
BodyJam (68) var en besvikelse! Inte jobbigt och inte på långa vägar lika roligt som förra programmet! :(
Men, bättre än ingenting :)

I april kommer Sh'bam tillbaka, så det ska jag testa. Det är instruktören jag gillar bäst som ska köra det! :)

Styrketräning har jag helt kommit ifrån, tyvärr. ..får försöka ta tag i det igen snart.

kl

En träningstråd, va kul! :)

Hur tränar ni?
Jag tränar Bodypump, Grit Strenghts och Grit Plyo och går en yoga kurs
Hur länge har ni tränat?
Dessa klasser i ett år ungefär. Innan gick jag på Friskis
Var?
Frescatihallen, Stockholm
Vad?
Se ovan
Tränar ni ensamma, eller med sällskap?
Gruppträning
Mål? (energi, viktpåverkan, allmän hälsa?)
Jag vill må bättre och även ha en fit kropp.
Hur är ett bra pass för er?
När jag känner mig utpumpad efteråt men även glad och känner att jag gjort något bra.
Hur ser era pass ut?
Bodypump- styrketräning för hela kroppen och Grit intervallträning.
Sen går jag en yogakurs för att försöka bli mer smidig och rörlig samt få kontroll över stress.
Vad har ni för utbud där ni tränar?
Les Mills pass, spinning, gym och löpning i grupp.
Är instruktörerna bra?
Super!
Hur får ni motivation till att ta er iväg?
Jag åker ofta direkt efter jobbet. Åker jag hem innan är det jättesvårt att komma iväg. Har jag släpat med mig kläderna till jobbet är det svårt att låta bli att gå även om man känner sig jättetrött precis innan.
När låter ni bli att träna?
Om jag är förkyld.

Jag tycker GRIT-passen ser hemskt jobbiga ut! :eek:
Får ju träningsvärk av att bara titta på!

Hur får man upp motivationen till styrketräning igen? :confused:
Jag ska lämna en uppsättning träningskläder och skor hos passhunden så kan jag avsätta åtminstone 20-40 min till styrketräning när jag är där, även om det gymmet är pluttelitet så duger det ju till basic-övningar...typ.

Är det någon här som har testat Sh`bam? :)

Hur får man upp motivationen till styrketräning igen? :confused:

Man börjar? Motivationen kommer av att man kommer på att det är kul, och att styrketräning snabbt ger mätbara resultat. Skippa maskinerna bara, det är ju aptrist :crazy:

Kör en period starting strength eller liknande, så är du igång sen.

Long time no see som man säger (typ för att jag inte hittade "mina trådar" någonstans :rofl: )
Hur går det för er?
För mig går det skitbra, måste jag säga! :banana:
Fick ge upp Bodybalance p.g.a att jag är överrörlig och "inte behöver bli smidigare" och tanken på att jag fortfarande behöver styrketräning förde mig (med hjälp och stöd av ett antal instruktörer) in på BodyPump - och jag föll direkt!
3 pass, 3 olika instruktörer, 2 av dem gillade jag skarpt. Den tredje var mest...rolig. (Inte minst för att hon kallade knäböj för "knäböjsingar"...)
Jag upptäckte att jag hittat en grej som var MIN grej! :banana:
Fortsätter med BodyJam, men det går inget vidare för att jag verkligen inte hänger med...koreografin är för svår och tempot för högt, så det är väl tur att de byter snart!
En av instruktörerna tyckte att jag skulle testa Grit Plyo... :eek:

Och i övrigt går jag massor, överallt, hela tiden.

Så, hur har ni det nu då?

Hur ser hösten ut för er? Några nya pass ni ska testa?
Jag hörde att det skulle komma någon ny version av Afro, att prova på. Och Sh´bam kommer tillbaka på schemat.
Så det blir full rulle...love it! :banana:

Det har varit lite upp o ner med träningen under sommaren, man har liksom inte lika mkt tid då ;)

Nä men tycker det är lättare när man jobbar o har schema att rätta sig efter hehe.

På måndag börjar jag hårdköra träning o kost!
2-3 gruppträningar i veckan (body combat, 20-10, fight...)
Sedan dörsöka få in typ 2 styrketräningspass på det.
1-2 dagar i veckan blir det powerwalk på ca 1h.

Kostmässigt kör jag med appen Lifesum bara för att få ett hum om hur mkt kalorier jag stoppar i mig.

Heja! :D :banana:

Min vecka kommer, antagligen, se ut så här:
Måndag: BodyPump lätt nivå fortfarande max 4 kg
Tisdag: BodyPump ännu lättare. max 2 kg
Onsdag: BodyJam (+ promenad dit och hem = 7 km totalt)
Torsdag: Zumba och, kanske, Bodybalance - måååste få sträcka ut lite!
Fredag: ingenting
Lördag: BodyJam + Bodypump

Sedan kommer väl höstens schema och då får vi se vad som händer :)
Jag tar det otroligt lugnt på Bp eftersom jag har mina skador och inte ska överanstränga kroppen, så jag kör hellre flera gånger men med lättare vikter.
Dock ska jag försöka komma upp lite om det känns ok.

Idag ska jag lura med bästa vännen på BodyPump! :D Hur ser det ut för er? :bump:

Jag har varit på BodyPump för första gången på ett år idag :P Jag körde "väldigt ödmjuka vikter" som min kollega säger, men jag misstänker att det kommer att kännas mer än vad jag vill i ett par dagar ändå :D Ska försöka ta mig iväg på Balance på torsdag också. Och kortpass (30 min) pump och balance på lördag. Dags att komma igång igen nu!!

Heja oss!!

Haha! Fan vad bra jag är! :D
Gjort mitt 2:a Bp-pass av totalt 3 denna vecka, totalt var det kanske 7:e Bp-passet nu...och det märks redan skillnad! :bump:

Gymmet har "prova-på-vecka" så igår fick jag med bästis på Bp, imorgon kör vi BodyJam, på torsdag kör vi Zumba och Bodybalance, lördag BodyJam och Bodypump.
Nästa vecka startar höstschemat, det kommer bli awesome! :banana:
Dels slipper jag gå till stora gymmet, och dels blir söndagarna räddade av Sh'bam!
Håååll igång! :bump:

Haha! Fan vad bra jag är! :D
Gjort mitt 2:a Bp-pass av totalt 3 denna vecka, totalt var det kanske 7:e Bp-passet nu...och det märks redan skillnad! :bump:

Gymmet har "prova-på-vecka" så igår fick jag med bästis på Bp, imorgon kör vi BodyJam, på torsdag kör vi Zumba och Bodybalance, lördag BodyJam och Bodypump.
Nästa vecka startar höstschemat, det kommer bli awesome! :banana:
Dels slipper jag gå till stora gymmet, och dels blir söndagarna räddade av Sh'bam!
Håååll igång! :bump:

Ja, det är kul att man så snabbt blir "bättre" på BP! Jag körde jättemycket förra året, men sen blev det (pga lathet :P ) ett års uppehåll. Nu hoppas jag på att ganska snabbt komma upp på samma nivå igen. Idag tar jag mig dock knappt upp ur soffan :P

Så här kan det se ut för mig i höst, preliminärt. Dubbelpassen går ju att välja/bort...men det ser ut som att det kan bli full rulle :D
schemastort.jpg

Ser rätt tufft ut, men valmöjligheterna är så otroligt många och det är lätt att variera :D

Mitt gym har lagt om gruppträningsschemat! Från att ha tränat 3 body combat pass i veckan kommer jag nu kunna köra bara 1-2 st! Buhuuu!

Men det kommer se ut ungefär så här;

Måndag - vila
Tisdag - varannan vecka powerwalk + 20/10 och varannan vecka body combat
Onsdag - powerwalk och gympass
Torsdag - body combat
Fredag - 20/10
Lör/Sön - gympass/vila (lite olika hur jag jobbar)

Så känns väl helt ok ändå.

Hur tränar ni?
Föredrar styrketräning framför kondition, men då jag nyligen flyttat ut i obygden så har nu börjat löpträna istället vilket visat sig vara roligare än jag trott! Jag ser ju snabbt resultat nu i början och det är jäkligt kul!
Hur länge har ni tränat?
Ytterst sporadiskt i ett par år. Jag har tyvärr en förmåga att lätt bli förkyld och då vara sjuk i ett par månader i sträck... Det förstör ganska mycket. Kommer igång bra, sen blir jag sjuk och efter det får jag kämpa på nytt med att komma igång och börja träna. Blir bara en massa nystartar hela tiden.
Var?
Just nu bara ute på grusvägarna runt huset, men så snart jag fått jobb och pengarna börjar trilla in så ska jag ta och skaffa mig ett gymkort också.
Vad?
Just nu mest bara löpning. Vill komma igång med lite träning hemma också i brist på gym.
Tränar ni ensamma, eller med sällskap?
Ensam eller med hunden :-P
Gym, PT, grupp? (eller allt)
Inget gym än här, men funderar på något av gymmen i Nyköping - Elixir Fitness eller Nordic Wellness.
Mål? (energi, viktpåverkan, allmän hälsa?)
Behöver inte direkt gå ner i vikt, men jag vill gärna minska andelen fett på kroppen. Vill också få bättre kondition och bli starkare. Tighta till kroppen helt enkelt!
Hur är ett bra pass för er?
Ett bra pass har varit alldeles lagom jobbigt! Så att jag fått kämpa på bra men ändå klarat det. Då har jag världens bästa känsla efteråt och känner att jag kan klara allt!
Hur ser era pass ut?
Just nu följer jag C25K-programmet och sprang andra passet på vecka fyra igår. Det går riktigt bra!
Vad har ni för utbud där ni tränar?
Nu tränar jag ju utomhus och vägarna är sådär runt om. Det är bra grusvägar men tyvärr förstärkta bitvis med vassa större stenar (snarare än grus) vilket inte är så skönt att jogga på... När det gäller gym så har jag inte valt något än men det är tre st jag funderar på - ett lokalt litet gym bara en kvarts cykelväg bort, plus de två större gymmen jag nämnde ovan. Det lilla gymmet är jag ganska tveksam till då det enda som egentligen är bra med det är avståndet. Annars är priserna nästan desamma som på de stora gymmen, men med minimalt utbud... Nackdelen med de större gymmen, som lockar mig mer med utbudet, är att de ligger 45 min bort med ytterst tveksamma busstider...
Är instruktörerna bra?
Ingen aning då jag inte testat något av dem.
Hur får ni motivation till att ta er iväg?
Jag läser gärna bloggar och liknande för att få motivation. Sen vet jag också att motivationen brukar infinna sig så snart jag gett mig iväg om inte annat. Så jag satsar ofta mest på att bara ge mig iväg utan att tänka för mycket.
När låter ni bli att träna?
När jag är sjuk eller inte har tid. Sjukdomar är det värsta hindret...

Jag måste säga att vi har en grymt bra blandning av instruktörer, alla kompletterar varandra typ :)
Tjejen som kör Bj på måndagar nu är så otroligt glad, energisk och peppande, hon har hjälpt mig enormt mycket för att det ska fungera på de passen nu! Jättekul verkligen! :banana:

I Lördags fick jag höra av den BP-instruktören att jag har bra teknik, det var en rejäl "boost" måste jag säga :)
Det är också därför som jag faktiskt inte får ont. Visst, jag kör ju på otroligt låga vikter men det märks ju skillnad ändå nu så det funkar ju uppenbarligen för mig :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 383
Senast: snajl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama