Träningstråd!

Måste gnälla lite om hästen också, syster ringde och sa att han slitit av en sko samt en hel del av hoven med *suck*. Få se om hovis får på en ny eller om det blir vintervila för honom ett tag.. Så typiskt, när man är som bäst igång med honom så händer sånt här :P.

Ja är det inte typiskt?? Hoppas det löser sig snarast :)

kl

Igår gick det galet bra på Bj, alltså riktigt bra...så jag var alldeles slut och färdig efteråt :p
Bästa vännen plankade in ( :o ) så hon var också med.
Efteråt satte vi oss pladask på två sittpuffar ute i gymmet och kom inte därifrån förrän typ en timme senare.
Vår kära instruktör kom och pratade lite med oss, och berättade att hon håller på att öva in AfroHouse som ska komma in nu i vinter, eller till våren :love::love: LÄNGTAR SÅHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR MYCKET!
Mina första danspass var just Afrodance (inte houseversionen förvisso, men ändå) och det var helt fantastiskt roligt så jag blev väldigt besviken när instruktören vi hade då slutade och passet togs bort :(
Därför började jag på Bodyjam istället (och tur var väl det då...) men jag LÄNGTAR verkligen...och jag är så otroligt glad över att det är just denna instruktör som ska hålla i det...wiii! :banana:

Ja, det blev inget tävlande i helgen :P. Fick hoppa in och sitta som domare istället när jag skulle ha tävlat. Tränade dock i måndags och drog två lätta marklyft på 170kg och planen är att tävla nu på söndag istället. Var och tränade igår också litegrann, idag ska jag till VC och beklaga mig över mitt knä som jag haft problem med sen februari..

Hur går det med träningen whwycd?

Vilken otur! (Eller?) Hoppas det går bra nästa helg då istället :)
Jadu. Nu har jag BARA träningen kvar. Så det kommer bli full rulle även tisdagar och torsdagar nu...fredagarna blir lediga, då kan jag ha det omtalade "fredagsmyset" med gott samvete :rofl:

Skulle varit på Zumba igår, men gjorde slut med pojkvännen (:cry: ) och gick på bio med bästa kusinen istället.
Imorgon är det Lördag! :banana:
Det blir awesome! Först Bodyjam med min (a) favoritinstruktör(er) och sedan bodypump :D (fast jag får nog ta det lite, lite lugnt med knäböjs...knäna är inte superglada på mig :eek: )

Alltså...det tog fram till...för 2 veckor sedan att komma upp till pass 100...nu är jag uppe i 116 :D

(och 9 pass den här månaden...)
Hittat en magövning för att träna upp sidomusklerna i magen (som jag inte minns vad de heter) och JÄKLAR i helvete vad jobbig den var! Men den gjorde i alla fall inte ont i nacken :)

Hej igen! :D
Hur har ni det med träningen så här inför jul? :)
För egen del körde jag hårt på BodyJam 70 så till slut satt det ordentligt - och då bytte vi, såklart! :mad:
Men 70 är helt klart det bästa hittills av de jag gått på (räknade ut att jag måste ha gått ca ett år nu, från 67-70 med byte var 3:e månad?
Releasen av BodyJam 71 var i lördags...och helt ärligt var den t.o.m så enkel för MIG att jag tror det kan bli...tråkigt...till slut.
I princip ingenting nytt, alltså kombinationerna och rörelserna varierar förstås, men mycket påminner om det som varit med från Bj 67-70, för mig är det en fördel förvisso .
Andra (eller första riktiga) passet var igår...och känslan var ungefär som att vi redan kört det en månad eller så...och musiken är heller ingen höjdare. Det brukar alltid finnas någon/några låtar man fastnar för...men här lät allt typ likadant...
Nåja, det lär ju bli svettigt och energiskt i alla fall så jag tänker ju inte direkt lägga av för det! :D :banana:

Ikväll ska jag upp och testa nya BodyPump också - och efter det ett pass "tantzumba" (helt ärligt, när ett Zumba-pass känns som en nedvarvning efter ett BodyPump-pass så är det kanske inte helt lyckat, men det finns alldeles säkert de som tycker att det är lagom och bra, JAG personligen saknar verkligen - verkligen energin...det är liksom NOLL energi och händer typ ingenting... )

Sedan lär väl releasen av Sh´bam komma nu också, antingen på söndag eller nästa vecka.

Åh! Just det! En av våra härliga instruktörer körde ett spontant Afro-pass när ordinarie instruktör för Zumban (inte tantversionen, utan riktigt ös!) var sjuk.
SÅ kul att få lite Afro igen! :banana:

Finns det någon mer än jag som kör LesMills, förresten?

@whwycd då hoppar jag in här istället! :) Jag har faktiskt kommit igång mer med träningen såhär inför jul.

Blev styrketräning igår, f*n så tungt men riktigt kul. Marklyft+tyngdvändning+press med skivstång i samma rörelse.
Värmde upp med 3x3 rep på 17 kg, tog sen 3x3 på 22 kg (wohoo!) och varvade ned med 3x3 på 17 igen. Skuldrorna var lite stela när jag somnade men det känns skönt idag.
Ska försöka springa ute idag i ovädret, annars blir det tungt cirkelpass i lägenheten med spring i trapp. På något sätt ska jag bli slutkörd iaf.

Ja, jag fick inga bra nyheter ang. mitt knä så har vart lite deppad.. Tydligen är brosket i knäleden sönder och så har jag pålagringar, läkaren trodde inte att det gick att göra så mycket men jag ska få remiss till ortoped för att prata med nån mer kunnig.

Tränat har jag dock gjort en del men det blir inga knäböj.

@Bulldoozer - men nä!! Vilket elände :(
Hoppas på positiva nyheter "längs vägen" i alla fall :(
Vad innebär det rent praktiskt? Att du inte kan/får/ska träna som förut?

@cute_beast - ambitiöst! :bow:
Haha! Den övningen kör jag som mest 6 kg på.
Å andra sidan handlar det nästan enbart om teknik för mig så att jag inte ska få ont (har ont i axlar, nacke och rygg, så denna övning ÄR jättebra för mig så längr jag kör med låg vikt och bra teknik.
Sedan går det ju rätt fort (BodyPump-pass) och är en hel del repetitioner :)

Senast ändrad:
@Bulldoozer Tråkigt besked, hoppas ortopeden kan sprida lite ljus när du får komma dit.

@whwycd Bodypump låter kul, och jag låg länge på 5-6 kg och bara tränade teknik jag också. :) Har en bakgrund med muskelkrampinducerad migrän så jag är alltid väldigt försiktig med axel- och skulderpartiet. Nu slipper jag det nästan helt genom att träna regelbundet, men bättre skynda långsamt än få ett migränanfall för min del.
Tränar Draken med 12 kg bara för att få in rätt rörelse och knäböj med naken stång, d.v.s. 7 kg. Är en bit bort från att lägga på mer vikt, sist föll jag ur knästående till att sitta på rumpan. Väldigt elegant.:D

STÅNG på 7 kg? :eek:
Våra väger absolut inte mer än 2-4 :o
Jag börjar precis komma ner i knäböjs! Annars har jag mest, bokstavligen, bara böjt knäna och putat lite med rumpan ;)
Men så kommer de där 24 stycken knäböjs! Köööör!" Och typ 100 knäböjs senare "ÅTTA KVAR, KOM IGEN!! NER I KÄLLARN OCH PULSERA!" :rofl:
Kör med platta i famnen då jag inte kan ha stången på nacken...men det går ju det med :)

Hoppar väl åxå in här då ;) Igår blev de ingen träning ... Dels blev de en timme övertid på jobbet och sen som sagt min mens första dagen är så riklig å kände mej så "ofräsch", så stannade hemma och tog en vilodag...
Idag känns det mkt bättre =)
Så idag blir det tillbaka till gymmet å bandet så jag kan powerwalka 30 min å sen köra 4 övningar på maskinerna...

Folk undrar varför jag köpt gymkort när jag lika gärna kan gå ute .... gratis...
För att jag är lat ;) Inomhus är det jämt tempererat, torrt, och faktiskt just nu MER inspirerande än att tänka "JA gå ut i regnet, kallt, mörkt osv".. Sen finns det ju så stora valmöjligheter på gymmet, cykel, maskiner, fria vikter osv...
Sen har jag int bestämt mejom det är ett plus eller minus med alla människor ;) Dels kan de va inspirerande å se andra göra sitt program, så man blir sporrad, samtidigt som det också kan ge väntetider på just DET som jag vill göra ;)

Har ju mindre än 5 min till gymmet som är öppet dygnet runt, så jag går dit ombytt och baar slänger in väska + överdragskläder i ett skåp. Sen går jag hem å duschar...

Det här är jag =)

Jag är en klockren soffpotatis ;)

Sitter 06-18 på jobbet, framför en dator, det enda jag rör mej är verkligen till o från köket för te eller toa för toabesök.

Jag som då aldrig tränat (mer än ridning och det gör man ju "varje dag" fast nu slutat med ridningen)

mina dagar har sett ut som så här

Lördag: (FÖRSTA PASSET någonsinn)
30 min powerwalk, mellan 6 & 6,5 km/h (puls mellan 140-160)
Sen "kände" jag på 3 olika maskiner (varav en hade 2 funktioner, så 4 "övningar") med mkt låga vikter... Armar och mage.

Söndag: 30 min powerwalk, med 6 km/h med 3 x 5 min 5.0 stegring (puls mellan 135-170)
sen 3 olika maskiner varav en återigen med 2 funktioner = 4 övningar. Den här gången med mer vikter (en gång lite vääääl mkt ) Ben och mage.

Måndag: va osäker på hur mkt man "ska" köra... Så tänkte att jag kunde ju gå på löpbandet iaf så jag gör nånting iaf ;)
Så började "knata" och satte 6,5 km/h för att "röra på mej" ... Men efter 30 min kände jag att de va nog rätt "bra"...
Så då körde jag sen mage och armar, den här gången med mer vikt...
Så idag tisdag så känner jag av att jag faktiskt tränat för första gången ;) (plus mensvärk såklart) ...

Anledningen till att jag går är att jag är helt otränad och mina benhinnor gillar INTE att jag springer... Kan i bästa fall lägga in "jogg intervaller" när jag kommit igång...

Haha, låter verkligen som ett kul pass! :D Knäböj som bränner så bra, skulle aldrig orka 24 på raken. De där 2-4 kg stängerna jobbade jag mycket med för. Riktigt bra när de är lite kortare också, gillar de skarpt!
Vår stång är kortare och lättare än stängerna på gymmet som är av olympiska mått. Alltså 20 kg naken stång. :devil: Då kände jag mig liten, stånkandes och skakandes lyfte jag nöjt en tom stång över huvudet. Snubben efter la på 40 kg.... :eek:

@corzette Det är fint med samma temperatur och möjlighet till fläktar.

@cute_beast jaa...och instruktören säger "ni vet vad som kommer nu va...? Varsågoda att plocka upp stängerna, eller ta plattan i handen...det är dags för KNÄBÖJS!!" (ALLA jublar av glädje...not)
Imorgon eller på lördag blir första gången för mig på nya programmet. Jag HOPPAS att jag klarar allt, eller hittar alternativ så jag kan köra ordentligt! :/

Och ja, det är riktigt roligt! :)

@Bulldoozer - men nä!! Vilket elände :(
Hoppas på positiva nyheter "längs vägen" i alla fall :(
Vad innebär det rent praktiskt? Att du inte kan/får/ska träna som förut?

Ja, jag ska väl inte träna det som gör ont, dvs knäböj.. Jag kan inte ens göra en knäböj utan stång utan att knät gör ont. Har gjort lite knäböj mot bänk och då känns det knappt men de är ju då ganska grunda, säkert minst 20cm från godkänt djup.

Det positiva är att jag tränar desto mer bänkpress som är min sämsta gren, har fått ett helt annat fokus nu och jag tror jag kommer kunna öka där en del om det fortsätter på samma spår.

Nä knäböjs är inte jättesnälla...även jag känner av dem om jag "Jammat" innan då det finns rörelser i det programmet som tjafsar lite med ena knät.
Ska kanske testa knästöd eller något?

För övrigt har jag testat BodyPump 92 nu - det kändes riktigt bra! :banana:

Nä knäböjs är inte jättesnälla...även jag känner av dem om jag "Jammat" innan då det finns rörelser i det programmet som tjafsar lite med ena knät.
Ska kanske testa knästöd eller något?

För övrigt har jag testat BodyPump 92 nu - det kändes riktigt bra! :banana:

Har testat det mesta, har fått tid till ortoped i slutet av januari så få se vad de säger. Har klubbmästerskap i helgen och tänkte delta, kanske blir min sista styrkelyftstävling.. Är även ansvarig för arrangemanget så jag har mycket att pyssla med. Har för övrigt världens träningsvärk i mage och lår efter att ha ridit hästen nedsuttet häromdagen, sällan jag gör det :P.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 383
Senast: snajl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama