@GotAsecret
Körde BJ i torsdags och satan så bortkommen och osmidig jag kände mig de 10 första min, jag tänkte att nä det här går inte- jag ser ju ut som en stelopererad valross på hal is i rullskridskor!
Men sen tog jag ett djupt andetag och kollade in dom andra och insåg att många var ju jätteduktiga men det var flera som också var nybörjare och när jag såg killen till höger om mig köra all in med världens största smile trots att taktkänsla och smidighet inte va precis som Usher så tänkte jag: Fuck It! nu bara kör jag så får det se ut som det vill.
Så sen bara hängde jag med bäst jag kunde och kollade inte i spegeln utan bara kände och då blev det så himla mycket roligare och efter 30 min nånting började jag få lite kontroll på rörelserna och i slutet hade vi lika stor smile jag och killen till höger!
Så BJ var superroligt, superjobbigt, supersvettigt och superterapeutiskt för mig som har en patologisk perfektionist som inneboende. Att våga släppa loss trots att jag inte var bäst- inte ens i närheten men känna att det var fan lika roligt ändå. Jag insåg då att dans är verkligen nånting jag behöver i mitt liv för att må bra! Man blir glad av att röra sig till musik!
TOLD YA!!
Det är EXAKT och precis den känslan jag har, före, under och efter varenda pass!!
Fast jag tycker kickarna är så otroligt mycket svårare att göra i långsamt tempo, nästan omöjligt att hålla sig på benen, med lite fart går det bättre...typ
Vad tyckte du om musiken? Det är ju egentligen SÅ långt ifrån "min" musik man kan komma...men...den är bannemig sjukt bra - kanske för att den kommer i ett sammanhang som ger så mycket glädje och energi?
Jag blev faktiskt ruskigt svettig idag - vet inte om det var för att det var extra varmt i salen, extra mycket energi eller för att jag faktiskt kände att jag vågade ta i mer än vanligt.
Förresten, om inte förr så borde även ni ha nya programmet inom 2-3 veckor.
Och, för att citera vad min instruktör skrev igår;
"Bodyjam 72, där har du en bra release! Men det är mycket koreografi"
"Skräms inte sådär...!" "Äsch, det klarar du - du får inte ge upp, lova det!"
Well, det jag lovar henne, det håller jag.
Sedan sa hon att AfHo är på G också...så NU händer det MYCKET spännande, och MÅNGA utmaningar! (alla LM-klasser har ju release samtidigt typ så det blir nytt i BJ, Pump, Sh´bam, CX o.s.v. och så AfHo då som redan verkar typ dösvårt...)
Jaja. Det är rooooooooooooooooooligt!!
Efter Bj:n hade jag (som vanligt) så SJUKT mycket energi, och så fyllde jag på med både smoothie och (mer) koffein så jag typ FLÖG igenom Bp:n också.
Sedan höll jag på att inte komma hem, blev helt tvärslut - OCH jag kommer drömma mardrömmar om knäböjs...!
En (till) lyckad träningsdag helt enkelt!