Träningstråd!

Igår var värsta, värsta träningsdagen... :(
Var ut till stora gymmet för ett pass BodyJam, och jag visste ju att instruktören bytt program, jag vet också att det typ är stört omöjligt i början.
ME JAG GAV UPP!! :eek: Jag gav upp och gick ut...det har aldrig, aldrig hänt förut... :( Och nu känns det skitjobbigt att gå tillbaka på lördag, även om det är "vanliga" gymmet med "vanliga" programmet, som förvisso ÄR tråkigt, och bra instruktör...men jag SKÄMS!! :cry:
Ok, det är inte logiskt men...det gör jag. Usch :(
Kommer vara dönervös för lördag ifall S är där...skrutt.

Jag har brutit träningspass när jag känt att "Nä, det här kommer kosta mer än vad det smakar/kommer inte ge någonting/kommer kännas värre om jag fortsätter än om jag avbryter".

Dessutom, ingen vet varför du avbryter. Jag har väl avbrutit tre pass på Friskis; en gång för att jag blev fruktansvärt yr och illamående, en gång för att instruktören var så jävla råusel att jag bara blev irriterad och en gång för att jag bara hade en allmän känsla av att "Nä, det här går bara inte". Om det är någon sådan anledning eller något annat syns inte utanpå.

Och sist men viktigast; att ge upp då och då spelar ingen roll i det stora hela, att komma tillbaka betyder ALLT!

Tänkte hoppa in här! Har tidigare hängt i beachtråden men känner mig bara mindre och mindre hemma där (och på ÄU överhuvudtaget).

Hur tränar ni?
Löpning, yoga och sen försöker jag promenera och cykla mycket + lite styrka hemma.

Hur länge har ni tränat?
Hela livet typ.

Var?
Skogen och hemma :D

Tränar ni ensamma, eller med sällskap?
Mest ensam.

Gym, PT, grupp? (eller allt)
Nä.

Mål? (energi, viktpåverkan, allmän hälsa?)
Bli mer vältränad igen, bli piggare och gå ned i vikt på köpet.

När låter ni bli att träna?
När jag är sjuk och ett tag efter det. Har blivit benhård med att inte börja för fort igen, tror att det har bidragit till mina månadslånga sjukdomsperioder och att jag under ett år varit mer sjuk än frisk.

@Niyama - välkommen :D :banana:

Jag var på terapiträning igår...Bodypump med en instruktör som är en av få som bara får mig att köra och inte tänka "det där går ju inte..." och det är på hennes pass jag brukar höja vikterna. Så det kändes jättebra :)
Sedan var det en liten krutgumma som såg att jag gick ut från passet i onsdags och så sa hon "men NU ska du stanna kvar och gå på Zumba med mig, så det så!"
Jag hade ingen som helst lust med den zumban för den är sååååååååååå tråkig, men ok...jag stannade.
...och mitt under passet ringde hennes mobil (de som kör "egna" pass har typ musiken i mobilen och kopplar in i stereon på något vis, typ?) hon kom åt högtalarfunktionen på den och det första man hör är en äldre dam:
"...jaaaa....sitter du på toa??" :rofl::rofl::rofl:
Skrattade så jag grät nästan, var sjukt jobbigt att försöka komma tillbaka och fokusera sedan...Jag tycker synd om instruktören, så OTROLIGT pinsamt! :eek: ( en kan ju undra om det var ett skämt...) samtigt var det så hysteriskt roligt :D

Köpte nya träningskläder (igen...) och denna gång bl.a. ett par tights i en stl mindre än jag brukar ha, och de satt perfekt! :banana:

Så, nu har jag testat det där med att fastna i slussen på väg in till gymmet också...:cool:
Kom in genom första dörren, sedan tog det stopp. Det hände ingenting när jag försökte "blippa" på panelen för inpassering...:eek: som tur var stod det en tjej i närheten och kunde öppna dörren åt mig.

Skulle hämta biljett till Bj men icke. Då kom instruktören + hon som skulle jobba (tack och lov 9.30, inte 10 som det brukar vara, då hade det blivit joooobbigt) och de konstaterade att kortet blivit avmagnetiserat :eek:
Fick ett lånekort så jag kunde träna idag i alla fall och båda passen gick jättejättebra! Körde mitt tyngsta Bp hittills (utelämnar siffrorna dock...) och det roliga är att det verkligen, verkligen SYNS och KÄNNS skillnad på/i kroppen nu! :banana:

C sa att hon skulle göra ett STORT undantag och låta mig ha kortet tills på måndag så jag även kunde gå på BodyJam (hur det nu skulle gå till eftersom hon slutar 19 när passet börjar...men hon skulle lösa det då sa hon) så underbart! :love:

Men sedan hade jag sådan tur så ni ANAR inte!
När jag skulle åka hem (dröjde mig kvar en stund och gick i affärer) så mötte jag min passhunds matte + hennes dotter...och de hade tänkt åka ut till stora gymmet precis för att säga upp kort som inte användes i familjen, så jag åkte med dem ut och fick det fixat på ett kick :love:
Annars hade jag fått vänta tills tidigast måndag p.g.a att det inte går några bussar dit på helgerna...

ÅH så glad jag är idag (och TRÖTT!) :D

GotAsecret: Du är ju sjukt ambitiös! Själv har jag varit krasslig i två veckor (igen *suck*), tränade igår lite snabbt. Jag fattar inte hur du hinner??

Såhär såg min gårdag ut:
09.00 kom hem (handlat på vägen)
09.05-09.40 Rasta hund
ca 10-15.15 Sov
ca 15.30 gick upp, åt "frukost", ut med hund (såg dotter som sen stängde in sig på rummet mad massa läxor)
16.15 åkte till gymmet (hann se maken en kvart och säga "hej hur var din dag?")
16.30-17.45 Träning (blev fördröjd av gymägaren som diskuterade en tävling jag ska hjälpa till med, totalt 1 tim träning)
18.00-20.00 Stallet, longerade hästis (drack en proteinshake på G till stallet)
20.15 Hemma, slänga i sig mat, duscha, satt vid datorn fem minuter och maken gav mig hundvalpsögon när jag var tvungen att åka till jobbet då jag knappt hunnit prata med honom. Sa godnatt till dottern (nåja, skrek då hon var på sitt rum men kom ut och sa hejdå).
21.00 Åkte till jobbet

Oftast så dumpar jag dottern i stallet och åker och tränar medans hon är där, tyvärr hade hon ett ton läxor. Har bokat en privatlektion till henne imorgon men hon påstår att hon inte "hinner" hon har två prov på fredag + redovisning.. Hon har suttit och pluggat i nästan sju(!!!) timmar idag (15-22) och var lite lugnare nu på kvällen. Få se, annars blir det jag som får rida (känner inte för ett tungt träningspass innan isåfall). Ska troligen tävla nästa helg, jag som knappt tränat men men.

Just det, var hos ortopeden imorse efter jobbet och han sa att jag inte tillräckligt trasig för att bli opererad. Jag ska låta bli knäböj och försöka gå ner i vikt sa han *suck*.. Var så trött så jag orkade inte ens säga nåt, bad att få allt hemskickat så ska jag kolla med nån annan. Jag kan gå med på att jag behöver gå ner i vikt men jag vet flera som fått operation (nu vet jag inte diagnosen men ändå) utan krångel, troligen så kommer jag kvala till SM i år också om jag tävlar även om jag kanske inte kan knäböja så tungt som jag gjort förut :P. Jag är orolig för att jag kommer få ondare framåt sommaren då jag rör mig mer när det varmt. Som det verkar på plåtarna så är det en pålagring som irriterar muskelfästena på insidan av knät vid böjning i leden men jag var alldeles för trött för att korsförhöra då han var snabb på att säga att det blir ingen åtgärd :P.

Jag hoppar också in här :)

Är mest aktiv över lag, bor på gård och har hästar. Har inte tränat så mycket på träningsställen sen jag flyttade hit eftersom det är en bit att köra till stan men har tränat yoga i många år även hemifrån och ridning såklart.

Nu i januari köpte jag gym-kort och tränar ungefär två gånger i veckan, sen kör jag oftast iaf ett yogapass per vecka och ett ridpass (blir med ridning framåt våren, nu är så himla trist underlag/väder).

Igår bestämde jag att jag ska vara med i växjöloppet 1 maj, 10 km, så det är mitt mål :) När jag varit på gymmet nu så har jag börjat så smått att springa på löpbandet och igår så sprang jag 30 min, det är verkligen rekord för mig som inte tränat löpning regelbundet innan. Så nu känner jag hopp om att det faktiskt ska gå bra med 10 km i maj. Har peppat iaf två vänner som hänger på så ska vi åka gemensamt dit, springa i sin egen takt och så firar vi efteråt. Roligt när man kan peppa varandra tänkte jag.

Jag testade Bodyattack/CX (komb.pass 30 x 30 min) i onsdags, det var det pissjobbigaste jag NÅGONSIN varit med om i träningsväg :eek: Ba var inte min grej så det gör jag nog inte om, det var kul - men kroppen håller inte för det och det var alldeles, alldeles för hårt. Jaja. Man måste ju prova :D

Äntligen har snön slutat falla (blivit snörekord i år) så igår kastade jag mig ut vid 10 och sprang i strålande solsken och plus 3 grader.
Ordentligt dubbad och svalt klädd var det underbart att vara ute, blev nöjt trött efter en långsam runda på bara 25 min. Så går det när man inte sprungit på lite mer än 2 månader.
Har härlig träningsvärk idag. :up:

Alltså, hoppar väl in här med då..

Hur tränar ni?
Just nu provar jag på pass för att se vad som är roligt. Kommer även börja träna lite mer själv på gymmet utanför alla pass.

Hur länge har ni tränat?
Mindre än en månad :D

Var?
På ett gym ;)

Sällskap :)

Gym, PT, grupp? (eller allt)
Gym, grupp.

Gå ned i vikt, bli mer uthållig och förhoppningsvis bli tränad.

När jag är sjuk.

Har än så länge provat bodystep, spinning burn och sh'bam. Lite sjukdom mellan passen fick en till att avboka. Sh'bam kommer definitivt bli ett pass jag kommer gå regelbundet till iaf. Ska ikväll prova PSI (power strike impact tror jag det heter egentligen).

Sadeln på cykeln gjorde att min röv värkte i cirka 5 dagar efteråt och jag tror nu att min moster lagt dit sin gelsadel som jag kan använda och låna de passen jag har spinning. Provade sh'bam igår och det var kul men ack så jobbigt med en sal med 70 mil långa och breda speglar.. (okej, 70 mil var väl lite överdrift..). Bodystep var mitt första pass jag provade på, tydligen hade många tänkt "oj" när de sett det men jag kollade ju vad allt var för något på youtube och bodystep såg ju kul ut (vilket det också var men vill nog ha bättre kondition inför framtida bodystep pass).

Hur tränar ni?
Militärträning (2 ggr/vecka), ridning (2 lektioner + ca 1 uteritt/vecka) och försöker få till 1 jogg/promenad varje vecka.

Hur länge har ni tränat?
Militärträningen sen i september.

Var?
Ute i skogen

Sällskap och ensam (jogg/promenad)

Må bra, gå ner i vikt, förbättra ridningen & konditionen

När jag känner mig dålig eller prioriterar något annat mer ;)

Jag har alltid ansett att det varit dötråkigt att springa och att jag inte kan springa. Men med lite transportlöpning på träningen och lite tips från löpcoach och medtränare, så gillar jag numera att springa och kan faktiskt göra det!

M@Bulldoozer - jag hinner för att mina dagar består av...ingenting, annat än hundvakt vissa dagar, en det är ju på dagtidå så kvällarna är helt "vigda" åt träning! :D
För övrigt lever jag fortfarande på gårdagens BodyJam-pass! Det var MAGISKT! :love::love:
Jag hoppas att det går lika bra på Sh´bam ikväll, men det tror jag för boosten jag fick igår kommer nog sitta i läääänge :bump: Det var en boost långt över det vanliga :D :love:

Uh, vännen jag skulle gå med har så ont i sina knän att hon knappt kan sparka vilket gör att hon inte kan komma på dagens träning. Ett ypperligt bra tillfälle för mig att möta min sociala fobi. Det "värsta" som kan hända är ju att jag kommer klara fler pass själv längre fram.. ;) *peppar mig själv lite mer*.

Bytte gym för 1,5 veckor sedan, från FoS till SATS och jag måste säga vilken nytändning jag har fått! Passen är mycket bättre och roligare och allting känns fräschare och mer inspirerande, nu ska jag bara boka in mina 2 PT pass som man fick :)
Har hittills provat Runners Strength som jag aldrig trodde jag skulle orka men det gick och bra tom och det är så skönt när man vågar, Shape som jag gillade sådär, Pilates ska jag pröva en annan instruktör men gillar upplägget, Zumba imorgon efter jobbet och piloxing nästa vecka. Ser fram emot att testa massa nytt och bli inspirerad, BodyJam står på testa-listan efter att @GotAsecret hyllat det och jag SKA våga fast jag känner mig helt osmidig, taktlös och klumpig. Det står ju tom på min 100-dagars Bucket List så då MÅSTE man ju göra ;) Min nya träningsfilosofi består av att våga, allt minst en gång även om jag känner mig jättenervös för att de andra ska tycka jag är helt osmidig, magen skumpar och dålig kondition och allt annat jag inbillar mig att folk tänker om mig (fast jag vet att det inte är så troligt).
Åh vad det är roligt att träna igen!!
Gjorde en sån träningsplan på deras hemsida för 8 veckor med 4 pass/vecka och nu känns det kul och helt genomförbart, jag ser fram emot att svettas och ta ut mig igen, min stagnerade platå är bortblåst, tänk vad ett gymbyte kan ge! :)

@Aliche - jag är också osmidig, taktlös och klumpig, men så länge man har kul så märks det inte! :D
Och jag lovar, det ÄR kul. Youtube:a BodyJam 71 (vilket är det officiella programmet just nu, även om jag misstänker att det är flera än våra instruktörer som tröttnat på det...) så får du se
Det är (tycker jag) det ULTIMATA sättet att träna upp koordination, kondition, balans, koncentration, smidighet och humör på :p
"You are only a BodyJam class away from a good mood" stod det på deras FB här om dagen, kunde inte instämma mer...även om passet just den kvällen inte var det bästa :rofl:
(annars kommer ny release i slutet av mars typ, och då är ALLA nybörjare, om det skulle kännas bättre :) )

Jag gör som du jag, testar allt jag vill testa och inser att jag har så mycket att göra nu så jag behöver inte mer (förutom AfHo när det kommer igång ...vilket jag hoppas blir snaaaart och gärna utan krångel från gymmets sida. ) och JÄKLAR vilka utmaningar - och vilka fantastiska kickar man får när man inser att det faktiskt fungerar! :banana:
Vad är Piloxning för något?

Knapp

Sh´bam idag på stora gymmet - gick sisådär, men jag gick därifrån med ett leende och fantastiskt nöjd med mig själv ändå :D
Imorgon ska jag viiiila...på Lördag är det BodyJaaaam (ordinarie programmet misstänker jag, tyvärr) och Bodypump.
Om jag kollat rätt så blir Bj:n pass nr 50 i år. Helt ok ju!

@Aliche - jag är också osmidig, taktlös och klumpig, men så länge man har kul så märks det inte! :D
Och jag lovar, det ÄR kul. Youtube:a BodyJam 71 (vilket är det officiella programmet just nu, även om jag misstänker att det är flera än våra instruktörer som tröttnat på det...) så får du se
Det är (tycker jag) det ULTIMATA sättet att träna upp koordination, kondition, balans, koncentration, smidighet och humör på :p
"You are only a BodyJam class away from a good mood" stod det på deras FB här om dagen, kunde inte instämma mer...även om passet just den kvällen inte var det bästa :rofl:
(annars kommer ny release i slutet av mars typ, och då är ALLA nybörjare, om det skulle kännas bättre :) )

Jag gör som du jag, testar allt jag vill testa och inser att jag har så mycket att göra nu så jag behöver inte mer (förutom AfHo när det kommer igång ...vilket jag hoppas blir snaaaart och gärna utan krångel från gymmets sida. ) och JÄKLAR vilka utmaningar - och vilka fantastiska kickar man får när man inser att det faktiskt fungerar! :banana:
Vad är Piloxning för något?

Knapp

Sh´bam idag på stora gymmet - gick sisådär, men jag gick därifrån med ett leende och fantastiskt nöjd med mig själv ändå :D
Imorgon ska jag viiiila...på Lördag är det BodyJaaaam (ordinarie programmet misstänker jag, tyvärr) och Bodypump.
Om jag kollat rätt så blir Bj:n pass nr 50 i år. Helt ok ju!
Piloxing är en blandning av pilates och boxning vilket tydligen ska vara roligt och effektivt! Inte provat än utan hört och läst om :) zumba imorn kämns jätteroligt för på min 100 dagars BL står även "dansa mer" med! Jag har alltid älskat att dansa och det gör mig så himla glad så det känns lovande även om koordinationen inte är helt hundra, än! Tror jag ska testa deras Step Dance också, det va klassen innan min igårkväll och dom såg ut att ha roligt :) någon som testat den?

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 383
Senast: snajl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama