Träningstråd!

Men precis! Jag kan möjligen hålla med honom om att ca. 25 tränings-t-shirtar är lite mycket, men jag behöver definitivt fler shorts (den väldigt låga högen längst fram i bild)!

Äh, 25 t-shirtar är väl rätt lagom, rätt vad det är funkar inte tvättmaskinen på några veckor och då behövs det ju så många. ;)

Tänkte faktiskt på att den där högen längst fram är lite väl liten, men jag ville inte säga något. :p

Gjorde uppvärmningspass för tre dagar sen med många repetitioner och lite vikt.
Igår blev det ett riktigt pass. Körde på 3x3 med 22 kg igen efter uppvärmning, kombinerad marklyft, tyngdvändning och press. F*n vad tungt det var den här gången! Men kroppen blev härligt slut. :D
Höll tekniken bra trots att jag fick kämpa lite på slutet. *nöjd*

3x3 på Draken också men med 12 kg, otroligt bra träning för mina knän och min skadade vad. Långsamt och kontrollerat. Sen biceps med 17 kg, lite magövningar som jag inte kan namnet på samt 5 långsamma press på 17 kg som avslut.

Ska klämma in ett konditionspass imorgon, kanske springa lite i nysnön? Vi får se.

Jag MÅSTE komma på vad som inte fungerar i Bodypump, något är det som gör att jag får alldeles ont :/
Igår körde jag med MAX 4 kg hela passet...ändå har jag ont i nacken och ryggen.
TROR inte att det är tekniken som felar...men jag kanske ska be om alternativ till övningar som innebär att ligga på brädan?
Vad nu det skulle vara, och vem man skulle fråga... :eek:

Gjorde uppvärmningspass för tre dagar sen med många repetitioner och lite vikt.
Igår blev det ett riktigt pass. Körde på 3x3 med 22 kg igen efter uppvärmning, kombinerad marklyft, tyngdvändning och press. F*n vad tungt det var den här gången! Men kroppen blev härligt slut. :D
Höll tekniken bra trots att jag fick kämpa lite på slutet. *nöjd*

3x3 på Draken också men med 12 kg, otroligt bra träning för mina knän och min skadade vad. Långsamt och kontrollerat. Sen biceps med 17 kg, lite magövningar som jag inte kan namnet på samt 5 långsamma press på 17 kg som avslut.

Ska klämma in ett konditionspass imorgon, kanske springa lite i nysnön? Vi får se.

Inte springa i nysnö med skadad vad! :nailbiting:

MvH,
Drottningen av vadskador

Waaah! Registreringsmaskinen stämde...FYRA pass i år...FYRA. Suck. Jag tyckte det stod fyra igår också. Och enligt kalendern så borde det vara fem, så den kanske inte stämmer ändå? :eek:
Hur som helst, jag imponerade på mig själv genom att testa halvsnurrarna och faktiskt fick in dem åt ena hållet, till slut även halvdant åt andra hållet *nöjd* :D
Det vore ju bra om jag kunde få dit dem på lördag också, men SPECIELLT på måndag...:D
På onsdag skulle onsdagsinstruktören för BodyJam byta ut halva koreografin till något annat. Så typiskt henne... (hon får sådana idéer ibland) Nåja, det blir nog bra det med.
Får hoppas att det är en av de jag varit med på bara så det inte blir heeeelt nytt...för det orkar jag inte :p

Zumban gick urdåligt...helt ny instruktör som var mer på golvet än scenen (så man såg henne med andra ord inte ordentligt) och det var stört omöjligt att hänga med. Gillar inte den TYPEN av instruktörer, jag vill ha/behöver pedagogiska, men hon hade en utstrålning och energi som fångade mig så jag skulle lätt gå på flera pass med henne om det skulle bli aktuellt. Just nu var hon bara sistaminuten-stand in :)

Däremot var det otroligt skönt med Bodybalance igen! Jag funderar på om jag ska gå på det även på lördag, men ta det extremt lugnt (mer som ordentlig stretch) mellan Jam och Pump...hmm...

Haft en viloperiod nu. Först pga jullov. Sen fick jag halsont :( och i måndags startade jag en 5-dagars fasta (sista dagen idag!!)
Så har bara promenerat samt åkt slalom en gång denna vecka.

Nästa vecka är det tillbaka på gymmet igen!

Någon med bra tips för träningsvärk? Jag värmer alltid upp ordentligt innan träning, både löpning och styrka, och stretchar alltid ordentligt efteråt men lik förbannat så blir jag som en 99-åring dagen efter och framförallt 2 dagar efter! Värst är benen och låren, när jag tränat dom måste jag ofta hålla mig i handfatet när jag ska upp och ner på toa :) Brukar ni göra nåt speciellt för att iag minska det/förkorta? Smörja, stretcha på nåt speciellt sätt, massera, be till träningsgudarna om nåd? Visst, det är värre när jag haft ett litet uppehåll som nu men jag får det alltid i olika grader, känns trist att bli handikappad 2 dagar varje vecka när man kört ordentligt.. Jag vill inte behöva mesköra- jag vill träna ordentligt ju!

Annan form av stretch? Mer stretch? Komplettera med liniment, massage och värme? Kan det funka med kompressionstights? Stödstrumpor? (stödstrumpor är mina bästa vänner när benen värker efter Bp :p )

IIIIH! Imorgon är det BodyJaaaam :love:
Ni som kör pass, dras ni till samma platser i salen? Jag kan INTE stå på höger sida, vet ej varför, inte heller längst fram, eller längst bak, eller i mitten så det blir typ längst ut i mitten på vänstra kanten.
Funderar på att göra något riktigt wild and crazy och ställa mig på andra sidan någon dag :D

Liniment och stödstrumpor har jag inte testat men jag tycker nog att jag märkt skillnad de gånger som jag tränat i mina kompressionstights, att det blir lite lite bättre emd träningsvärken. Kanske ska införskaffa ett par såna och se om det blir bättre! Vad för typ av liniment ska man ha?
Angående när man tränar pass så kan jag inte stå på vänster sida av nån konstig anledning, det känns bara så himla fel! Som att skriva med vänster hand typ haha.... Gillar inte längst bak heller för då ser jag inte instruktören och jag tycker om att se mig själv i spegeln så jag inte är sned eller gör övningen fel.

Någon med bra tips för träningsvärk? Jag värmer alltid upp ordentligt innan träning, både löpning och styrka, och stretchar alltid ordentligt efteråt men lik förbannat så blir jag som en 99-åring dagen efter och framförallt 2 dagar efter! Värst är benen och låren, när jag tränat dom måste jag ofta hålla mig i handfatet när jag ska upp och ner på toa :) Brukar ni göra nåt speciellt för att iag minska det/förkorta? Smörja, stretcha på nåt speciellt sätt, massera, be till träningsgudarna om nåd? Visst, det är värre när jag haft ett litet uppehåll som nu men jag får det alltid i olika grader, känns trist att bli handikappad 2 dagar varje vecka när man kört ordentligt.. Jag vill inte behöva mesköra- jag vill träna ordentligt ju!

Jag tycker det gör ganska stor skillnad också hur jag äter, jag får rejäl träningsvärk de gånger jag ligger på diet jämfört med när jag inte gör det. Jag tycker också det gjort en viss skillnad att ta eaa direkt efter passet. Sen så brukar lätt träning också göra att det släpper fortare, tror det har att göra med att det blir större genomblödning i musklerna då och slaggprodukterna rensas ut fortare.

Jag får samma som du, det som hjälper mig är att ta lugna promenader på kanske 1 timma :-) mjukar upp bra!

ÄNTLIGEN ett svettigt Måndagspass! Jag gillar BodyJam 71, men det händer liksom inget, man blir inte speciellt svettig även om man gör sitt bästa...vilket vår kära instruktör insett också, så hon tog tillbaka första koreografin från BodyJam 69...deeeen är rolig, och svettig! :D
Men hon bytte i alla fall inte bort delen med halvsnurrarna som jag nu har lärt mig, så jag fick visa att jag kunde!:D :banana:
Ooooch, hela den koreografin satt, idag också...såå Awesome!
Sedan satt vi och pratade en stund, hon, jag och min kompis. ..så mysigt, och roligt, och välbehövligt!
Förutom feedback och peptalk så fick jag lugnande besked (omorganisering på gymmet så jag var LIVRÄDD för att hon skulle försvinna...men det ska hon inte, sa hon :love: ) oooch så fick vi veta att afrohouse är på G, och kanske t.o.m. två gånger i veckan. ..vilket då skulle betyda tre pass med henne...i like! :banana:

For ut på nya skidor för första gången i år, var aldrig ut förra året på mina gamla.

Efter 20 min i mellan 15 och 30 centimeter lössnö på en frusen insjö är jag supertrött och nöjd!
Tekniken har jag i princip helt tappat sen två vintrar sen, men nu har arbetet för att ta tillbaka den iallafall påbörjats.

@Aliche , jag håller med @Bulldoozer . Kost och blodcirkulation. Jag har normalt sett svårt att få i mig så mycket protein jag behöver för att tåla tung träning, fundera lite över det? Ordentligt med massage (foam roller) och tex rörlighetsträning innan träningsvärken kommer, så lättare det. Jag tränar ben på fm, och tar en lättare jogg, ordentlig promenad eller kör ett pass dynamisk rörlighet på kvällen för att inte vara ihoprullad till ett litet paket de närmsta dagarna.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 383
Senast: snajl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama