Träningstråd!

Snälla, peppa mig att gå iväg och styrketräna! Jag har ätit dåligt idag, stressat lite mycket och håller på att banga.

Tänk på hur skönt det känns i kroppen efteråt! Din stress kommer gå ner och du kommer troligen kunna sova bättre ikväll också. Mer utvilad imorgon kan du ta dig an det som stressar dig enklare.

Snälla, peppa mig att gå iväg och styrketräna! Jag har ätit dåligt idag, stressat lite mycket och håller på att banga.
Ät först, träna sedan!
(jaja, lite sent just "idag" men ny dag imorgon! :D )

Jag körde TRE pass idag...först Bodypump, där jag faktiskt ökade på vikterna lite, sedan tantzumba och därefter bodybalance :D
Så skönt! :banana:
Imorgon ska jag vila.
Skulle gått på BodyJam igår men den orken infann sig liksom aldrig. Tyvärr :(
Lördag blir det BJ och BP, söndag CX och Sh´bam.
Sedan är det ny vecka :rofl:

Jag har en gnutta träningsvärk :banana: det händer typ aldrig :D
Nu så tänker jag hoppas på att S är med och kör Bj imorgon...då blir jag såååå glad (och energisk! :D )

Ha! En liten sak som hände på Bj gjorde min dag så jag går mest och ler :D
...vilket gjorde att jag gjorde mitt bästa Bp-pass på den här releasen också! :D
:banana:
Nu är det bara två pass kvar den här veckan :D

Tjohoo! Planen höll! :D
Så jag testade CX ikväll, sjukt jobbigt men jag kommer definitivt göra om det...
Däremot gick det pissdåligt på Sh´bam:en...suck.
Aja, imorgon är det måndag :love:

Haft en ok träningsvecka, tillslut. Inte riktigt så många pass som önskat med men!

Vart combat ikväll, som gick grymt bra!
Styrketräning igår o fredags och långpromenad i onsdags. Helt ok med tanke på fullspäckat schema m jobb o möten!
:)

Testade lyfta 27 kg igår, marklyft till press i en rörelse. Fick hjälpa till lite med kroppen och sambon fick balansera stången med nåt finger, var såå nära att klara det helt själv.
Kändes mäktigt!

HUR gör man får att få träningsvärk??? Jag kan träna hur mycket som helst, men icke...och jag tycker inte att jag mesar heller :eek:

HUR gör man får att få träningsvärk??? Jag kan träna hur mycket som helst, men icke...och jag tycker inte att jag mesar heller :eek:

Det är ju individuellt. Inte direkt något att eftersträva heller. Oftast får man träningsvärk av nya belastningsformer men kroppen vänjer sig fort.

Jag får bara träningsvärk av väldigt intensiv träning, dvs tunga olympiska lyft, plyo eller möjligen backintervaller om jag springer. Då får jag å andra sidan jämt träningsvärk, och det är inte direkt gynnsamt för träningen (blir lite för stel och stum för att klara nästa tunga pass i rimlig tid).

Att få träningsvärk av gympa, BC och liknande är en övergångsfas, eftersom man inte kan trappa upp belastningen hur mycket som helst. Normaltränade människor ska inte få ont efter den typen av träning. Inte ens om man kör många pass, eftersom muskelbelastningen ändå är relativt låg. (Därmed inte sagt att man kan träna hur mycket som helst bara för det. Det finns ju andra bitar som också behöver återhämtning.)

Whoop! Förra veckan fick jag ihop 8.55 h träning! :)
Promenad, slalom, styrketräning, kettlebell, löpning och cirkelträning!

Denna ska också bli bra, kickar igång med en promenad idag.
Nackdelen nu efter nyår är pressen på alla pass :banghead: bokat in kettlebell imorgon men kom på reservplats 18 så inte så stor chans att jag kommer med :(

Okäj! :D Då så får jag vara nöjd med att jag stapplar ut från vissa pass med svetten rinnandes...:angel:

Om du prompt vill veta hur träningsvärk känns får du ge dig på styrke/exposivitetspass istället. Annars får du vara glad för att du kan hålla ett högt tempo med motionsformer du gillar? :-) Den typen av pass du går på är inte riggade för styrkeutveckling, och hur trött/andfådd du blir säger ganska lite om hur tungt just musklerna har jobbat (om vi bortser från att hjärtat är en muskel :angel:)

(Och som sagt, hur lätt man får träningsvärk varierar. Tittar man på mina träningskamrater så är vi som är i första hand explosiva mycket mer benägna att få träningsvärk än de som är mer av uthållig typ. Sett till fysiska grundförutsättningar alltså (typ av muskelfibrer), inte vad vi tränat mest på.)

Whoop! Förra veckan fick jag ihop 8.55 h träning! :)
Promenad, slalom, styrketräning, kettlebell, löpning och cirkelträning!

Denna ska också bli bra, kickar igång med en promenad idag.
Nackdelen nu efter nyår är pressen på alla pass :banghead: bokat in kettlebell imorgon men kom på reservplats 18 så inte så stor chans att jag kommer med :(

Mitt rekord på att komma med från reservplats var när jag hade reservplats 55 till ett pass med 40 platser. Och det var förstås några veckor efter nyår. ;)

Mitt rekord på att komma med från reservplats var när jag hade reservplats 55 till ett pass med 40 platser. Och det var förstås några veckor efter nyår. ;)

Då håller jag mina tummar! Hamnade på plats 10 förra veckan och kom inte med :( kettlebellpassen är sjukt poppis!

Då håller jag mina tummar! Hamnade på plats 10 förra veckan och kom inte med :( kettlebellpassen är sjukt poppis!

Chansen ökar ju längre bort från nyår vi kommer, och fort brukar det gå. :p Förra året fanns det knappt svängrum i januari men i februari var allt som vanligt igen. :D

@Sassy - testade ett GritPlyo...NEVER ever again!
Däremot, eftersom jag nu testat CX kanske jag skulle testa kombinationspasset BodyAttack/CX...hmm...när jag nu ska få tid med det :D
Det går efter Bj på måndagarna, men då är jag så förbänkat slut så jag vet inte om jag skulle palla något mer efter det :eek:
OOooch, nu verkar det inte vara långt kvar innan AfroHouse kommer igång! :love: (erbjöd mig att vara testperson tillsammans med två andra, hoppas vi får det...)

Hoppar in här, min Träning består av löpning utomhus och hästeri, Va ute på en liten runda idag och kom fram till att jag fryser om fötterna lite för länge innan jag fått upp värmen. Vad har ni för strumpor på vintern när ni tränar utomhus?

Hoppar in här, min Träning består av löpning utomhus och hästeri, Va ute på en liten runda idag och kom fram till att jag fryser om fötterna lite för länge innan jag fått upp värmen. Vad har ni för strumpor på vintern när ni tränar utomhus?

Bambu + isolerande ullsocka i ett par luftiga skor med nätpartier. Ofta byter jag ut ullsockan mot en riktigt tjock raggsocka.
Det är enda sättet för mig att hålla värmen innan jag fått upp värmen, sen blir jag jättevarm om fötterna så de behöver god ventilering för att jag inte ska börja frysa av att de är blöta.

Igår var värsta, värsta träningsdagen... :(
Var ut till stora gymmet för ett pass BodyJam, och jag visste ju att instruktören bytt program, jag vet också att det typ är stört omöjligt i början.
ME JAG GAV UPP!! :eek: Jag gav upp och gick ut...det har aldrig, aldrig hänt förut... :( Och nu känns det skitjobbigt att gå tillbaka på lördag, även om det är "vanliga" gymmet med "vanliga" programmet, som förvisso ÄR tråkigt, och bra instruktör...men jag SKÄMS!! :cry:
Ok, det är inte logiskt men...det gör jag. Usch :(
Kommer vara dönervös för lördag ifall S är där...skrutt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Här kommer en berättelse om mitt liv som jag skriver i terapisyfte då jag är och har varit deprimerad större delen av mitt vuxna...
Svar
8
· Visningar
2 383
Senast: snajl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama