Träningstokig med "vanligt" heltidsjobb?

Sv: Träningstokig med "vanligt" heltidsjobb?

Tyvärr ser ju livet lite ut så för de flesta med en tidskrävande hobby. Man ser inte sin sambo så mycket på vardagarna. För egen del är det i princip bara lydnad jag kan köra hemma. Skyddet och spåret behöver jag mer plats för. Agilityn behöver jag hindren. Simträning, måste åka till sjön. Cyklar vi kan jag i och för sig utgå hemifrån men vi är ändå borta någon timme.

Tur jag är singel.

Sv: Träningstokig med "vanligt" heltidsjobb?

Jag kan köra både lydnad, agility (förutom kontaktfältshinder) och spår hemma. Har sökgänget i närheten också.
Åker in till klubben ibland för att träna med kompisar och när jag vill köra vissa saker som är svårt att få till på hemmaplan. Men som sagt, inte varje dag. Skönt det :)

Det är inte så att jag inte kan lämna hemmet. Vi sitter inte direkt fast i varandra jag och sambo men nog uppskattar vi att få till lite kvalitetstid tillsammans även i vardagen :)

Jag känner mig iallafall mer hoppfull efter denna tråd :D
Och sugen på att köpa en ny kalender och börja planera igen. Planering är grejer det!

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 041
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 552
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 809
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 663
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar