Träningstävlade i dressyr idag!!!

fettso

Trådstartare
Premiär för mig och Kaela!!:love:
Gick jättebra,fick 61% i det ena programmet och 64% i det andra!!:)
Hon gick verkligen jättebra,såg väl rätt roligt ut bland alla halvblod...;)

Sv: Träningstävlade i dressyr idag!!!

Grattis!
Vad red du för program? Hur gammal är Kaela? Stam?

Vad roligt att ni var med och tävlade bland stora hästar och att det gick så bra för er!:)
Det hade nog sett komiskt ut om jag och min isis hade kommit in bland alla stora halvblod, men islänningar kan ju också lite dressyr.:D :cool:

Vi red LD:1 två ggr,det är ett nytt program som inte innehåller ngn galopp.:angel:
Hon orkar nämligen inte hålla galoppen på volt än.

Kaela fra Arbakka heter hon,kom till Sverige den 12/1-07.
Jag köpte henne i slutet att Februari,då var hon bara precis inriden.
Hon är 7år nu,alltså född 2000.
Mörkbrun(svart med gulanlag),nästan helt svart på vintern.:love:
Traven är hennes starka gångart,men vi tränar ju så tölten börjar faktiskt komma så smått!!:)

Hennes far heter Heimdallur fra Arbakka och mamman
Asa fra Arbakka.

Coolt :D Lite reklam för islandshästen så den inte bara är den ut och rid turridningshäst, snäll mot alla ;)
Kul att det gick bra dessutom :banana: Grattis :D

Vad bra med ett skritt o trav-program!
Jag har ridit LC:1 med islandshäst en gång, 46,4 %. Han hade en ganska bra galopp men banan var tung så han blev lite fyrtaktig och lång i formen.

Jag red LB:1 på min lilla pålla på skolans dressyrmästenskap och fick 59%, bättre än flera andra i min klass som red halvblod. Gissa om jag blev stolt och odräglig.. Hehe.

Va kul grattis :) Jag har också en mörkbrun nollnolla med stark trav :idea: Är jättesugen på att ställa upp i nån dressyrtävling med honom snart. Vart tävlade ni?

får man ställa upp i riktiga dressyrtävlingar med islandshäst om man tävlar mot storhäst?

får man ställa upp i riktiga dressyrtävlingar med islandshäst om man tävlar mot storhäst?

Så här har jag förstått det (nån som har bättre koll, vänligen rätta :D ):
Ja det får du om du är medlem i en SvRF-ansluten förening, har de licenser som krävs (ryttar och häst. beror på om det är klubb, lokal eller regional) och om hästen räknas som D-ponny och är uppmätt till häst.

Man får väl rida bland stora hästar även om isisen är en C-ponny storleksmässigt??:confused:

Jag är med i en klubb som heter Eksätra,och där var jag med,sedan har ju Skedala RK utanför Halmstad Träningstävlingar i dressyr under sommarn.:love:

Attans, min är ju c-ponny. Det är så himla kul med dressyr tycker jag. Alltid lite roligt att komma ut och visa att islandshästarna också kan ;)

oh va skönt att höra att man får tävla islandshästar i vanliga hästtävlingar :) funderar nämligen starkt på att börja tävla med min islandshäst till hösten, fast jag undrar hur långt upp man får gå med en islandhäst, för jag tränar i både öppnor, slutor, skänkelvikning, piaff och gloppombyten...

oj va kul hörde att islandhäst dressyr ev ska försvinna det får ju inte hända vll börja rida dresstr med min.
varför rider du "vanlig" dressyr då har du testat för islandhäst?

och varför har du valt just dressyr? tävlar du annat med?

placerade du dej bra? har din häst lätt för att gå rent i de 3 gångarterna?
BILDER!!!

detta är rktigt intressant...min dressyrtränare som även har halvblod har en islandhäst och han e med 7år (som min häst)
och hon har börjat med galoppombyten med honom och allt annat typ piaff är jag osäker på dock haha men då är man väl uppe på medelsvår/svår dressyr
lr vad?
har ingen koll sådär men duktig är hon iaf...

min islandhäst är b-ponny hoppas jag får ställa upp för det?

tycker ni det är bäst med riktiga dressyrtävlingar eller de för islandhäst?

alltså det skulle ju vara riktigt kul om en med islandhäst verkligen gick in för att ta upp den på högre nivåer dock blir det ju lite dumt för rider man bara 3 gångarter så blir den ju som vilken ponny som helst tyvärr.
dock tror jag gångarterna även tölten förbättras asevärt om hästen går hög dressyr tex.

oj va kul hörde att islandhäst dressyr ev ska försvinna det får ju inte hända vll börja rida dresstr med min.
varför rider du "vanlig" dressyr då har du testat för islandhäst?

och varför har du valt just dressyr? tävlar du annat med?

placerade du dej bra? har din häst lätt för att gå rent i de 3 gångarterna?
BILDER!!!

jag har mest tränat dressyr, ställde bara upp i en lätt klass för något år sedan och vann :) men om man rider dressyr enbart för islandshästar, då är tölt oxå med eller? jo, jag tränar min häst samlad i alla tre gångartena och lägger tyvärr inte ner så värst mycket tid på tölten. hehe jorra, visst kan jag slänga in någon bild, men blev meddlem för snart en timme sen ^^ så jag kan inte med denna sidan så bra :S

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 894
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 528
Senast: Mia_R
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 600
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 259
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix