Träningsfilmer!

Sv: Träningsfilmer!

Aha okej. Alltid lär man sig nåt nytt! (kan typ inget om vallning). Intressant att se!

Jag visar fortfarande med handen, hon är fortfarande väldigt långsam och lite trevande om jag bara tar röstkommando!

Ja du har helt rätt. När det går bra vill man ju bara fortsätta och sen helt plötsligt inser man att hunden börjar tröttna/bli lite snurrig i huvudet ;)
Hon blir snabbt trött med leksaken, antar att hon kanske tänker lite mer än förut när vi bara haft godis?
Måste iallafall tänka på det där med att sluta när det går som bäst :)

Tack!

Det ser jättetrevligt ut nu när hon blir så tänd på leksaken!! Prova att leka i kortare sekvenser så blir hon inte lika trött med leksaken, kasta en gång och kampa litegrann men intensivt och bak med leksaken bakom ryggen direkt och ge nytt kommando. Om du först visar med handkommando men nästa gång väntar in henne, lägger hon sig då? Talar du om för henne innan ni börjar att tex "nu ska vi träna ligg"? Nu är kommandot iof inte befäst men det kan vara till hjälp sen att förbereda hunden...

Det kanske du redan har skrivit men använder du bara leksak nu eller varvar med godis? Godis är ju mer dämpande belöning men det kan också bero på vad för godis, vill jag peppa zolo ordentligt inomhus tar jag fram en burk mjukmat och belönar med en sked (det var det enda som fick honom grepa metallen till slut :) Tror iof lek verkar vara det som funkar bäst för Camaro... lättare ute sen när man kan kasta, leka jage och brottas lite mer och få upp farten utan att riva lägenheten! Lycka till iaf!
Hon är otroligt söt Camaro :love:

Tack!

Jag har gjort lite olika.
Förut körde jag mest bara godis. Sen körde jag godis + brottning och bus. Sen har jag haft bara kongen. Även provat kong + godis men jag tycker det blir svårt, liksom så mycket man ska göra på samma gång. Reder inte riktigt ut sånt :D

Men jag har insett att vid fot och positionsträning så är godis bättre. Hon följer dåligt om jag bara har leksak. Så just nu blandar jag lite beroende på vad vi ska göra.

SKa tänka på att busa kortare stunder :laugh:

Ja han är en riktig pärla att träna med :) Han har t o m lyckats omvända min instruktör som har malle och inte varit särskilt förtjust i rottisar...

Vad händer annars med allas träningsfilmer?? Vill se mer :)

Nej usch och fy så tråkigt och orättvist...nu har ni väl haft er beskärda del av otur?! Håller tummarna för att båda dina hjärtan blir bra snart!!

KL

Lite träningsfilmer på Grimm nu 8 månader, som syrran filmade när vi var iväg och tränade idag. Grimm var väldigt trött, vilket syns ffa mellan ”momenten”. Han brukar vara betydligt mer ”på”. Han är inne i en växtspurt just nu och breddar sig som tusan. Har på en vecka växt ur täcket han haft sen han var 5 månader. Vet inte om det är därför han är så trött, eller att han missade att ”sova frukost” efter morgonpromenaden Hursomhelst slocknade han som en död så fort vi kom hem..;)

Ingångar. Har problem med att han hamnar för långt fram, så de gånger jag bryter är för att han är oacceptabelt lång fram. FF är jag nöjd med hittills, vändningarna har vi bara precis börjat med, likaså halter, så sättendet är inte helt automatiserat, syns att han tänker en halv sekund..

http://www.youtube.com/watch?v=MXelCjrEv5g

FF, läggande under gång och lite ställande. Är synnerligen nöjd med bakbensaktiviteten i vänsterpiruetten:D

http://www.youtube.com/watch?v=zy-he3rsFsw

Liknande trådar

Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
7
· Visningar
397
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 224
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 081
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 984
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka