Träningsfilmer!

Sv: Träningsfilmer!

Slänger in några filmer från ett träningspass i december.
Jag har ganska bra koll på vad vi gör för fel och vad vi behöver träna mer på, men det är alltid kul att höra någon annans åsikt:D
Kan tillägga att vi inte hade världens bästa underlag att gå på..

Linförighet:
http://www.youtube.com/watch?v=ZwsUF2WEIXI

Läggande;
http://www.youtube.com/watch?v=bX6MQuWU5fA&feature=related

Inkallning;
http://www.youtube.com/watch?v=O22SPqNwx-4&feature=related

Ställande;
http://www.youtube.com/watch?v=vfEuN791WHs&feature=related

Har ni tävlingdebuterat?

Hihi, jag vet EXAKT var du är när du tränar, cyklar där typ varje dag :p

Men gud vad söt Minina är trots sin ålder!

Hur har du tränat in positionen på Gissa ifrån början? Hon är så himla duktig.
Har en 6månaders som behöver träna på positionen och tycker det där ser supertrevligt ut.

:)

Aaah vilken underbar dialekt! :love:

Vad gäller tips så hade jag tänkt lite mer på att säga dina kommandon likadant. Jag hörde nog i allfall tre olika "-fot". Jag hade även testat att säga stanna mycket "kortare", så att det verkligen blir ett stopp (jag använder stå av just den anledningen, men det går ju att få till ett kort stanna också), och samma med "ligg" fast där hade jag betonat L:et lite mer. :)

Hon har jättefint schvung i stegen verkligen!

Har aldrig hänt mig.. Vad har du för program? Är det en skapligt ny kamera?

Jag använder något som heter "importera video" och sen gör jag filmen i movie maker..

Importera video varifrån?

Ja, kameran är hyfsat ny. Canon 500d, för dock bara över videos på samma sätt som bilder. Har inte testat att redigera dem (överkurs :p).

Aaah vilken underbar dialekt! :love:

Vad gäller tips så hade jag tänkt lite mer på att säga dina kommandon likadant. Jag hörde nog i allfall tre olika "-fot". Jag hade även testat att säga stanna mycket "kortare", så att det verkligen blir ett stopp (jag använder stå av just den anledningen, men det går ju att få till ett kort stanna också), och samma med "ligg" fast där hade jag betonat L:et lite mer. :)

Hon har jättefint schvung i stegen verkligen!

Oj, det har jag inte tänkt på att jag säger det olika:eek: Det ska jag försöka komma ihåg! Tack:D
Ställandet är på G, både att hon ställer sig snabbare, och att jag säger det snabbare. I videon hade jag väldigt nyligen tagit bort handhjälpen. Att anväda stå har jag faktiskt provat då hon vet vad det betyder, men det har sämre effekt än stanna.
Tackar och bockar för tipsen:bow:
Alltid nyttigt att höra från "utomstående":D

Importera video varifrån?

Ja, kameran är hyfsat ny. Canon 500d, för dock bara över videos på samma sätt som bilder. Har inte testat att redigera dem (överkurs :p).

När jag sätter i kabeln i datorn kommer det upp en sån där ruta som undrar vad man vill göra. Där är ett alternativ "importera video i importera video". Tror det står så. När man väljer den så kan man sen välja vilka delar av videon som ska läggas in på datorn och sen efteråt kan man gå till "skapa film" eller nåt sånt som öppnar movie maker.
Jag har windows vista, och det är standardprogram på datorn.

Jag vet inte riktigt hur du menar när du för över på samma sätt som bilder, men kanske är där problemet sitter?

Duktig tjej! =) Hon ser ut att träna en del i FF bara?

Line: Ska testa, tack för tipset. Brukar stoppa in minneskortet direkt i datorn men ska leta rätt på sladden.

Tack :) Nja vi tränar andra saker också, men det är ett viktigt moment att ha bra för att resten ska funka :) eller va det nåt annat du syftade på?

Jaha haha så fel det kan bli :)
Jo hon tränger lite när hon blir het, hon går också lite långt fram ibland, och då brukar jag känna att hon tränger ordentligt.

Såg jättefint ut :)

Jag hade nog gått tillbaka lie i träningen och jobbat bara på rätt position, nu pendlar hon ju lite - från att vara rätt till att tränga lite. Typ halvtsteg m rätt position - belöna och sedan utöka till fler steg och aldrig köpa att hon tränger pendlar, utan då bara gör om gör rätt & belöning!

Alternativt kan man ju gå in och belöna rätt position i steget, men det är knepigare tycker jag ;) Annars jättehärlig intensitet & inkallningen var super fin!

*KL*

Åh vilken rolig tråd! Jag ska kika på ALLA videos så fort jag hinner. Nu råkade jag ha en tankeläsande granne, så vi ska ut och träna lydnad med våra vinthundar :D Kanske kan få till någon egen film att ladda upp här till eftermiddagen!

Jaha haha så fel det kan bli :)
Jo hon tränger lite när hon blir het, hon går också lite långt fram ibland, och då brukar jag känna att hon tränger ordentligt.

Har inte sett filmen i fråga. Men var belöningen kommer ifrån har i vart fall hjälpt mig otroligt. Aldrig ha godis/leksak i höger hand och ge belöning i utåt bakåt eller hur man ska förklara:) Alltså typ utsidan hunden i höjd med dens midja..

Tack för bra synpunkter, det stämmer att jag måste gå tillbaka och träna mer detaljer. Har tränat mycke följsamhet och attityd och då blir väl resultatet såhär :) Skulle du belöna halvsteg när hon fortfarande är stående eller ska hon sitta först?

Jag försöker att ha bra belöningsplacering, och belönar alltid från vänster hand, men skulle nog kunna flytta bak och ut den lite :)

Jag skulle gå tillbaks lite och arbeta med den stående positionen, och jobba upp dom snabba sättandena vid sidan av :)

Belöna rätt position i stående och som Squarepants skriver jobba på snabba sättanden separat. Jag tänker mig rätt position direkt när man startar, om du så bara lyfter benet och hon har rätt position så blir det belöning, sedan utöka och fler steg - rätt position ger belöning. Precis som någon annan skrivit så är ju belöningsplaceringen viktig och där tänker du nog rätt med bakåt utåt belöning. När du börjar med positionsträningen så brukar jag föredra att jobba med godis och belöna lugnt, blir det för mycket intensitet och stress så brukar det mest bli för mycket för hunden. Men det är ju helt individberoende!

Syns att du jobbat med attityd och följsamhet - det lönar sig och det är så himla kul när de jobbar som din hund gör! Att sen få gå in och peta i detaljer är ju bara kul :D

Liknande trådar

Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 222
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 081
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 984
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka