Träningsfilmer (när stjärnorna rider)

Sv: Träningsfilmer (när stjärnorna rider)

Tja, inte svårt att bestämma vilken av hästarna jag skulle vilja vara... Har sett filmen med Benicio förut och gillar verkligen mjukheten och stretchandet. Tycker att WN ser tråkig, spänd och ihopdragen ut. :-(

Vad olika man ser, jag tycker WN ser ovanligt loss och mjuk ut på denna film. Mjuk i sin kropp och följer en lätt fin hand.

KL
Ofta uttalar sig många om att WN är ful, stel, tråkig, felriden mm mm. Men, har någon reflekterat över hans exteriör? För inte har han den allra bästa exteriören om man jämför med många andra hästar på denna nivå. Jag funderar lite stilla hur många av oss vanliga dödliga som hade rett ut det hela ens nöjaktigt. Jag tycker inte att IW är den elegantaste ryttaren på jorden, men herregud så skicklig och effektiv i sin ridning!

Jag håller helt med dig om både Isabells ridning och om WN på denna filmen. Reagerade på just denna filmen eftersom han såg ovanligt mjuk och trevlig ut. Denna hästen hade inte varit något alls om Isabell inte hade råkat bli kär i honom. WN är ju byggd som en älg (bokstavligen) och att han gått dessa klasserna med de resultat han gjort är egentligen helt otroligt.

Jag förstår hur du menar, men jag kommer endast med synpunkter på det jag såg på filmerna. Och då uppskattar jag unghästridningen mycket mer än den "tävlingsridning" som IW visar upp på just den här filmen, särskilt ur hästens synvinkel.

Smaken kan ju vara olika!

Visst kan man tycka olika absolut. Det man dock också ska väga in är att den unga hästen är vacker och har en otrolig utstrålning. WN är en älg och egentligen är det fantastiskt att den gjort allt som dem har.

Jag tycker precis som tidigare skrev att WN ser riktigt avslappnad ut på denna filmen och det är inte helt lätt att få den avslappnad!

Liknande trådar

Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·
Träning Hejsvejs! Nu är det så att jag har ett D-ponny sto dom precis blivit 18. Zelda är utbildad FEI dressyr och LB i hoppning. Jag har ridit...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 698
Senast: Piraja
·
F
Dressyr Ibland dyker det här och på andra forum upp diskussioner om olika ridsystem dvs system för att träna hästar. (Alternativ som leder till...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
24 437
Senast: flashlight
·
Hoppning Hej! Vet att det finns tusen trådar om hur man bygger upp muskler, och detta är ingen hoppfilm men den handlar om en hopphäst... så jag...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 533
Senast: nixa 324
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar