Ang. muskler, film - kommentarer?

Sv: Ang. muskler, film - kommentarer?

Jag har provat och jag har inte köpt ett eget än så under tiden lånar jag novabettet :) Det kostar som ett vanligt bett sa hon som jag lånar bettet av.

Virre - ok jag är inte duktig på hur svenska jord är o sånt :p men om du säger det så. :) håller med om att man ska se över foderstaten innan man mixtrar med nåt. jag kan ju säga att jag inte är expert på foderstat men jag kan räkna foderstat och sånt, eftersom jag har läst foderlära i skolan.
Jag tycker att det är det rostiga som smakar sött, sötmalmet gör ju lite extra kan man säga. men ett rostigt bett smakar sött, även om det är järn tycker jag. :) Jag provar gärna saker på mig jag med ;) Har inte provat AM bett då jag inte använt nått, och har hört samma sak, att AM bett inte smakar ett skit.
Melass och B-vitamin i rosa färg är gott kan jag säga med, vi människor behöver väl B vitamin för håret o naglar om jag inte har fel? Kanske kan börja inta hästens B-vitaminer? :p

I Sverige har vi bara selenfattiga jordar och får således inte i oss tillräckligt av detta genom grödor och säd. Om hästen har problem med att sätta muskler behöver den troligtvis hjälp med detta eller är den sjuk, i TS fall är hästen antagligen inte sjuk utan kan behöva lite hjälp med att underlätta själva uppbyggnaden och då är E-vit ett bra hjälpmedel. Man ska alltid se över foderstaten om du frågar mig.

stämmer...men om man ger färdigfoder, så ingår de mineraler som våra hästar behöver! Om man däremot ger havre, korn etc som kraftfoder, så behöver man givetvis komplettera med extra mineraler.

Hej alla! Nu har jag sett över den tidigare staten och hon fick för mycket protein och energi.. Visade det sig..

Men vi tänker inte sänka på det, utan ändrar lite så att fosfor och calsium värdena blir lite jämnare och lägger till linfröolja. För Gallinas del känns det inte som att hon ska ha mindre energi och hon är ju ganska slimmad, på gränsen till smal, så det kan ju vara ganska bra ändå.

Nya staten:
Hösilage 11kg
Betfor 0,3kg
Linfröolja 0,05kg
Mineraler 0,15kg
Havre 2kg

Hej alla! Nu har jag sett över den tidigare staten och hon fick för mycket protein och energi.. Visade det sig..

Men vi tänker inte sänka på det, utan ändrar lite så att fosfor och calsium värdena blir lite jämnare och lägger till linfröolja. För Gallinas del känns det inte som att hon ska ha mindre energi och hon är ju ganska slimmad, på gränsen till smal, så det kan ju vara ganska bra ändå.

Nya staten:
Hösilage 11kg
Betfor 0,3kg
Linfröolja 0,05kg
Mineraler 0,15kg
Havre 2kg

Liknande trådar

Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 507
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 721
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Hej! Let me presentera mig :-) Jag är en fjortonårig tjej som rider dressyr. Jag köpte ett ganska nervigt och stressat sto för lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 725
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar