Träning & Tävling 2010

Sv: Träning & Tävling 2010

Ja, jag tänkte att jag skulle vara med på någon clinic och bara kika på kossorna lite :laugh: Håller oxå ögonen öppna efter lite kofösning:bump: Säger till om jag hittar nåt!
Lycka till på freestylen!! Jag sitter på läktaren och håller tummarna!!:laugh:

Haha jaa det kan jag hålla med om ;) Man kan inte fenca i arbetsgalopp direkt!
Men du kan ju komma på nån clinic till våren och bara vara med, rida efter kon/korna och vänja honom vid en hjord. Det går nog att skräddarsy lite som man vill! Annars kan du ju hålla utkik om nån ska flytta kor mellan beten eller så, så hänger jag också gärna på!

Det hade varit så ballt att få flytta kor mellan beten!! Det skulle jag vilja göra! Lite mer "på riktigt" liksom :) Kanske borde vi knacka dörr och anmäla vårat intresse hemma i bya? Fast jag vet inte om nån bonde hade vågat släppa iväg oss med en hjord kor..... Vi kanske inte riktigt sådär vid första anblick ger sken av att ha riktigt så mycket koll på läget att vi kan försäkra att deras kossor kommer fram i ett stycke, eller vad tror du? :p

Var iväg med mitt sto på ridlektion för första gången på 1 1/2 år. Hon brydde sej inte ett dugg om att lämna fölis hemma. Hon gick så himla bra så nu vet jag inte hur jag ska göra.Har precis satt ut henne på annons...men jag har blivit förtjust i en viss quarter så jag vet inte. Hade med Phigalles medryttare och hon red sin första westernlektion,roligt tycker jag,annorlunda tyckte nog hon. Kom ihåg själv att det tog ett tag innan man fick aha upplevelsen med att hålla iordning på tyglarna och inte sitta och tjuvhålla eller rida på för korta tyglar. Hoppas verkligen att jag lyckas snöra in tjejen på westernvägen.

kl

Kom precis hem från Rein in Sweden på Axevalla, men nu är jag förjävla trött så jag orkar inte skriva mer :rofl:

och jag kikade ju in fresstyle reiningen på fredagen:D

Ja, jag tänkte att jag skulle vara med på någon clinic och bara kika på kossorna lite :laugh: Håller oxå ögonen öppna efter lite kofösning:bump: Säger till om jag hittar nåt!
Lycka till på freestylen!! Jag sitter på läktaren och håller tummarna!!:laugh:

Nu vet jag inte hur långt du är beredd att åka men Ronny Åman (Djurtorp training) har helg clinics med fokus på just att lära sig fösa boskap.

Du som är skarabo och så är tävlingen i axvalla:D

Ja, precis! Det är ju pinsamt...
Jag börjar undra om Sveriges cowboys har någon slags hemlig kommunikationskanal, som bara de känner till ;)

*kl*

Igår var vi iväg till ridhuset och tränade ihop med några andra från klubben. Cuben tyckte tydligen att det var roligt att åka iväg, för han sprang på transporten innan jag knappt hunnit öppna, vände huvet och tittade på mig frågande 'varför har vi inte åkt än matte?'

Var lite uppspelt till en början (kul med alla hästar överallt!) men skötte sig riktigt bra hela passet. Han blev även för första gången riden av någon annan än mig, och gick jättefint för henne också, jättekul att se sin egen häst in action med någon annan på ryggen!

Nu laddar vi inför tävlingsdebuten om två veckor, har anmält oss till Trail och Western Horsemanship på D-nivå, och kommer tävla min bonushäst i Western Riding och Pleasure.

Någon annan som har några tävlingsplaner?

Äsch jag tror ingen kände igen dej...
haha jag som satt och pratade med en av mina tränare och hörde inte vilka som kom in på banan och trotts din utklädnad så såg jag att det var ni:D

Fanns dom som gjorde betydligt sämre ritter! ;) Jag tyckte att det såg helt ok ut! :laugh: 3:e spinnen (tror jag det var) var riktigt fin och bra fart i :bump:

Var du där?? Jaha vi kunde ju nästan haft buketräff:D

Den ungen såg jag men jag mindes inte mamman:o

Nu till helgen är det paintchampionatet på Grevagården. Ska ng dit iaf och köpa på mej lite cowboymagic för min börjar ta slut.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 181
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 774
Senast: hundtant
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 509
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2025