Jag håller med om det här,
@lil-sis. Nu är det här en helt annan situation, men jag tvekade lite när jag blev medlem på mitt nuvarande gym eftersom det är väldigt dyrt och jag visste att jag skulle vara bortrest med både jobbet och privat en hel del under de första 3-4 månaderna av medlemskapet (kommer att vara bortrest hela september månad, till exempel). Men till slut bestämde jag mig för att ändå slå till istället för att vänta på att resten av livet lugnade ner sig lite, och så mycket rolig träning jag hunnit med under de här månaderna! Jag låter medvetet bli att räkna på det eftersom min kostnad per pass lär vara skyhög, och fokuserar istället på hur mycket glädje och välmående varje pass skänker mig. Det tänker jag kan vara värt en hel del, särskilt om man går och väntar på något ganska jobbigt som du gör?
Jag brukar också försöka tänka på träningen som ett sparkonto där jag sätter in så mycket jag kan varje månad. Vissa månader är det betydligt mer än andra, men det innebär inte att de månader då jag "sätter in" lite mindre, eller kanske ingenting alls, är bortkastade. Varenda litet träningspass hjälper för att stärka det där sparkontot, som jag sedan kan ha att ta av under de perioder då det är tuffare på olika sätt. Det innebär också att jag kan känna mig trygg i att jag aldrig börjar från scratch, eftersom jag har alla de där välinvesterade träningstimmarna i ryggen. Lite flummigt, men för mig är det motiverande att tänka så!