Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Igår lyfte jag pinne igen, 17 kg och många repetitioner med få pauser.
Denna gång blev kroppen inte lika förvånad över övningarna så jag kunde lyfta med bättre teknik. Jag hann därmed bli trött i musklerna och känna den där härliga brännande känslan på två sista repsen. :D

Marklyft, vändning, press, 4 knäböj med low bar, 2 press och sen ner med stången till backen igen. 2-3 reps.
Efter det runt 10-12 reps i bänkpress, sen lite vila.
Tror jag hann minst 4 set på 20 min. Och ryggen blev inte överansträngd! :banana:

Lallade vidare med mitt program idag. Böjen känns skitlätt , men det kommer att gå över snart för programmet blir tyngre från och med slutet på nästa vecka.

Även idag gick en trea på 50 kg i bänk vägen, men även idag gick sista repetitionen på ren jävla vilja. Nästa vecka ska jag göra en femma på 50 kg om jag ska följa programmet, men det vettefan alltså. Kanske justerar ner till 47,5 kg.

Skivstångsrodden börjar bli lite tung också, som mest en trea på 45 kg idag.

Överlag rullar styrketräningen på jäkligt bra. Det här med att följa ett program är på ett sätt lite tråkigt (speciellt när det bara är fem övningar som rullar runt) men samtidigt får man ena jäkla resultat. :up:

Så. Det var det. Cheferna lyssnade inte alls, men jag har varit en bra medmänniska och ställt upp för min kollega och gett min bild av det hela till den höga chefen. Dessvärre fick jag inte fortsätta efter jul (inte på grund av detta idag, men ändå), men vete katten om jag vill jobba på ett ställe där man skiter i att samtliga anställda klagar på att de blir behandlade som skit av en person i chefsställning, och inte gör något åt det. :meh: Enda problemet är att jag med fasa minns hur förbannat svårt det är för mig att söka jobb (eftersom jag inte har någon arbetslivserfarenhet mellan gymnasiet och högskolan och det här året inom handels inte är det jag vill göra egentligen), och att jag räknar med att det kommer ta alldeles för lång tid innan det händer något nu också.

Så. Det var det. Cheferna lyssnade inte alls, men jag har varit en bra medmänniska och ställt upp för min kollega och gett min bild av det hela till den höga chefen. Dessvärre fick jag inte fortsätta efter jul (inte på grund av detta idag, men ändå), men vete katten om jag vill jobba på ett ställe där man skiter i att samtliga anställda klagar på att de blir behandlade som skit av en person i chefsställning, och inte gör något åt det. :meh: Enda problemet är att jag med fasa minns hur förbannat svårt det är för mig att söka jobb (eftersom jag inte har någon arbetslivserfarenhet mellan gymnasiet och högskolan och det här året inom handels inte är det jag vill göra egentligen), och att jag räknar med att det kommer ta alldeles för lång tid innan det händer något nu också.

Sådana ställen ska man undvika om man kan. Men jag kan lova att det faktum att du ställt upp för din kollega är något din kollega alltid kommer att bära med sig. Jag har varit i situationer där jag (och oftast fler) rutit ifrån vid oschysst beteende uppifrån (eller från sidan) och även om det inte alltid gett resultat har den som varit utsatt alltid fått lite styrka och energi av att inte känna sig ensam.

Du kommer förhoppningsvis ha det lättare att hitta jobb nu, för ett års arbetslivserfarenhet har alltid en tyngd även om det inte är i rätt bransch. Har du span på några intressanta tjänster redan? Vad är du utbildad inom, förresten?

Sådana ställen ska man undvika om man kan. Men jag kan lova att det faktum att du ställt upp för din kollega är något din kollega alltid kommer att bära med sig. Jag har varit i situationer där jag (och oftast fler) rutit ifrån vid oschysst beteende uppifrån (eller från sidan) och även om det inte alltid gett resultat har den som varit utsatt alltid fått lite styrka och energi av att inte känna sig ensam.

Du kommer förhoppningsvis ha det lättare att hitta jobb nu, för ett års arbetslivserfarenhet har alltid en tyngd även om det inte är i rätt bransch. Har du span på några intressanta tjänster redan? Vad är du utbildad inom, förresten?

Min kollega blev jätteglad, så det har jag ingen tvekan på. Det var en till som ställde upp och som kom efter mig (annars skyller chefen bara på att kollegan ältar det som var förr och inte ger mobbaren en chans, men vi kom ju efter att mobbaren kom och upplever hen som fruktansvärt elak vi också).

Jag har en ganska bred administrativ utbildning egentligen. Sociologi som huvudämne och på kandidatårpgrammet ingick både ekonomi, juridik och ledarskap. Jag har utöver det kurser i juridik och psykologi fristående. Plus ett halvår som sekreterare/receptionist, där jag jobbat på både kundkontakter, skriva fakturor och litegrann med lönerna (hann aldrig bli helt insatt i det tyvärr). Det är i första hand ett administrativt jobb jag vill ha och ett Måndag-fredag jobb. Det är jätteskönt att vara ledig i veckan och kunna parera in veterinären och sånt då, men det suger att jobba helg när det är tävlingssäsong.

Hann inte till gymmet igår då vi väntade paket som kom drygt en timme efter de senast sagt att de skulle komma. Men jag tränade hemma istället! Körde axlar och bröst och sen sprang jag 15 min på bandet innan det fick räcka :)

Idag red jag och kompisen ut en tur direkt på morgonen med hunden springandes bredvid. En riktigt fin morgon :love: Träffade på totalt 13 rådjur! Hunden började springa efter två st en gång men hon lyssnade när jag skrek att hon skulle stoppa :up: Hon brukar lyssna om det inte gäller katter för dom är väldigt roliga att springa efter :meh:

Nu ska vi göra lite måsten och ikväll ska jag och maken på bio och först äta ute :)

Lallade vidare med mitt program idag. Böjen känns skitlätt , men det kommer att gå över snart för programmet blir tyngre från och med slutet på nästa vecka.

Även idag gick en trea på 50 kg i bänk vägen, men även idag gick sista repetitionen på ren jävla vilja. Nästa vecka ska jag göra en femma på 50 kg om jag ska följa programmet, men det vettefan alltså. Kanske justerar ner till 47,5 kg.

Skivstångsrodden börjar bli lite tung också, som mest en trea på 45 kg idag.

Överlag rullar styrketräningen på jäkligt bra. Det här med att följa ett program är på ett sätt lite tråkigt (speciellt när det bara är fem övningar som rullar runt) men samtidigt får man ena jäkla resultat. :up:
Menar du att du kör 50 kg i bänkpress? Hur många reps på det? Imponerande.

En timme ridning på morgonen, check. Kall, men fin morgon. Lite spökig ponny först, men var okej andra halvan av ridturen. Shettisen fick också motion av medryttarna, så båda har varit ute idag. :up:

Snyggt!! Jag fixar 25 kg 3x 3 typ. Jag är ju klen i jämförelse med dig. Hur mycket fixar du i marklyften då?

Tack! :D

Man måste ju börja nånstans, jag slet som fan med 15-20 kg när jag började styrketräna för ett och ett halvt år sen. Bara att pressa på. :D

105 kg har jag lyft några gånger, men jag skulle tro att jag kan ta 110-115 kg om jag verkligen satsar på ett maxlyft.

Min kollega blev jätteglad, så det har jag ingen tvekan på. Det var en till som ställde upp och som kom efter mig (annars skyller chefen bara på att kollegan ältar det som var förr och inte ger mobbaren en chans, men vi kom ju efter att mobbaren kom och upplever hen som fruktansvärt elak vi också).

Jag har en ganska bred administrativ utbildning egentligen. Sociologi som huvudämne och på kandidatårpgrammet ingick både ekonomi, juridik och ledarskap. Jag har utöver det kurser i juridik och psykologi fristående. Plus ett halvår som sekreterare/receptionist, där jag jobbat på både kundkontakter, skriva fakturor och litegrann med lönerna (hann aldrig bli helt insatt i det tyvärr). Det är i första hand ett administrativt jobb jag vill ha och ett Måndag-fredag jobb. Det är jätteskönt att vara ledig i veckan och kunna parera in veterinären och sånt då, men det suger att jobba helg när det är tävlingssäsong.

Många sådana jobb har flextid, då funkar livet med häst (eller barn) lite enklare. Lycka till med jobbletandet! Håller med om att ditt år inom handels absolut är en styrka, printa ner allt du lärt dig som du tar med dig och tryck på hur du utvecklats som person. :)

Det blev ingen pigg ridtur pga tappsko. Som tur var såg jag den igår, hade blivit så besviken om jag såg det i morse. Jag är inte så flexibel alla gånger... Så det blev en härlig skrittur i skogen istället på mjuka stigar och off road. Mycket mysigt och tillräckligt jobbigt för att hästen ska bli svettig, då är det en bra skrittrunda. ;) En annan, not so much svettig, men glad och mysig i själen eftersom vi har ett puder med snö som lyser upp. :love: Är bra sugen på att kasta järnskorna åt fanders och ha tofflor istället. Hatar verkligen tappskor.

Har dock en ny rutin. När jag går till och från stallet, vilket tar ca 5 min på en skogsstig, gör jag 20 utfallssteg per sträcka. :idea: Snart orkar jag nog 20+20 med en kort gåsträcka emellan. Min lilla start till mer välmående.

Åh vad jag blir sugen på att träna när ni snackar om vad ni gör... Jag tuffar på här hemma i min egna takt. Kommer inte ihåg om jag har skrivit det i tråden, men jag har fått tid för samtal på företagshälsan på onsdag. Så det blir förhoppningsvis bra. Mitt i allt har min mormor blivit allt sämre däran så nu är jag väldigt väldigt orolig för henne också :cry::heart Det är helt enkelt lite skakigt just nu.

Cup 2h hemifrån, kom igår kväll och drar hem imorn.. tråkigt nog har jag blivit lite förkyld så det är tungt att springa..
Vi vann första matchen och förlorade andra, två kvalmatcher kvar - bara kötta! :D

Tack! :D

Man måste ju börja nånstans, jag slet som fan med 15-20 kg när jag började styrketräna för ett och ett halvt år sen. Bara att pressa på. :D

105 kg har jag lyft några gånger, men jag skulle tro att jag kan ta 110-115 kg om jag verkligen satsar på ett maxlyft.
Äter du mycket extra protein när du styrketränar?

Äter du mycket extra protein när du styrketränar?

Mjae... Inte så mycket som jag borde, kanske. Räknar i perioder och ligger på runt 1,2-1,4 gram protein per kilo kroppsvikt (medelsvensken ligger på 1,1, rekommendationen för nån som styrketränar ligger väl på åtminstone 1,8-2 gram). Dricker några proteinshakes och nån proteinbar i veckan och försöker ta lite extra av proteinrika livsmedel, mer orkar jag inte göra. Jag är inte ute efter optimala resultat, som jag gör nu duger än så länge. :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 863
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 851
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 855
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar