Vikter som folk inte har vett att ställa tillbaka efter sig
Allt från 1,25 - 25 kg
Gud vad jag kan relatera...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vikter som folk inte har vett att ställa tillbaka efter sig
Allt från 1,25 - 25 kg
Så. Det var det. Cheferna lyssnade inte alls, men jag har varit en bra medmänniska och ställt upp för min kollega och gett min bild av det hela till den höga chefen. Dessvärre fick jag inte fortsätta efter jul (inte på grund av detta idag, men ändå), men vete katten om jag vill jobba på ett ställe där man skiter i att samtliga anställda klagar på att de blir behandlade som skit av en person i chefsställning, och inte gör något åt det. Enda problemet är att jag med fasa minns hur förbannat svårt det är för mig att söka jobb (eftersom jag inte har någon arbetslivserfarenhet mellan gymnasiet och högskolan och det här året inom handels inte är det jag vill göra egentligen), och att jag räknar med att det kommer ta alldeles för lång tid innan det händer något nu också.
Sådana ställen ska man undvika om man kan. Men jag kan lova att det faktum att du ställt upp för din kollega är något din kollega alltid kommer att bära med sig. Jag har varit i situationer där jag (och oftast fler) rutit ifrån vid oschysst beteende uppifrån (eller från sidan) och även om det inte alltid gett resultat har den som varit utsatt alltid fått lite styrka och energi av att inte känna sig ensam.
Du kommer förhoppningsvis ha det lättare att hitta jobb nu, för ett års arbetslivserfarenhet har alltid en tyngd även om det inte är i rätt bransch. Har du span på några intressanta tjänster redan? Vad är du utbildad inom, förresten?
Menar du att du kör 50 kg i bänkpress? Hur många reps på det? Imponerande.Lallade vidare med mitt program idag. Böjen känns skitlätt , men det kommer att gå över snart för programmet blir tyngre från och med slutet på nästa vecka.
Även idag gick en trea på 50 kg i bänk vägen, men även idag gick sista repetitionen på ren jävla vilja. Nästa vecka ska jag göra en femma på 50 kg om jag ska följa programmet, men det vettefan alltså. Kanske justerar ner till 47,5 kg.
Skivstångsrodden börjar bli lite tung också, som mest en trea på 45 kg idag.
Överlag rullar styrketräningen på jäkligt bra. Det här med att följa ett program är på ett sätt lite tråkigt (speciellt när det bara är fem övningar som rullar runt) men samtidigt får man ena jäkla resultat.
Menar du att du kör 50 kg i bänkpress? Hur många reps på det? Imponerande.
Snyggt!! Jag fixar 25 kg 3x 3 typ. Jag är ju klen i jämförelse med dig. Hur mycket fixar du i marklyften då?Jag klarar tre repetitioner på 50 kg, men då är den tredje verkligen bara vilja.
Snyggt!! Jag fixar 25 kg 3x 3 typ. Jag är ju klen i jämförelse med dig. Hur mycket fixar du i marklyften då?
Min kollega blev jätteglad, så det har jag ingen tvekan på. Det var en till som ställde upp och som kom efter mig (annars skyller chefen bara på att kollegan ältar det som var förr och inte ger mobbaren en chans, men vi kom ju efter att mobbaren kom och upplever hen som fruktansvärt elak vi också).
Jag har en ganska bred administrativ utbildning egentligen. Sociologi som huvudämne och på kandidatårpgrammet ingick både ekonomi, juridik och ledarskap. Jag har utöver det kurser i juridik och psykologi fristående. Plus ett halvår som sekreterare/receptionist, där jag jobbat på både kundkontakter, skriva fakturor och litegrann med lönerna (hann aldrig bli helt insatt i det tyvärr). Det är i första hand ett administrativt jobb jag vill ha och ett Måndag-fredag jobb. Det är jätteskönt att vara ledig i veckan och kunna parera in veterinären och sånt då, men det suger att jobba helg när det är tävlingssäsong.
Snyggt!! Jag fixar 25 kg 3x 3 typ. Jag är ju klen i jämförelse med dig. Hur mycket fixar du i marklyften då?
Äter du mycket extra protein när du styrketränar?Tack!
Man måste ju börja nånstans, jag slet som fan med 15-20 kg när jag började styrketräna för ett och ett halvt år sen. Bara att pressa på.
105 kg har jag lyft några gånger, men jag skulle tro att jag kan ta 110-115 kg om jag verkligen satsar på ett maxlyft.
Äter du mycket extra protein när du styrketränar?