Jag har mycket problem efter Covid, jag utvecklade lunginflammation och fick lungorna fulla av slem. Jag fick onormalt hög puls både liggandes/sittande/gå lite så det slutade med att jag var tvungen att ta hjärtmedicin för att få ner pulsen och jag äter fortfarande den. Har numera ingen gräns att hålla mig under för med medicinen ligger jag normalt.
Andningen är bland det värsta, jag hade det extremt svårt i början, nu ett år senare går det bättre men inte helt. När jag tränar är det oftast andningen som stoppar innan fysiska signaler sätter stopp. Är lite van eftersom jag har astma men jag har döpt det till Coronaandning för det är på ett speciellt sätt.
Jag har helt tappat balanssinnet och avståndsbedömningen och har svårt att gå i en vanlig trappa, kliva upp på en pall, gå på sluttande områden. Har missat ett trappsteg med 6 trappsteg och ramlat rakt ner. Går jag trappa stirrar jag ner och om det går håller jag i med båda händerna, har blivit rädd för trappor.
Jag är glömsk, virrig och har svårt att hänga med.
Febern kommer och går hela tiden fortfarande , ibland en dag, ibland flera dagar eller flera veckor utan att jag vet varför. När jag fick Covid i början av mars, tror det var den 8 mars 2020 så hade jag sammanhängande feber i 97 dagar. Galet! Sjuk mars till maj. Kom ett bakslag på 9 veckor i höstas.
Är orimligt trött hela tiden, huvudvärk som inte ner går över med Panodil.
Så mycket sämre kondition, har fått börja från början för dom första månaderna fick hundarna bo hos mamma och pappa och sen vara hos mig dagtid så jag kunde ta ut dom 5-10 minuter och minuter.
Fick veta sist jag var hos optikern något som dom inte anmärkt någon gångnjag var barn. Dom sa att jag kan ha haft det hela men kompenserat för det. Nämligen att jag har dold skelning. Optiker såg det direkt, att ögonen inte följer med åt samma håll.Jag tror att det kan hänga ihop med Covid men överlåter slutgiltiga diagnosen till proffsen.
Fick även sömnrubbningar och kan vakna super tidigt dvs 01.00 till 03.00 Eller ibland lite senare men jag kan inte somna om. Det här hänger i sen Corona men sen kan det komma nätter när jag sover ikapp allt och knappt komma ur sängen.