Liten löptur, promenad i skogen med familjen och träning blev det igår. Idag ska jag rida på lunchen och ikväll blir det nog en cykeltur med familjen, annars ska kroppen vila
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni kollat in Flowtank? Jag har sett och hört mkt om den i mitt sociala flöde och alla verkar helt sålda på den. Jag tycker den ser väldigt intressant ut, särskilt i dessa hemmaträningstider. Att kunna ta med den på resa osv känns också lockande. Så jag är grymt sugen på att testa.
Jag har typ vunnit en online-pt i 90dagar men som vanligt när saker låter lite to good to be true så blir man ju skeptisk. Vi får väl se helt enkelt.
Kan du göra någon sorts prioriteringslista med allt du gör och skala bort sånt du kanske inte tänker på men som tar tid utan att ge så mycket tillbaka?Apropå att jag aldrig kan planera mitt liv utifrån träning utan får lägga in träning i mån av luckor, så blir det precis ett sånt pass ikväll. Har ingen direkt motivation alls men inser att jag måste ut och jogga idag om jag ska få ihop två pass i veckan... Vädret ställde in mina försök att rida ut med min hispiga häst idag så det blev longering istället, varpå jag blev klar tidigare än beräknat. Imorgon måste jag iväg till massören efter jobbet + skifta däck på kvällen + motionera hunden och jag misstänker att jag är noll % sugen på jogging efter att ha skiftat däcken. Och sedan måste jag rida ons + tors då jag senare i helgen inte kommer kunna rida pga jobbet och eftersom jag måste hinna motionera hund + rida före 12.30 så hnns det inte med någon träning innan jobbet. Så ja.. bara samla kraft och tvinga sig ut i blåsten och halvregnet ikväll.
Ja, det är inte lätt att få ihop allt så som man vill men låter som du har kontroll på allt.Tack för ditt svar
Jag är en överplanerare och allt är redan i det närmaste detaljplanerat. Jag väljer bort väldigt mkt saker samtidigt som jag blir mest stressad av att ha för mkt oplanerad tid. Moment 22. Jag brukar säga att all min stress är i syfte att göra mig lugn, och det är precis så det är. Ironiskt nog. Jag upplever nog saker mer påfrestande än de är också, för att jag är nära kaklet och tål i princip inga motgångar eller ytterligare stresspåslag. Och med min bakgrund är det bättre att jag tränar lite lagom än inte alls, för då kommer det slå över i hysteri förr eller senare men gör jag det regelbundet är det lugnast. Och så har jag en rutin och slipper bli stressad av att ha kommit av mig.
Transportspringa kan jag inte. Jag har 1 km till jobbet och jag har 2,5 mil till stallet. Inget av det går att få ut nåt vettigt av, till jobbet går jag och rastar hunden på vägen och till stallet kör jag bil. Hade gått att träningscykla dit men då blir det tjorv med hunden för den är för liten för att cykla med. Jag la ner cyklingen när jag köpte hund för det blev för krångligt, istället joggar jag för det kan hunden följa med på. Tycker dessutom att transportträning är krångligt då det kräver ännu mer planering med ombyten osv på plats. Jag cyklade/sprang förr till stallet när jag hade vettigt avstånd men det är inte kul att komma dit dösvettig och sedan ta på sig de svettiga kläderna när man ska hem. Det förtar smidigheten i det.
Ja, det är inte lätt att få ihop allt så som man vill men låter som du har kontroll på allt.
Samma här, extremt kontrollerad jag fungerar inte utan rutiner, upprepning, räkna, skriva, planera, utvärdera, planera allt, förutbestämt, veta i god tid osv Och inte bara träningen utan allt.Ja, kontrollfreak
Dagens träning
Promenad med intervaller gick helt okej, helt underbart väder och det kändes bra även om det var lite långsammare än vanligt, har dock ordentlig träningsvärk i rumpan så frågan är hur mycket det spelade in.
Hemma igen och träning enligt programmet. 1 core och arm film, 2 armfilmer och 1 lower abs
OH well...
När man skulle göra bear walk för andra gången meddelade jag högt att det kunde hon göra själv
Jag gjorde filmerna men allt var tungt. Hon har verkligen steppat upp det denna veckan. Däremot börjar jag ser skillnad i armhävningarna. Jag kan nästan göra helt korrekta sådana med knäna i jag är fruktansvärt svag i axlarna så jag ser det som en framgång. Tänk jag börjar tro att en riktig armhävning inte är en omöjlighet om några år eller så
Hur gör du dem med ett miniband?Jag ser fram emot att kunna göra min första riktiga på knä snart. Ibland tar jag hjälp av ett miniband för att få lite flow och göra några i rad, känns lite coolare än knappt en
Kom till Jämtland ja det ljudet är faktiskt härligt.Åååh! Tänk att få testa min upparbetade rullskidsform i sådana där spår, på ett par riktigt bra skidor. Jag hör det där härliga (men för mig mycket exotiska) ljudet av skidorna mot snön i ett långt glidparti bara jag tittar på bilden.
Samma här, extremt kontrollerad jag fungerar inte utan rutiner, upprepning, räkna, skriva, planera, utvärdera, planera allt, förutbestämt, veta i god tid osv Och inte bara träningen utan allt.
Hur gör du dem med ett miniband?