Men heja dig som genomförde det ändå!Tre dagars ”midsommarvila” med för mycket av allt ätbart....
Idag piskade jag mig till 45 min på motionscykel, 2 mil med varierat motstånd.
Är så opepp på motion.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men heja dig som genomförde det ändå!Tre dagars ”midsommarvila” med för mycket av allt ätbart....
Idag piskade jag mig till 45 min på motionscykel, 2 mil med varierat motstånd.
Är så opepp på motion.....
Dag tre här på buke och hunnit med en hel del idag. Yoga på morgonen och sen promenad till hästarna där jag red fjording och islandshäst. Tillbaka hem där jag körde olika typer av armhävningar och avlsuta med yoga sen har jag nu städat lägenheten... vet inte om det räknas som träning?
Nu ser jag i alla fall fram emot 1-2 dagar vila för det har jag gjort mig förtjänt av![]()
Jag tycker rejäl städning, t.ex. dammsugning, röjning och golvskurning helt klart räknas som träning! Jag brukar dammsuga med 13 kg unge i bärsele på ryggenär helt klart i behov av en dusch efteråt.
Åh vad fint! Och väldigt likt bilden jag la upp för några dagar sedan, höj bergen (eh, fjällen?) lite bara och gör dem spetsigaPlanen igår var backträning men jag hade träningsvärk i låren efter löpning så bestämde innan att jag bara går upp för slalombacken, det är faktiskt ganska jobbigt det också. Träningsvärken kom av utförslöpning, jag har varit så försiktig med det sen knäskadan i höstas. Men nu funkade det bra och knäet vågar jag lita på nu för det kändes inte av alls, varken då eller efteråt.
Visa bifogad fil 32010
Ja, jag tänkte att det var rätt likt med vattnet och så. Vet du hur högt det var där du var upp? Fick för mig att det inte var särskilt stor höjdskillnad egentligen, men att den spetsiga formen på "dina" berg gör att de ser lite mer dramatiska ut eller vad man ska säga. Berget där jag är upp, där jag tog bilden och som är det precis ovanför min by, är 1031 m.ö.h. och berget öster om det är 1420 m.ö.h.Åh vad fint! Och väldigt likt bilden jag la upp för några dagar sedan, höj bergen (eh, fjällen?) lite bara och gör dem spetsiga![]()
Jag vet inte, men du har helt rätt i att bergen sällan är särskilt höga här. Det högsta är ju Ben Nevis och det är bara 1345 m, så jag skulle gissa på att de flesta ligger på runt hälften av det, om ens det! Vet inte ens om man får kalla dem berg när de är så små? Vet inte ens vad som kännetecknar ett berg, nu när jag tänker efter...Ja, jag tänkte att det var rätt likt med vattnet och så. Vet du hur högt det var där du var upp? Fick för mig att det inte var särskilt stor höjdskillnad egentligen, men att den spetsiga formen på "dina" berg gör att de ser lite mer dramatiska ut eller vad man ska säga. Berget där jag är upp, där jag tog bilden och som är det precis ovanför min by, är 1031 m.ö.h. och berget öster om det är 1420 m.ö.h.
(Jag säger jämt berget om fjällen här, men folk som är härifrån rättar mig då.)
Ok, minst 300 m ska de vara för att klassas som berg, enligt National Geographic. Då ligger jag nog i lä tror jag!Jag vet inte, men du har helt rätt i att bergen sällan är särskilt höga här. Det högsta är ju Ben Nevis och det är bara 1345 m, så jag skulle gissa på att de flesta ligger på runt hälften av det, om ens det! Vet inte ens om man får kalla dem berg när de är så små? Vet inte ens vad som kännetecknar ett berg, nu när jag tänker efter...Det blir till att Googla!
I så fall använder nog de flesta "berg" helt felOk, minst 300 m ska de vara för att klassas som berg, enligt National Geographic. Då ligger jag nog i lä tror jag!