Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har lånat ut min när hon var yngre. Till en total nybörjare, för att hon skulle få en trevlig hund att träna med. Hennes föräldrar ville inte ha hund, och i väntan på att detta skulle ändras fick hon låna min. De hade lika roligt båda två. Har blandras, de tränade lydnad och agility. Jag åkte med första gången, tjejen var 12 och de fortsatte 3 år, sedan fick hon egen hund.
Jag skulle gärna låna hund, eftersom jag kommer bli hundlös inom inte alltför många år, och vill ha hundkompis men inte kommer hinna på heltid. Det vore kul att ha en vovve att träna och promenera med.
Nej. Varken att låna eller låna ut.
Inga barn i krokarna?
Men jag antar att du har en egen hund redan?
För jag tänkte på någon som gärna skulle vilja ha hund men inte har tid.
Det är inte så att jag behöver ha hunden tränad, den har bra grundlydnad och är en hejare på agility och spår. Det är en rolig hund att träna med.
Behöver inte vara någon jätteduktig bara personen är snäll mot hundar. Resten lär man sig på eventuella kurser.
Det som oroar mig mest är hur man skall förhindra att någon stjäl hunden. Tar den för att åka och träna och aldrig kommer tillbaka.
Ok. Jag trodde du mena att du inte ville låna hund för att du redan hade en egen att träna och tävla med.
Det som är är att han är duktig och det känns som ett slöseri att inte ta tillvara det mera. Dessutom älskar han spåra och träna agility. Så det är för hundens skull inte min.
Det är ju skillnad på att göra det då och då och att göra det regelbundet varje vecka.
Kan du inte höra med någon klubb om det finns någon intresserad?
Det måste ju finnas någon som känner någon som hade tyckt det varit roligt
Visst finns det de som meriterar andras hundar men de tar bra betalt för det också. Jag skulle själv inte göra det eftersom jag inte är duktig nog, men om jag vore det så vore det inte gratis. Ser inte varför man ska lägga ned tid och pengar på att värdeöka någon annans hund.