Som jag redan har skrivit så har hon varit jätteduktig med sånt i skritt. Det var först nu efter vila som hon helt plötsligt slet sig i skritt i ridhuset. Och någon gång har hon gjort det ute på ridbanan tidigare.
Ja, om det är som ni säger har hon ju lurats. För då fanns ju hältan redan. Att hon inte vill ta bettet ser jag ju, men ”form och fart” är ju sånt som går att jobba med, värre med befintliga hältor.
Men alltså... Jag blir så himla ledsen för din lilla hästs skull.
Såg du denna video innan du köpte hästen? För isåfall kan jag tyvärr inte se hur säljaren har lurats egentligen eftersom det är en tydligt halt häst på filmen som du ju medvetet ändå köpte. Man kan ju inte komma ifrån att man har undersökningsplikt som köpare och sen bli arg på säljaren och försöka få det till att hon mörkat hältan när det ligger uppe en försäljningsvideo med en halt häst för allmän beskådan!
Sen måste du ju också inse att du har en 4-åring, en bäbis, som säkert är extremt understimulerad med överskottsenergi så det sprutar ur öronen och som dessutom varit halt i flera månaders (eller år!) tid som ev även har ont och som fått flytta och byta miljö. Klart som tusan att hon inte kommer bete sig som en drömhäst direkt, hon har ju just nu noll förutsättningar för det.