Asko
Trådstartare
... var det ironi eller ska jag förklara vad det är?Jag ser ingenting![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
... var det ironi eller ska jag förklara vad det är?Jag ser ingenting![]()
Man får vara detJag var ju påväg mot att vara den personen som jag kräks över just nu med stormsteg för tre år sen. En snabb recap över den 15/7 de tre senaste åren: 15/7-13 nyförlovad och höll på att flytta ihop med vad jag trodde var mitt livs stora kärlek, pappan till mina framtida barn och mannen jag skulle bli gammal och grå med. 15/7-14 nydumpad av sambon som under tiden vi planerade vårt bröllop och aktivt försökte skaffa barn började tvivla på sina känslor. Ridå. 15/7-15 det fysiska våldet hade precis börjat eskalera i frekvens och intensitet. För första gången slog han mig i ansiktet så jag fick en blåtira. 15/7-16 jag sjukt bitter.
Nä, jag fattar inte vad som är misstaget? Att flätan går igenom axeln?... var det ironi eller ska jag förklara vad det är?![]()
Kan uppmuntra lite granna med att bitterheten minskar lite i grad och kommer mera sällan för varje år som gårMan får vara detheart
var bitter, förbannad och arg hur mycket du vill.
Så kan du sedan gå vidare.
Det är allt i en del av hjärnans sätt att hantera saker.
You could go the distance
You could run the mile
You could walk straight through hell with a smile
Och asexuella är munkar eller konstigaDet är ju verkligen så (tyvärr)![]()
Det finns ju iofs motsättningar inom HBTQ+ (heter det fortfarande så? Känns som att jag glömt någotOch asexuella är munkar eller konstiga
Pansexuella vet ingen vad de är![]()
Om det inte var med uppenbar ironi -![]()
Jag tror att jag är panromantisk (är inte så säker på om jag är intresserad av sex) så för mig så känns det som att det finns en skillnad i detta. Jag brukar dock säga bi om jag inte orkar förklaraDet finns ju iofs motsättningar inom HBTQ+ (heter det fortfarande så? Känns som att jag glömt något) om Bisexuell är samma sak som Pansexuell. Om det är skillnad, var går gränsen? Etc etc?
Jag har haft många diskussioner men man brukar mest komma fram till att man inte delar samma uppfattning![]()
Men som sagt så är det min personliga tanke/uppfattning.Jag tror att jag är panromantisk (är inte så säker på om jag är intresserad av sex) så för mig så känns det som att det finns en skillnad i detta. Jag brukar dock säga bi om jag inte orkar förklara
Men för mig personligen ligger skillnaden i att könet inte spelar så stor roll, jag kan lika gärna bli kär i någon som inte identifierar sig som tjej eller kille - transsexuell/transgender/hen/ombytlig/intergender osv. Alltså det kan vara någon som har lika många kroppsdelar tjej som kille om man pratar fysiskt sett, det kanske inte alla bisexuella skulle vara lika bekväma med.
Jag är personligen lite svag för FtM killardet kanske är en fördom, men lite speciellt är det
Och den där förkortningen ... jag glömmer bombsäkert bort någon varje gång jag skriver den så jag har gett upp![]()
@Asko: Ja, om jag tolkat ditt inlägg rätt har vi liknande definitioner. Jag anser mig enligt den definitionen inte vara pansexuell (autocorrect tyckte att pansensuell var ett ord?).
Det finns ju de som anser att bisexuell = ditt kön & "alla andra kön + inget kön" men ja
Den där förkortningen blir dessutom annorlunda på engelska men jag försöker skriva rätt, annars får man revidera helt enkelt![]()