Tramstråden

Jag var ju påväg mot att vara den personen som jag kräks över just nu med stormsteg för tre år sen. En snabb recap över den 15/7 de tre senaste åren: 15/7-13 nyförlovad och höll på att flytta ihop med vad jag trodde var mitt livs stora kärlek, pappan till mina framtida barn och mannen jag skulle bli gammal och grå med. 15/7-14 nydumpad av sambon som under tiden vi planerade vårt bröllop och aktivt försökte skaffa barn började tvivla på sina känslor. Ridå. 15/7-15 det fysiska våldet hade precis börjat eskalera i frekvens och intensitet. För första gången slog han mig i ansiktet så jag fick en blåtira. 15/7-16 jag sjukt bitter.
Man får vara det :heart:heart:heart var bitter, förbannad och arg hur mycket du vill.
Så kan du sedan gå vidare.
Det är allt i en del av hjärnans sätt att hantera saker.
 
Får jag också då säga vad jag känner mig bitter över ibland?
Nu när vi ändå håller på med detta.

Jag blev mobbad i taxin (vi åkte taxi till skolan) under några år och jag tror att det har fuckat mig upp mer än vad jag trott tidigare. Jag var mellan sex-tio år gammal då tror jag, och visste då aldrig om jag skulle åka med en mobbare eller en cool äldre kompis. Varenda jävla dag kunde han ändra sig från det ena till det andra, utsattes även av honom sexuellt sett en gång. Visst det var hemskt men jag trodde att jag ändå kommit över det så att säga.
Men det var inte förrän långt efter som jag insett att mina magproblem började runt samma tid. Ända sedan dess har jag mer eller mindre haft problem med magen när jag skulle åka någonstans. Mest med bil från början men har sedan dess utvecklats sig vidare till buss och möjligen tåg också. Jag fick/får(?) kramp varje gång något kul skulle hända, jag mådde illa och kräktes, jag fick rusa på toaletten. Till slut så fick jag också ångest och fick värre problem. Och allt detta är möjligen på grund av en osäker liten pojke i tidiga tonåren som fick för sig att mobba några barn som var yngre och mindre än honom.

Och fan nog är jag fortfarande rädd för honom. Jag har sett honom ett par gånger på stan och båda gångerna stelnade jag till och blev typ chockad trots att jag var så många år äldre.

Jag är också fucked up @bumpo :grin: även om det inte går att jämföra.
 
Man får vara det :heart:heart:heart var bitter, förbannad och arg hur mycket du vill.
Så kan du sedan gå vidare.
Det är allt i en del av hjärnans sätt att hantera saker.
Kan uppmuntra lite granna med att bitterheten minskar lite i grad och kommer mera sällan för varje år som går :grin:
 
Även om jag inte har några ambitioner om att bli känd eller nåt så tycker jag om låten Hall Of Fame och detta citat från låten:
You could go the distance
You could run the mile
You could walk straight through hell with a smile

Och man kan ju vara ens egen champion :heart
 
flydde in till tumblr igen
tumblr_nrxsx6Sl5y1s4ynk8o1_540.jpg

tumblr_nrxsx6Sl5y1s4ynk8o2_540.jpg



giphy.gif
 
Och asexuella är munkar eller konstiga :meh:
Pansexuella vet ingen vad de är :banghead:
Det finns ju iofs motsättningar inom HBTQ+ (heter det fortfarande så? Känns som att jag glömt något :o) om Bisexuell är samma sak som Pansexuell. Om det är skillnad, var går gränsen? Etc etc?

Jag har haft många diskussioner men man brukar mest komma fram till att man inte delar samma uppfattning :angel:
 
Det finns ju iofs motsättningar inom HBTQ+ (heter det fortfarande så? Känns som att jag glömt något :o) om Bisexuell är samma sak som Pansexuell. Om det är skillnad, var går gränsen? Etc etc?

Jag har haft många diskussioner men man brukar mest komma fram till att man inte delar samma uppfattning :angel:
Jag tror att jag är panromantisk (är inte så säker på om jag är intresserad av sex) så för mig så känns det som att det finns en skillnad i detta. Jag brukar dock säga bi om jag inte orkar förklara :p
Men för mig personligen ligger skillnaden i att könet inte spelar så stor roll, jag kan lika gärna bli kär i någon som inte identifierar sig som tjej eller kille - transsexuell/transgender/hen/ombytlig/intergender osv. Alltså det kan vara någon som har lika många kroppsdelar tjej som kille om man pratar fysiskt sett, det kanske inte alla bisexuella skulle vara lika bekväma med.
Jag är personligen lite svag för FtM killar :o det kanske är en fördom, men lite speciellt är det :angel:

Och den där förkortningen ... jag glömmer bombsäkert bort någon varje gång jag skriver den så jag har gett upp :rofl::angel:
 
@Asko: Ja, om jag tolkat ditt inlägg rätt har vi liknande definitioner. Jag anser mig enligt den definitionen inte vara pansexuell (autocorrect tyckte att pansensuell var ett ord? :cautious:).

Det finns ju de som anser att bisexuell = ditt kön & "alla andra kön + inget kön" men ja :o

Den där förkortningen blir dessutom annorlunda på engelska men jag försöker skriva rätt, annars får man revidera helt enkelt :up:
 
Jag tror att jag är panromantisk (är inte så säker på om jag är intresserad av sex) så för mig så känns det som att det finns en skillnad i detta. Jag brukar dock säga bi om jag inte orkar förklara :p
Men för mig personligen ligger skillnaden i att könet inte spelar så stor roll, jag kan lika gärna bli kär i någon som inte identifierar sig som tjej eller kille - transsexuell/transgender/hen/ombytlig/intergender osv. Alltså det kan vara någon som har lika många kroppsdelar tjej som kille om man pratar fysiskt sett, det kanske inte alla bisexuella skulle vara lika bekväma med.
Jag är personligen lite svag för FtM killar :o det kanske är en fördom, men lite speciellt är det :angel:

Och den där förkortningen ... jag glömmer bombsäkert bort någon varje gång jag skriver den så jag har gett upp :rofl::angel:
Men som sagt så är det min personliga tanke/uppfattning.
Jag har läst mest att man skriver bara att könet inte spelar så stor roll, men jag tycker att det kan "kränka" (fel ord) bisexuella då det finns nog säkert många som faller för personligheten och inte könet även där. Då tycker jag att detta kanske är en mera förklarande skillnad mellan de två sexualiteterna, men jag vet inte om andra skulle hålla med. Det känns dock rimligt för mig!

Alla är ju så himla olika att det här med fack blir lite dumt, men samtidigt så älskar vi människor det här med att tillhöra i en speciell grupp - vilket är förståeligt. Då får man stå ut med det och ha kul så länge :D
 
@Asko: Ja, om jag tolkat ditt inlägg rätt har vi liknande definitioner. Jag anser mig enligt den definitionen inte vara pansexuell (autocorrect tyckte att pansensuell var ett ord? :cautious:).

Det finns ju de som anser att bisexuell = ditt kön & "alla andra kön + inget kön" men ja :o

Den där förkortningen blir dessutom annorlunda på engelska men jag försöker skriva rätt, annars får man revidera helt enkelt :up:

Det är verkligen en djungel! Men det är bra - sexualiteten är så oerhört komplex att den just kräver en stor variation av begrepp. :love:
 

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
736
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
50 51 52
Svar
1 034
· Visningar
88 756
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 133
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp