Guldfasanerna

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Sel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 491
  • Visningar Visningar 127 901
Äta fasanägg? Efter allt detta?? Huuur???

Vet du vems ägg det är?
Det går jättebra! Jag tycker himla mycket om mina små fasaner men några fler kycklingar pallar inte mina nerver. :D Som sagt är de förmodligen inte fertila heller.

Jag är rätt säker på att Buttercup och Daffodil lägger men är inte lika säker på Dandelion. Jag mådde nämligen så dåligt över att jag tog Alla äggen att jag la tillbaka ett, och både Buttercup och Daffodil var genast där och "fussade" över ägget. Fixade med redet och grejade. <3

Jag tänkte ju att jag skulle fånga varningslätet både Prim och flickorna använder när de inte är nöjda.
Uppenbarligen filmade jag lite för länge. 😅 Jag brukar annars undvika ögonkontakt och försöka låta bli att provocera honom.

Nej men skämt åsido, jag försöker verkligen att inte provocera honom just nu när det är fullt av hormoner i kroppen. Filmandet var uppenbarligen för "rakt på sak" och jag ska inte göra det igen. <3 Om jag bara är där och påtar med allmän skötsel till följer han mest med och håller koll på mig, kanske pickar på ärmen eller handen ibland.
Idag var han till och med in i huset och tittade till äggen när jag fodrade så jag förstår att han blir provocerad av att jag är där och stör ordningen, jag trodde inte att han som hane skulle bry sig.

Jag lämnar fortfarande minst ett ägg i nästet varje dag.

@Tilly_85 Om någon känner sig manad att göra AIbilder av fasanerna är det naturligtvis fritt fram att använda foton från tråden.<3
Jag blev helt avtänd när man var tvungen att registrera sig, jag trodde att det var en enkel onlinegrej! :p
Hmm, anmälde jag mig frivilligt där kanske 😅 får se vad jag mäktar med just nu, är inne på dag 4 med hög feber och småbarn hemma. Men kanske efter påsk 🐣🎉 om ingen annan hinner före...hint hint 🦖🦖🧍🧍

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka