Tramstråden

Jag brukar blanda (pojkvän/flickvän/partner) hej vilt i mina samtal och ptja familjen ryckte mest på axlarna (om ens det) :rofl:.

Det är svårt, för det är inte norm och det handlar om känslor. Skriv en lapp! Eller säg det i flera meningar :up:
Ja, de ryckte lite på axlarna här också men det skulle kanske kännas bra att ha det klargjort. Pappa brukar säga ibland att jag skulle skaffa mig en karl (:meh:) och honom är jag inte lika säker på hur han skulle reagera... då känns det som att det kan lika gärna vänta tills om jag möter någon.

En lapp kanske jag skulle fundera på ... :nailbiting:
 
Dator är så otympligt att skriva på Buke med, vill alltid skriva mer än vad som krävs för att det ser så tomt ut :o

Kan man vara pansexuell OCH asexuell? Jag tror det, men det är intressant att höra andras tankar :D

Jag brukar säga att jag är singel på deltid :angel::up:


Jag har aldrig förstått mig på svartsjuka? Det verkar jättekonstigt :cautious:

Jag skulle säga att det är en skillnad mellan det romantiska och det sexuella, kollat upp begreppet panromantic? Det och asexualitet borde väl kunna fungera ändå? Eller jag vet inte. :o
Även om det begreppet blir konstigt så jo - det skulle jag säga går! Romantik och sexualitet är ju vitt skilda begrepp och behöver inte gå under samma begreppsram.
 
Ja, de ryckte lite på axlarna här också men det skulle kanske kännas bra att ha det klargjort. Pappa brukar säga ibland att jag skulle skaffa mig en karl (:meh:) och honom är jag inte lika säker på hur han skulle reagera... då känns det som att det kan lika gärna vänta tills om jag möter någon.

En lapp kanske jag skulle fundera på ... :nailbiting:
Det kan ta ett tag för personer att rätta sig, en själv har ju redan kommit fram till slutsatsen och analyserat många tankegångar :)

En lapp är enkelt och bra. Det behöver inte vara mer än en mening :up:
 
Dator är så otympligt att skriva på Buke med, vill alltid skriva mer än vad som krävs för att det ser så tomt ut :o

Kan man vara pansexuell OCH asexuell? Jag tror det, men det är intressant att höra andras tankar :D

Jag brukar säga att jag är singel på deltid :angel::up:


Jag har aldrig förstått mig på svartsjuka? Det verkar jättekonstigt :cautious:
Mobilen är otymplig då det alltid ser ut som att jag skriver för mycket :angel::D:D

Där kommer det romantiska in tänker jag. Jag skulle kunna tro att jag är (som exempel) panromantisk demisexuell. Alltså jag kan bli kär oavsett kön men vill bara ha sex efter ha utvecklat djupare känslor.
(One night stands känns helt obegripliga för mig) Så man har en romantisk och en sexuell sida. Men för de flesta är de båda för samma personer och därför säger kort bara sin sexualitet.

Jag blev lite svartsjuk när min crush sa att hen hade blivit tillsammans med någon :o jag ville ju vara den som var speciell för henom och kramas :angel: inte en särskilt behaglig känsla nej :grin:
 
Jag skulle säga att det är en skillnad mellan det romantiska och det sexuella, kollat upp begreppet panromantic? Det och asexualitet borde väl kunna fungera ändå? Eller jag vet inte. :o
Även om det begreppet blir konstigt så jo - det skulle jag säga går! Romantik och sexualitet är ju vitt skilda begrepp och behöver inte gå under samma begreppsram.
Åter igen - du säger det bättre än jag :bow:
 
Det kan ta ett tag för personer att rätta sig, en själv har ju redan kommit fram till slutsatsen och analyserat många tankegångar :)

En lapp är enkelt och bra. Det behöver inte vara mer än en mening :up:
Jo men pappa har jag aldrig liksom försökt rätta. Han känns annorlunda från de andra i familjen då han är äldre och från en helt annan generation. Och så vet jag inte riktigt vad han tycker om tex homosexuella.
 
Mobilen är otymplig då det alltid ser ut som att jag skriver för mycket :angel::D:D

Där kommer det romantiska in tänker jag. Jag skulle kunna tro att jag är (som exempel) panromantisk demisexuell. Alltså jag kan bli kär oavsett kön men vill bara ha sex efter ha utvecklat djupare känslor.
(One night stands känns helt obegripliga för mig) Så man har en romantisk och en sexuell sida. Men för de flesta är de båda för samma personer och därför säger kort bara sin sexualitet.

Jag blev lite svartsjuk när min crush sa att hen hade blivit tillsammans med någon :o jag ville ju vara den som var speciell för henom och kramas :angel: inte en särskilt behaglig känsla nej :grin:
Alla dessa begrepp :angel:

Jag har svårt för ONS, men av andra anledningar. Känslor är inte min forte direkt :rofl:

Svartsjuk har jag nog aldrig varit, jag är fortfarande god vän med mitt ex och hans fru :D
 
Om du kör trumvirvlar innan? :D



Jag kan se män som attraktiva ibland men skulle aldrig vilja vara i en romantisk relation/sexuell relation med en, så närmast homosexuell skulle jag säga. :D



Äsch då, vi säger ju samma sak! :love:
En helt underbar magisk enhörning alltså :love:
giphy.gif

Nästa tråd får heta enhörningstråden! :idea::D
 
Om jag häller regnbågsglitter över matbordet, kör igång Diana Ross på högsta volym och eventuellt har tatuerat mig? Då kanske :up:

Eller så får jag bara städa :cautious::meh:
Kanske jag ska köpa en sån där enhörningshorn som man kan köpa till katter (ja helt ärligt, det finns) och sätta den på pannan och helt deadpan (pun!) säga
"I am pan."
:D
 

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
736
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
50 51 52
Svar
1 034
· Visningar
88 748
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 133
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp