Tramstråden

Jag känner att jag får väl försöka förklara hur jag tycker och tänker om någon frågar, har inte direkt ägnat så mycket tid som jag borde åt sådana frågor. Jag känner mig inte särskilt väl insatt i det hela men jag har ju en åsikt :D
 
Det är verkligen en djungel! Men det är bra - sexualiteten är så oerhört komplex att den just kräver en stor variation av begrepp. :love:
Man behöver inte ens komma in på sexualitet. Jag har haft så många diskussioner om relationer/förhållanden/etc (specifikt öppna sådana) att jag mest känner: :banghead:

Värst är ju när man förväntas förklara någon annans tankar eller handlingar O_o

Bara för att man inte är normativ är man inte identisk med alla andra icke-normativa :meh::arghh:
 
@Asko: Ja, om jag tolkat ditt inlägg rätt har vi liknande definitioner. Jag anser mig enligt den definitionen inte vara pansexuell (autocorrect tyckte att pansensuell var ett ord? :cautious:).

Det finns ju de som anser att bisexuell = ditt kön & "alla andra kön + inget kön" men ja :o

Den där förkortningen blir dessutom annorlunda på engelska men jag försöker skriva rätt, annars får man revidera helt enkelt :up:
Ja, jag tror att pansexualiteten kom ur bisexualiteten så att säga. De fann sig kanske annorlunda och därmed skapade en mindre grupp inom det, då är det inte så otroligt att det finns bisexuella som har den sexualiteten men anser sig fortfarande "tillhöra" de bisexuella.
Om du fattar? :angel:

Men du är bisexuell alltså? För det är intressant att du säger det, jag har inte kunnat fråga och se om det är verkligen sådan skillnad och att den definitionen stämmer :o även om det är en skillnad mellan bara oss två så blir det intressant! :up:
 
Ja, jag tror att pansexualiteten kom ur bisexualiteten så att säga. De fann sig kanske annorlunda och därmed skapade en mindre grupp inom det, då är det inte så otroligt att det finns bisexuella som har den sexualiteten men anser sig fortfarande "tillhöra" de bisexuella.
Om du fattar? :angel:

Men du är bisexuell alltså? För det är intressant att du säger det, jag har inte kunnat fråga och se om det är verkligen sådan skillnad och att den definitionen stämmer :o även om det är en skillnad mellan bara oss två så blir det intressant! :up:
Jag fattar, men är inte riktigt säker på att pansexualitet är en "mindre grupp". Det beror ju helt på definitionen.

Ja. Jag har nog däremot aldrig skrivit det på forumet förut :angel::D:o
 
Jag känner att jag får väl försöka förklara hur jag tycker och tänker om någon frågar, har inte direkt ägnat så mycket tid som jag borde åt sådana frågor. Jag känner mig inte särskilt väl insatt i det hela men jag har ju en åsikt :D
Jag är inte särskilt insatt heller, tex det där med könen är ett diffust område för mig då jag känner mig rätt säker i könsidentiteten som cis-tjej (ha, lyckades lära mig det ordet nyligen :angel:). Där finns hur många olika begrepp som helst som jag inte fattar skillnaden mellan :o
Men så länge man känner sig nöjd och kan sätta ord på ens egna känslor så känns det bra :D
 
Jag är inte särskilt insatt heller, tex det där med könen är ett diffust område för mig då jag känner mig rätt säker i könsidentiteten som cis-tjej

Sådär är jag med! Även om jag respekterar de som frångår cis-normen är det väldigt abstrakt om man är väldigt stark i könsidentiteten (cis-kvinna). Det är otroligt intressant! :D
 
Jag fattar, men är inte riktigt säker på att pansexualitet är en "mindre grupp". Det beror ju helt på definitionen.

Ja. Jag har nog däremot aldrig skrivit det på forumet förut :angel::D:o
Så sant, du har en poäng där. Jag skulle tro utifrån min (och din) definition så finns det många fler pansexuella än vad man tror men som benämner sig själva som något annat. Pansexualiteten är ju inte så känd eller utbredd så det kan ju även finnas såna som inte känner till den ännu helt enkelt.
Men utifrån de som verkligen identifierar sig som pansexuella så är det nog en ganska liten grupp.

Yay!
tumblr_mcbkq9nhe21r7hhb6.gif

:D:heart
(jag är inte ens ute till min familj so totally know the feeling)
 
Man behöver inte ens komma in på sexualitet. Jag har haft så många diskussioner om relationer/förhållanden/etc (specifikt öppna sådana) att jag mest känner: :banghead:

Värst är ju när man förväntas förklara någon annans tankar eller handlingar O_o

Bara för att man inte är normativ är man inte identisk med alla andra icke-normativa :meh::arghh:
Know the feeling!
En nära vän är poly men bara för det skulle jag inte kunna riktigt förklara henoms tankar och handlingar :o även om vi båda har något icke-normativt.

(... dessutom var denna nära vän någon som jag hade en crush på och jag fick försöka ge lite stöd och råd medan hen var(är) i ett förhållande ... :rofl::grin:)
 
Så sant, du har en poäng där. Jag skulle tro utifrån min (och din) definition så finns det många fler pansexuella än vad man tror men som benämner sig själva som något annat. Pansexualiteten är ju inte så känd eller utbredd så det kan ju även finnas såna som inte känner till den ännu helt enkelt.
Men utifrån de som verkligen identifierar sig som pansexuella så är det nog en ganska liten grupp.

Yay!
tumblr_mcbkq9nhe21r7hhb6.gif

:D:heart
(jag är inte ens ute till min familj so totally know the feeling)
Ja, så kan det nog vara! :idea:

Yay! :D
Jag tror att alla i min omgivning vet om det, det flyger typ förbi i farten liksom. Jag tror att min familj fattat det också, behövde inte ens hålla möte :angel::rofl:
 
Sådär är jag med! Även om jag respekterar de som frångår cis-normen är det väldigt abstrakt om man är väldigt stark i könsidentiteten (cis-kvinna). Det är otroligt intressant! :D
Jag var lite osäker på min könsidentitet under tonåren så jag kan förstå det lite grann. Men jag trivs så bra med min kvinnliga kropp att jag inte behövt undersöka min "manliga" sida vidare - även om det ibland känns som att det vore fräckt/skönt kunna vara kille också.
 
Ja, så kan det nog vara! :idea:

Yay! :D
Jag tror att alla i min omgivning vet om det, det flyger typ förbi i farten liksom. Jag tror att min familj fattat det också, behövde inte ens hålla möte :angel::rofl:
Jag är själv lite osäker på om min familj fattat det :cautious: jag har försiktigt liksom flikat in "... eller tjej" här och där :rofl::angel: Så några kanske har fattat/misstänker det.
Och jag känner mig ganska säker på att de flesta skulle vara helt ok med det, jag vet att de tycker om mig som den jag är. Men trots detta när jag försökte prata med mamma en gång så fastnade orden i halsen på mig, bokstavligen kändes det som, och det blev inte av :o:banghead::grin:
Dumt, men man blir så nervös :cautious:
Men mina vänner vet de alla, typ :grin: de var det mycket lättare att nämna och gärna berätta för också.
 
Aaah så många inlägg, så dåliga handleder just nu :meh:

@Reykjavik
Men du känner alltså att du dras mera till killar och tjejer än "mittimellan" (så att säga)?
Jag är bara nyfiken :o
Ja, jag tror det. Jag har förstås begränsad erfarenhet men just nu är det så :idea:

Know the feeling!
En nära vän är poly men bara för det skulle jag inte kunna riktigt förklara henoms tankar och handlingar :o även om vi båda har något icke-normativt.

(... dessutom var denna nära vän någon som jag hade en crush på och jag fick försöka ge lite stöd och råd medan hen var(är) i ett förhållande ... :rofl::grin:)

Jag har inte riktigt listat ut om jag faktiskt är poly eller inte :angel:
Jag tror att jag... är för ointresserad av människor för att själv vara poly men min partner kan vara aktiv poly om Hen vill?

Detta med begrepp mitt-i-natten :rofl::o
 
Jag är själv lite osäker på om min familj fattat det :cautious: jag har försiktigt liksom flikat in "... eller tjej" här och där :rofl::angel: Så några kanske har fattat/misstänker det.
Och jag känner mig ganska säker på att de flesta skulle vara helt ok med det, jag vet att de tycker om mig som den jag är. Men trots detta när jag försökte prata med mamma en gång så fastnade orden i halsen på mig, bokstavligen kändes det som, och det blev inte av :o:banghead::grin:
Dumt, men man blir så nervös :cautious:
Men mina vänner vet de alla, typ :grin: de var det mycket lättare att nämna och gärna berätta för också.

Jag brukar blanda (pojkvän/flickvän/partner) hej vilt i mina samtal och ptja familjen ryckte mest på axlarna (om ens det) :rofl:.

Det är svårt, för det är inte norm och det handlar om känslor. Skriv en lapp! Eller säg det i flera meningar :up:
 
Aaah så många inlägg, så dåliga handleder just nu :meh:


Ja, jag tror det. Jag har förstås begränsad erfarenhet men just nu är det så :idea:



Jag har inte riktigt listat ut om jag faktiskt är poly eller inte :angel:
Jag tror att jag... är för ointresserad för att själv vara poly men min partner kan vara aktiv poly om Hen vill?

Detta med begrepp mitt-i-natten :rofl::o
Och jag ska sova :banghead: ska ju vakna vid tio imorgon, men likväl sitter jag och skriver vid datorn :banghead: men va fan, jag kan ju fortsätta på mobilen så nu ska jag stänga av datorn!

:up: Jag har också begränsad erfarenhet, mycket begränsad sådan då jag misstänker att jag är asexuell eller åtminstone demisexuell (HA ETT TILL BEGREPP! Varsågod!:rofl:). Men har en känsla ändå då det finns den romantiska sidan också - och där har jag haft lite små och få crushar. Men tillräckligt.

Jag tror att jag är lite för svartsjuk :o tänker att det är bäst att jag inte är poly :angel::p
 
Och jag ska sova :banghead: ska ju vakna vid tio imorgon, men likväl sitter jag och skriver vid datorn :banghead: men va fan, jag kan ju fortsätta på mobilen så nu ska jag stänga av datorn!

:up: Jag har också begränsad erfarenhet, mycket begränsad sådan då jag misstänker att jag är asexuell eller åtminstone demisexuell (HA ETT TILL BEGREPP! Varsågod!:rofl:). Men har en känsla ändå då det finns den romantiska sidan också - och där har jag haft lite små och få crushar. Men tillräckligt.

Jag tror att jag är lite för svartsjuk :o tänker att det är bäst att jag inte är poly :angel::p
Dator är så otympligt att skriva på Buke med, vill alltid skriva mer än vad som krävs för att det ser så tomt ut :o

Kan man vara pansexuell OCH asexuell? Jag tror det, men det är intressant att höra andras tankar :D

Jag brukar säga att jag är singel på deltid :angel::up:


Jag har aldrig förstått mig på svartsjuka? Det verkar jättekonstigt :cautious:
 
Jag tror att jag möjligen kanske eventuellt kan vara liiite trött - lyckades välta omkull min tandkrämstub till ett trångt utrymme två gånger :meh:

Och ja, nu är jag på mobilen :p
 

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
736
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
50 51 52
Svar
1 034
· Visningar
88 745
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 133
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp