Tramstråden


Och hans son som berättade om uppväxten i tidningen, blev utkastad ur familjen och dog utfattig efter ett liv av drogmissbruk och att äta middagar i soppkök, 45 år gammal.
Äldsta brodern sa att faderns (min favorit) utfrysning av brodern dödade honom, att han hade överlevt om han haft ett hem, trygghet och en familj. :cry:

Men nej, såklart kommer en av de jävla tumblr-drottningarna med historien att en av den döde sönernas storebror (typ 9 år emellan dem) har sexuellt förgripit sig på honom som barn och att det är därför han dör ensam, fattig och deprimerad långt senare?

Så jävla mycket bullshit för att inte rucka en vacker bild, liksom. Ingen annan har dragit upp detta. :meh:

Dottern till sonen hon anklagade för våldtäkt följer mig på instagram; tänk om hon sett vad det skrivits om hennes far. :eek: Jag sade åt henne att det hon sysslade med var grovt förtal och hon gick till tumblr och gnällde för sympati, oj - nu var jag det elaka fanet igen. :devil:
 
Just det där har jag ingen erfarenhet av men jag var(är?) ett fan av en skådis som dog av drogmissbruk när han hade varit typ(är inte helt säker) en som talat emot det, talat om sin egen kamp under tidigare år och stöttat sådana program.
Kändes ju såklart sorgligt men jag tror att man får verkligen tänka på att alla dessa skådisar är också människor. Det finns mer eller mindre bra människor bland dem som gör bra eller dåliga val.

Det svåra är om man vill kritisera någon. Jag själv föredrar att man går ut ur fandomen när man känner att man inte kan respektera personen längre och inte börjar kritisera andra för deras val. Men jag kan ju förstå om man känner att man vill skriva om det, men då får det taggas rätt tycker jag - det finns nog en del anti-taggar.

Jo, jag försöker att aldrig tala ned andra så, men det är frustrerande när de vet hur det ligger till men är så mån om att upprätthålla en perfekt bild. Det är ju inte den riktiga människan - med alla hans brister och mänskliga drag - de älskar så som de säger; det är ju en falsk bild, lite som att dyrka guldkalven. Sedan talar de ned oskyldiga människor som om något borde få stöd och respekt för att inte låta guldkalven få fläckar på sig.

Jag tror man måste lära sig att se bristerna, ta ställning till dem och sedan bestämma vad det är man beundrar så mycket, för att vara besatta av en förskönad, falsk bild känns ju bara superkonstigt. Då kan man ju lika gärna gå. Det går att, som jag säger så ofta, beundra men inte beundra varje aspekt av en person. Jag gnisslar mest tänder i tystnad tills någon frågar vad jag tycker om saken. :D

Jag vet inte, det kanske är jag som är konstig.
 
Jag håller mig mycket, mycket hellre till karaktärernas sidor/taggar :cautious: jag undviker oftast helt alla dessa fans som beundrar någon verklig - det leder bara till bråk :grin:

Kanske därför jag håller mig mera till manga och animes :D där finns det ingen verklig person, även om några beundrar personerna bakom rösterna.
Och författarna/de som gör dem utsätts för kritik hela tiden av fansen :angel::rofl:
 
Jo, jag försöker att aldrig tala ned andra så, men det är frustrerande när de vet hur det ligger till men är så mån om att upprätthålla en perfekt bild. Det är ju inte den riktiga människan - med alla hans brister och mänskliga drag - de älskar så som de säger; det är ju en falsk bild, lite som att dyrka guldkalven. Sedan talar de ned oskyldiga människor som om något borde få stöd och respekt för att inte låta guldkalven få fläckar på sig.

Jag tror man måste lära sig att se bristerna, ta ställning till dem och sedan bestämma vad det är man beundrar så mycket, för att vara besatta av en förskönad, falsk bild känns ju bara superkonstigt. Då kan man ju lika gärna gå. Det går att, som jag säger så ofta, beundra men inte beundra varje aspekt av en person. Jag gnisslar mest tänder i tystnad tills någon frågar vad jag tycker om saken. :D

Jag vet inte, det kanske är jag som är konstig.
Samtidigt så skulle jag aldrig kunna beundra/"älska" någon som har såna tvivelaktiga historier bakom sig, speciellt när det är flera som verkar stämma in O_o Även om denne kanske har andra goda/bra sidor. Beror ju på vad för brister det är.
 
Jag håller mig mycket, mycket hellre till karaktärernas sidor/taggar :cautious: jag undviker oftast helt alla dessa fans som beundrar någon verklig - det leder bara till bråk :grin:

Kanske därför jag håller mig mera till manga och animes :D där finns det ingen verklig person, även om några beundrar personerna bakom rösterna.
Och författarna/de som gör dem utsätts för kritik hela tiden av fansen :angel::rofl:

Jag blir alltid lite tveksam till när det kommer nya fans innan jag vet vilken sida de är på - den förskönade eller den realistiska. :D Folk tror säkert att jag är enormt tonårs-svartsjuk och possessive, men nej, jag orkar bara inte ge fler lektioner. Jag har gett några och reaktionerna brukar vara - 'men han som älskar barn och är så söt på film!'

Det påminner lite om vad en av hans söner sa - 'Jag vet att pappa älskar oss, för han säger det på TV!'

Verkligenheten kanske var - - en annan historia. :angel:
 
Samtidigt så skulle jag aldrig kunna beundra/"älska" någon som har såna tvivelaktiga historier bakom sig, speciellt när det är flera som verkar stämma in O_o Även om denne kanske har andra goda/bra sidor. Beror ju på vad för brister det är.

Alla älskar rollen av 'det plågade geniet' vet du. :cautious:
 
Som tex artisten bakom en av de största mangahistorierna som jag följer lojalt - den är nu på 832 kapitel (O_o) som heter Eiichiro Oda. Och han kallas ofta för gOda eller liknande versioner :rofl::D

(Alltså, det är helt sjukt hur han tecknat över 800 kapitel och fortfarande överraskar oss med detaljer som återkommer från typ 600 kapitel sedan O_o han kallas inte för det för intet)
 
Jag blir alltid lite tveksam till när det kommer nya fans innan jag vet vilken sida de är på - den förskönade eller den realistiska. :D Folk tror säkert att jag är enormt tonårs-svartsjuk och possessive, men nej, jag orkar bara inte ge fler lektioner. Jag har gett några och reaktionerna brukar vara - 'men han som älskar barn och är så söt på film!'

Det påminner lite om vad en av hans söner sa - 'Jag vet att pappa älskar oss, för han säger det på TV!'

Verkligenheten kanske var - - en annan historia. :angel:
Alltså, nu måste jag fråga - vem är det? O_o
 
Jag vet att det går över.

Om det inte kläcks ungar på löpande band i bekantskapskretsen så åks det utomlands eller på festivaler eller shoppas jämt eller gifter/förlovar/flyttas ihop medan jag regriderar till ett ångestdrivet nervvrak utan framtid.
Jag får också ångest av att tänka på att "alla andra verkar vara långt bättre och före mig som är arbetslös och har ingen framtid". Vi båda verkar behöva kramar så - KRAAM! Du är inte ensam! :heart
epic-hugs-friends-minion.gif
 
Jag vet att det går över.

Om det inte kläcks ungar på löpande band i bekantskapskretsen så åks det utomlands eller på festivaler eller shoppas jämt eller gifter/förlovar/flyttas ihop medan jag regriderar till ett ångestdrivet nervvrak utan framtid.

:heart

Du vet att det inte är sant. Du är inget nervvrak, du håller på och återhämtar dig efter ett helvetestrauma. Du har en framtid och den är ljus. Sådetså! :heart

Hjälper det om jag säger att min bekantskapskrets är typ likadan och att jag också tycker det är pest? :angel:
 
Jag vet att det går över.

Om det inte kläcks ungar på löpande band i bekantskapskretsen så åks det utomlands eller på festivaler eller shoppas jämt eller gifter/förlovar/flyttas ihop medan jag regriderar till ett ångestdrivet nervvrak utan framtid.


Även om det inte är en bra tröst så har de ju en helt annan levnadssituation än den du haft; de flesta har haft trygghet, kärlek och stabilitet där kärlek och det som kräver gemenskap och ekonomi kommer naturligt.

Du har precis brutit dig ut för att kunna skapa grunden till det liv du vill ha och som har förnekats dig. Du är inte utan framtid, kära du! :love: Det är först när du blivit fri som du kan tackla dina egna demoner och skapa din egen framtid, som kukaset inte kan påverka eller förhindra.

Jag förstår - även om jag inte har haft det så tufft som du - att det är fruktansvärt och du ställs plötsligt inför nya vägval och utmaningar. Det kommer ta tid, men tids nog är du där! :heart:heart:heart

giphy.gif
 
Alla älskar rollen av 'det plågade geniet' vet du. :cautious:
Urk :wtf:
Det framförallt avskräcker mig från alla möjliga fandomar av verkliga personer. Johnny Depp känns lite som ett bra exempel där.

Jag föredrar att beundra (på avstånd) de som verkar öppna och snälla av sig i hur de integrerar med andra personer i sin närhet.
 
Urk :wtf:
Det framförallt avskräcker mig från alla möjliga fandomar av verkliga personer. Johnny Depp känns lite som ett bra exempel där.

Jag föredrar att beundra (på avstånd) de som verkar öppna och snälla av sig i hur de integrerar med andra personer i sin närhet.

Man ska stanna borta - vi är farliga. :D

Nä, jag försöker vara trevlig och hjälpsam med alla som frågar 'vilken film är detta?' och skickar skärmdumpar från hundra olika filmer typ. :rofl: Eller frågar efter all möjlig konstig information.
 

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
736
Senast: Svartkatt
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
50 51 52
Svar
1 034
· Visningar
88 757
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 133
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp