Trainer`s sadlar?

Sv: Trainer`s sadlar?

Jag har en Trainer´s full contact (typ 3-5 år gammal) den är underbar! Mjukt bra läder, bra uppbyggd!
En kompis har den nya hoppsadlen (professional) från Trainers dom är kanon nöjda precis som jag.

Jag har funderat på att köpa dressyrsadlen också eftersom jag är så nöjd med hoppsadlen.. Nackdelen tycker jag är att de bara finns i 2 bomvidder, nu stör det inte mig eftersom min har normal men det begränsar ju för ganska många. Priset är ju dock väldigt bra, väldigt prisvärda!

Jag har klämt o känt på en av deras sadlar o tyckte att det var en bra sadel för pengarna.

Anledningen till varför jag undrar är för när jag köpte pållan följde det med en sadel som ska passa henne.
Har aldrig hört talas om det märket förut så jag är nyfiken! Själv tycker jag den verkar OK.

Jag är inne på min andra Trainers Professional. Köpte en med normalbom när jag köpte hästen men var tvungen att byta ut den mot en med extravid bom för ungefär två år sedan. Är ned andra ord väldigt nöjd och sitter mjukt och bra i dem.
Jag är lite osäker på vad Quick Star menar med "bara två bomvidder". Det går att få i allt mellan smal till extravid vad jag vet. Skillnaden är kanske att de inte finns hemma i affären utan att man får beställa dem.
Ang. kvalite och andrahandsvärde fick jag faktiskt ut mer för den första sadeln när jag sålde den än vad jag gav för den när den var ny. Då hade jag använt den varje dag i tre år.

majblomma skrev:
http://www.ridsportshopen.com/images/D5144.jpg
Någon som har en sådan eller liknande modell? Ställde frågan för ett tag sedan och tänkte om jag får fler svar.
Vad tycker ni om dem?

Jag har en tre år gammal hoppsadel som är gudanöjd med! Mjuk att sitta i och ligger bra på hästen. Bra läder trots att den är en sk "mellanklasssadel" och trots att den är använd i princip varje dag sen jag köpte den (köpte den när den var 2 mån gammal)är den inte alls mycket sliten. Bara lite på stropparna och det är ju oundvikligt..

Jag har en Trainers Proffesional Flat Back!

Jag är också fantastiskt nöjd med den. Det enda jag kan gnälla lite på var att jag beställde en permanentstoppad men fick en ullstoppad. Och det var ju toppen!! Men, stoppningen var lite dålig och jag fick fylla den efter ett halvår. Det kan iofs hända att man får göra med andra sadlar också när stoppningen satt sig.

Hur som helst så är jag MYCKET nöjd med min sadel och den är dödsskön att rida i.
Dessutom är den jäkligt snygg!!
Jag hoppas den håller i många år.

Roligt att höra att det är några som är nöjd! Den modellen jag har är en lux continental dressyr; någon som har den?

köpte trainers flatbacksadel i höstas. Är jättenöjd med den. Skön att rida i , ligger bra på hästen. Och det är mjukt o fint läder :)

Det är möjligt att den finns att "special" beställa andra bomvidder men på de sider jag sett (inkl den danska generalagentens) fanns de i normal och vid.

Bra att jag har fel! :-)

Någon gång köper man väl ett bredare åbäke än den jag har idag.. :-P

Liknande trådar

Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 944
Senast: Skjøldur
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3
Svar
57
· Visningar
2 533
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 466
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka