Tragisk olycka i Sveg

Sv: Tragisk olycka i Sveg

Jag vet hur du har det Helen! Usch min smärta efter Porter och den dagen han fick avlivas under en ridtur pga senruptur kommer tillbaka när jag läser detta... Det går inte en dag utan att jag tänker på honom men man orkar vidare på ngt sätt, mycket tack vare annat än hästar. Krama dina barn Helen!

*kl*

gud vad hemskt :(
blev helt tårögd av bilderna, och det skar sig i hjärtat när jag såg den när han låg ner med sin hagkompis som står och vaktar :cry:

Att kunna älska med hela sitt hjärta och sin själ är något som låter som en klyscha men att se och höra Helene när hon pratade om Grausho var verkligen att förstå hur denna fina häst hade berört henne och hur djupt i hennes hjärta han fanns....

Och den känslan de lämnade hos mej var att de skulle gå långt tillsammans,-de kändes oövervinnerliga!

Inga ord finns som kan ge tröst,inga handlingar kan kyla smärtan men tiden läker sår och lämnar endast kvar ärr..Ärr som gör att man alltid minns men de gör inte lika ont.

Jag hoppas hon kan känna tröst i att han lever kvar i sin son Ceasar som Helene själv fött upp och äger.

Jag lider med alla kring hästen, verkligen.
Klumpen i bröstet växer och dras åt, varje gång jag läser och ser sån't här. Olyckor händer så lätt, varje dag, och aldelles för ofta tvingas man till att ta så fruktansvärt svåra beslut..

:cry:

nej vad sorligt. undras hur de gick till, om dom vet de. får läsa hela tråden kanske jag får svar.
Men hoppas man slipper vara med om sådant!!!

Mina tankar går till matte (eller husse?)

Fy sjutton vad hemskt! :cry:
Hur gick det där till? Skadan på benet var ju inte liten direkt och det såg inte ut att vara någon värst kuperad terräng där han låg. Har han blivit sparkad så illa? :(

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 526
Senast: Kakis
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 143
Senast: Hedinn
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 979
Senast: Sirap
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
240
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna