Träfftråd Norrland?

Sv: Träfftråd Norrland?

Åh vad spännande!! Träningshäst?
jag provar gärna sadeln igen för att kanske ev beställa en egen någon gång. Din är ju det bästa jag suttit i! Vill passa på att få lite ridtid i olika braiga sadlar så jag kan bestämma mig för vad som vi borde ha

GRATTIS TILL SEGER!! Gu va kul för er!! :banana:

Synd att jag inte visste att du ville prova sadel, då kunde jag ha tagit med min elisabet k2s1 (kanske skulle sitta bra på en arab?)så att du kunde ha provat den med... Men aja. nästa gång. Det skulle ju kanske bli nåt snart igen vad jag förstår..

Var inte o logga in igårkväll, men hoppas att det gått fram att jag kommer!!

Vet inte om det var tal om mat och så på denna träffen... Om det var det vill jag gärna anmäla mig till VEG. Men om jag missuppfattat så . oj. Hoppas annart det finns att köpa nån pizza eller nåt.

Vi ses snart iallafall!! :bump:

Tack för en fin dag allihopa!!!:cool::bow:

Ska jag maila bilder till Evis o dig zezel, för godkänning. eller får jag förtroendet att lägga ut sånt som inte är att skämmas över!?:laugh:

Längtar tills nästa träff redan. Måste skaffa hästbuss bara, så alla får komma med!:idea:

Tack alla för trevlig träff, och tack vädergudarna för en underbar sensommardag :love: !

Lusidor: Det går bra att lägga ut bilder för min del.

Haha, ja, alltså.....jag ser ju ut som något katten dragit hem, med mjukisbyxor och allt, men visst kan du lägga upp bilder om det blev någon bra?

jag kan lägga dom härinne så inte alla nyfikingar ser i den andra bildtråden!:idea:
Men det var några som jag tycker var jättetrevliga!

Tack för en supertrevlig träff! Helt underbart med det fantastiska vädret och att sitta och bara softa en hel dag med trevligt hästfolk.

Tacka värdhusvärdinnan för allt gott att äta och fika. Kände mig riktigt bortskämd :D

Vi får ordna en till snart! :laugh:

Nu snälla vänner skulle jag vilja be om en hållen tumme eller två, för vi drar till Värmland i em.
lasse hälsar att han eg. hellre vill vara med på buketräffar, men ska bara skrämma lite norrmän först. (eller.. vi ska försöka hänga med bakom dom iaf..)

Här är filmen från förra starten, fick en dvd på posten och klippte bort lite pinsamma intervjuer o tråkiga partier..
http://www.youtube.com/watch?v=kxgers7SJRY

Vore trevligt med Nordmaling som nästa träffpunkt!
Var det någon som skulle ta tag i ridhusbokning eller så??
Är oxå helt störd över att ha fått rida i en amazonas.. vil ha vill ha... Inget blir sig likt efter en sån sadelprovning.. :p

Jag har mailat och frågat hon som är ansvarig, men tror hon är utomlands just nu så det kan nog dröja några dagar, högst en vecka innan jag kan ge besked om vad det kostar och så. Alltså att hyra i Nordmaling. Det skulle vara perfekt för då blir det så nära att jag tycker vi kan ha träffar typ MINST en gång i månaden! :p

Jag håller tummarna för Lasseman! Visst visas loppet på teve? Jag har ju ingen egen teve men får hyra in mej hos någon kompis....har en travintresserad som redan upplyst mej om att min nätkompis´ häst ska starta V75 (fast det visste jag ju redan, fick jag säga då :) ).

Gah att du/ni gillar Amazonasen så mycket....för nu "behöver" jag den ju själv. Eller ja, det är inte lönt att prova sadel på hästen just nu för hon kan/ska inte ridas (för dåligt skick) men när hon börjar vara i normalhull så ska jag i alla fall prova om den funkar.

*kl*
nea/aeternum/ev. fler som vill komma imorgon, för vägbeskrivning, gå in på www.stallsvedje.se, för mitt mobilnummer - PM:a.
Eller meddela om ni kommer/inte kommer iaf så jag är förberedd! :p

hej såg att du var lite förvirrad, men nej, jag kommer ej.
jobbar hela dagen...

Jag kan tyvärr inte komma, jag har åkt på en sjuk häst :(

Vi är ju som sagt nya inom AR. Men det vore jättekul att träffas i Nordmaling! :laugh: Alltid jättekul att lära känna nya hästmänniskor! :laugh:

Om det blir Nordmaling kommer vi definitivt! Gärna regelbundna träffar!

Norrland

Kul o se filmen! Vilken raket ni har!

Håller alla tummar och tår för er i helgen!! Ni kommer klå dom hela högen ;)

PHU!!
Hemma efter galet lång resa på ca 75 mil t.o.r...
Lasseman gick nytt rekord men blev liite överforcerad, då han sprang 1.25 första varvet och sedan styrdes ut i tredjespår och manades på att springa med de VÄRSTA norska raketerna i 1.20-tempo. Det blev för svårt och han galoppade 20 meter.:cry: Men, sedan travade han på igen men hamnade utanför prispallen. Synd o skam, för han låg fint som fyra då han slog ihop. *mutter* Ska hålla oss till vår egen kusk som kör med känsla och inte gasar järnet i omöjliga lägen.

Men lixom, vår lilla svarta har tampats med de BÄSTA från både sverige o norge! ballt!:D och han är hel o pigg efteråt!:cool:

Så, nu får vi vila o åka på träff så han får förstå att hästtransport inte alltid måste innebär elva timmar på vägen och sedan gasen i botten på banan...:eek:
(han tränade lite väl mycket dålig piaff i boxen, på transporten o stallgången.. Måste taggas ner lite nu..:crazy: )

O på hemvägen svängde vi in i Hudik o tittade på kungen, Järvsöfaks! vad söt han var!!! Har sett mååånga dregelfina kallblod i helgen! :love::love:

Heja Lasse! :love:
Synd på galoppen, men kul att han hängde med så bra fram till dess.

Tromb vill också ha träff igen, han lever rövare i hagen :crazy: med sin muskelsträckning som är bättre men inte helt bra. Han vill helt klart åka och visa upp sig. Jag borde nog träna honom till cirkushäst i stället.

Ja lite häftigt att han ändå låg som fyra nånting då han fick galopp, o sedan hann ifatt och hamnade som först utan pengar! De var ju riktiga segermaskiner som springer 23-tider de där framme. Phuu! Måste blinka lite och inse vad man har ute i hagen!
Det var en mäktig känsla att se alla de där bästa vackra kallbloden jogga förbi i procession. Fy tusan vilka energiknippen och lååångt mycket mera häst än alla varmbloden. Ett par av dom bara dansade fram och såg ut som om all världens pondus rymdes i kroppen på dom.

men, intressant sak ur träningsaspekt! Den som dansade mest med benen och såg helt gummilikt stunsig ut, den "dog" mitt i loppet av trötthet. De måste kanske ha lite grann av fasthet i kroppen för att orka hålla ihop sig i de farterna. Lasse var ju lite spänd och jag var orolig över det, men han tycktes klara speeden ändå, eller, tack vare det?? (hm, babblar iväg i fel tråd..)

Nu längtar jag efter att få rida i ridhus! Ska jogga igång lilla tjocka oxå, kanske hon får åka med och sysselsätta huvudet lite! Ska sy lite gula o blå mjukisbommar till henne snarast. Det känns som en perfekt uppgift!
Ska lägga upp några bilder från DA´n
Man ser så väl hur de koncentrerar sig!:d

Ja, lägg gärna upp några bilder - jag är nyfiken.

Hoppas vi får till en ny träff snart, det behövs lite roliga avbrott i höstmörkret :) .

Fångar upp denna tråden igen...

Kristihimmel-torsdag? Kanske något vi kan kolla upp i nordmaling? Jag är jättesugen. Någon annan?
:laugh:

Liknande trådar

Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 541
Senast: Keb71
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 603
Senast: Gry
·
Hästmänniskan Eftersom att det ytterst lite aktiviteter på gång i våran ridklubb tänkte jag försöka dra i gång något för att kunna aktivera lite fler...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: Nihm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama