Träfftråd Norrland?

Sv: Träfftråd Norrland?

Bra,Nea kommer med häst och jag plockar gärna med mig Aeternum!!Mvh Nea

KL

Har följt tråden men kan inte förrän i nov och har därför hållit mig borta.

Men i november är jag intresserad om det blir något, dock är Anna så långt bort jag kan tänka mig att dra häst i riktning söderut, tror jag.

Nu ska jag hålla mig borta igen...

28/9

Med häst:
Totola
Nea?
(fler som vill ha häst med sig?)

Utan häst:
Aeternum (ev. får se när datumet närmar sig)

Som det ser ut nu är det ju få hästekipage. Prisexempel: Ridande 150:-/ekipage, blir vi 4 till fots är det då 75:-/person, 6 till fots 50:-/person. Eller så delar vi rakt av och då blir det en hundring per person vid 6 pers, 75:-/person vid 8 pers.

hej!
såg ditt PM. tyvärr kan jag inte den 28, har lovat bort mig som hundfunktionär. men nu är hästen frisk iaf.

vi får dra ihop till fler träffar å ö-vik är ju alltid bra :D.

Vill också ha en träff senare, kunde tyvärr inte komma ner till den som är nu...

Gärna lite längre norrut då ;)

Senast ändrad:

jag, zezel och ett par till ska ses i skule söndagen den 21 september.
Vi har nog fyra hästar tillsammans, och så blir det minst en till häst skulle jag tro. Om någon mer vill komma då så vore det jättekul!

Medtag egen lunch/fika för vi har ingen som organiserar det..

Väl mött!
(om någon mer vill ha med häst så kanske jag bara ska kolla med de andra och Anna hur många som kan tänkas få plats i hage/box.)
Utan häst är det ju bara att dyka upp!
Vi har inte sagt någon tid, får meddela det senare.

Ja, vad bra att du skrev in det här!

Jag hade tänkt göra det, men tanken rann av min teflonhjärna fullständigt.

Fler får gärna komma med häst, så delar vi på ridhushyran. Behövs plats att ställa hästen förutom transport/i ridhuset vid träning så måste vi kolla med Anna först.

Nu har jag också letat upp den här tråden! Som jag sa när ni bokade så kommer jag nog inte vara hemma på söndag, jag har planerat in hopptävling. Är iofs troligt att den ställs in, får se hur det blir...

Eftersom de har kvarka inne på ridskolan/ÖOR så vill vi inte hyra ut några boxar just nu, för att minimera risken för smittspridning. Ingen sjuk häst har varit här, men eftersom det finns så nära nu vill man ju vara extra försiktig, både för er och vår skull.

Mäh, ni hade ju kunnat ta något bättre datum så det inte krockar! :p Iofs verkar det inte vara många norrifrån som kan komma 28/9 ändå.
Jag hade gärna åkt till skule men det blir lite dyrt (transporthyra och bensin) och jobbigt för pållen att vara med två helger i rad tror jag. Röstar för nytt datum i Oktober också! :idea:

men vad roligt!
jag är gärna med ifall vi inte åker till fjälls förstås.
men det är inte säkert att jag kan komma med häst för min transport är trasig. får se ifall vi hinner sätta ihop den till söndag.
finns det möjlighet till att låna hage i sådana fall, eller är det samma sak som med boxarna??

// Tove

Jag skulle oxå behöva hage, mina är inte vana att stå i transporten och vänta. Men det kan ju gå..
Ett eller kanske två ston blir det isåfall som kan dela hage.
lasse lus ska springa på fredagen innan, och det blir lite väl tight att ta med honom o rida på söndagen. (tumhållning emottages tacksamt på fredag kväll, kan ses på tv4+ vid halv tio... *gulp*)

ja, vad kul!! Ska jag lägga ut stallpass eller kommer du in själv? (kanske ska ta sånt via pm, men jaja..)

hej!

Pga smittorisken har vi skjutit fram ridhusträffen någon månad. Inget datum bestämt ännu.
Men vi ska ses närmre ö-vik (gala, en liten bit in på väg 348 från E4-an.) där finns två boxar, möjlighet till hage och en ridbana med gräs.
Så, ni som är sugen på en liten träff ändå, kan skriva upp er här så försöker jag ha koll på intresserade.

Med häst

Lusidor + M - Cebonita
C -Kallblodssto
Zezel + I som äger gården -Tromb

Utan häst??

Jag kommer gärna!
Men om jag tar med mej häst, får vi se, det vet jag först på fredag. Det kan vara så att jag inte har dragbil, och isåfall får hästen stanna hemma.
Annars tar jag med Tjaldur, han kan stå både i box och i hage. Vad menas med möjlighet till hage förresten? Måste vi bygga den själv? :)

Nejdå, ni måste inte bygga hage själva :D .
Vet vi bara någon dag innan hur många som vill ha hage så delar vi av den befintliga i lämpliga delar.

Vi tänkte ordna med tacos till självkostnadspris som kommer att passa både veg. och köttätare.

Anmälan mat:
*Zesel
*I
*C

fyll på listan ni som vill ha, så vet vi hur mycket vi ska handla.

Liknande trådar

Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 541
Senast: Keb71
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 603
Senast: Gry
·
Hästmänniskan Eftersom att det ytterst lite aktiviteter på gång i våran ridklubb tänkte jag försöka dra i gång något för att kunna aktivera lite fler...
Svar
6
· Visningar
768
Senast: Nihm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama