Träff Uppsala/Mälardalen/Stockholm

psychogrrl

Trådstartare
Då jag tyvärr inte kunde vara med på förra träffen tycker jag vi ska ordna någon ny snart igen! Nu när vädret är som det är kan vi ju dessutom vara utomhus och ha picknick eller liknande.

Jag är inte helt säker på när jag kan, tyvärr jobbar jag ofta fredagar och söndagar vilket krånglar till det för min del.

Vilka är med? :)

Sv: Träff Uppsala/Mälardalen/Stockholm

Jag är på, om det inte är alltför långt hemifrån och på nåt ställe där mina hundar kan vara med.

Jag vill också vara med!

Låter kul vad brukar ni göra då?
Rider ni eller träffas ni bara och snackar?
Skulle vara kul att var med om jag är ledig (jobbar varannan helg)
och det inte blir för långt bort. Uppsala känns lite gränsfall faktiskt.
Åker så himla mkt ändå hit och dit så lite närmare vore bra, finns det ingen i Enköping som kan ha något? :idea:
Vädret har väl ändrats sedan du skrev :0)

Jag vill också vara med!

Ja, jag skulle väl ev vilja vara med, kunde vara intressant. Det beror på när det blir och var bara.
Dock är jag ju inte ren AR-ryttare. Men jag kanske får vara med på ett hörn iaf.:D

Jag är rätt flexibel, både gällande tid och plats. Det är väl enklare att organisera utan hästar än med, även om det såklart vore kul med hästaktivitet...

Gisburne: Vilket Sätra? Eller ja, vad är "inte alltför långt hemifrån"?
MorvanMorr och Tuaphua: Klart ni ska med också!

Äh, jag är knappast ren AR heller så :D

Jag har en lägenhet vi kan vara i i Uppsala, men ingen tv att kolla filmer på så en träff utan hästar kanske blir tråkig.

Jag är sugen, men kan inte före oktober. Bara så att ni vet!

Sätra mellan Tierp och Älvkarleby. Uppsala är helt OK, allra helst om hästar och AR är med i bilden på nåt sätt. :)

Jag har en tv men lägenheten är full av katter och kaos efter målarbesök... Annars är ju lite AR-filmmaterial en bra idé att grunda med.

Kan inte erbjuda så mycket i hästväg då de inte är mina. Däremot har jag bil så om det behövs kan jag plocka upp folk vid stationen eller så om vi ska vara utanför centrala Uppsala.

Jag har ju iofs min dator som ger lagom bild för film när man sitter 3-4 pers framför den. För ridfilm funkar det för fler tittare ;) Jag har några filmer, vilka iofs kanske inte är jättemycket AR just..

Jag har tillgång till tre hästar (en riden, en unghäst och hennes föl) som iofs kan vara intressant studiematerial. Paddock har vi precis bredvid hagen. Några extra kan säkert komma dit, men då är det avgift, vilket kanske inte är så kul.

Jag är med på det mesta. Jag lär mig gärna mer om övningar avsuttet och människans kropp med. Och det tror jag mig veta att du kan en del om iaf. Jag försöker lära mig så mycket som möjligt om det nu. Och det är inte riktigt vad de flesta ryttare jag känner håller på med.

Jag är även intresserad av att lära mig mer om arbete från marken i olika former. Det är jag inte så insatt i och vill gärna lära mig mer.

Tid och plats är nog rätt flexibelt för mig. Bara jag vet lite innan kan jag lägga mitt schema kring det tror jag.

Pålle kan ställa upp som studieobjekt vad gäller arbete på långa tyglar iaf :)

Jag kan kolla upp vad det kostar i paddocken om någon annan vill ta häst med sig också. Vi har två paddockar i olika storlek så beroende på hur många vi blir kan vi anpassa oss lite, om inte den stora är uppbokad för träningar just den dagen vi väljer. Det ligger en mil norr om Uppsala.

Nästa helg (23-24 aug) är lite för tidigt och jag är uppbokad. Några förslag (från alla) på när det kan passa eller absolut inte passar?

Vi intresserade kan ju skriva upp oss iaf (skriver med de som visat intresse):

psychogrrl
kem
MorvanMorr
Gisburne, sätra - om det inte är alltför långt hemifrån och på nåt ställe där mina hundar kan vara med.
Sapone
Sommarsmurf
mårran - det inte blir för långt bort. Uppsala känns lite gränsfall faktiskt. Enköping?
tuaphua
svea - inte förrän oktober

Nästa helg (23-24 aug) är lite för tidigt och jag är uppbokad. Några förslag (från alla) på när det kan passa eller absolut inte passar?

Helgen efter, 30-31 aug är det Uppsala Tournament (tornerspel), tänkte försöka kolla åtminstone ena dagen. Första helgen i september? Antar att en helg är att föredra för de flesta...

Helgen efter, 30-31 aug är det Uppsala Tournament (tornerspel), tänkte försöka kolla åtminstone ena dagen. Första helgen i september? Antar att en helg är att föredra för de flesta...

Ja, en helg är absolut nödvändigt. Jag kan inte första helgen i september (6-7), däremot 30-31 aug. Kan man kombinera med att titta på tonerspel eller ta det den andra dagen? Annars funkar helgen 13-14 sept för mig.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 806
Senast: Palermo
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 754
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 390
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30