Trädgården 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns speciell tomatnäring (helst biologisk som Biobact Tomat). Det är viktigt att det blir rätt N-P-K för tomaterna, de vill speciellt ha fosfor.

Annars gräsklipp, nässelvatten och guldvatten.
Guldvatten? =pissa på dom?
Och så länge dom bor inne blir det inget nässelvatten :yuck:
NPK kan jag få av bonden
 
Guldvatten? =pissa på dom?
Och så länge dom bor inne blir det inget nässelvatten :yuck:
NPK kan jag få av bonden

Nja. Det ska vara rätt förhållanden mellan NPK (all gödning är inte skapad lika vet du ;)) så vill du ge tomaterna optimal näring så använd Biobact Tomat.

Ja, guldvatten är urin (urea). Alldeles utmärkt som gödning och ska spädas 1:9, annars blir det för starkt.
 
Min balkong grönskar på, men jag tror att även växterna längtar efter en trädgård.

IMG_1006_zps8jprry1v.jpg

720ae033-9fac-4f90-9bc3-c5e97357ff9e_zpsyxot3k2l.jpg

IMG_0998_zpsjnoykhlg.jpg
 
Nu kommer jag inte ihåg när jag sådde min chili/paprika, 3 veckor sedan? De har både grodd- och hjärtblad. :) Fänkålen är 1 dm hög, luktärten 2 dm :eek:. Rotsellerin är än så länge småttingar på bara ett par cm.

I mina försådda lådor ute rör det på sig, nu har jag inte kollat på några dagar men de flesta visar tecken på liv. Jag ska titta till dem i morgon och se om några behöver lite vatten. :idea:
 
Planterade om de taniga plommontomatplantorna, så nu är det bara de små bladen som sticker upp och av de kärnor jag petade ner i jord så var det 5 som grodde och det i kombination med övriga tomatplantor ger mig förhoppningsvis en fin skörd sen och när jag nu fick en sålåda ledig så kunde jag inte motstå att peta ner några fler (typ 15) paprikafrön. Denna gång av en annan sort som får komplementera de sisådär 15 paprikaplantor jag redan har :angel:

Börjar också bli dags att peta ner salladsfrön ute, men i det "rabattlandet" där jag tänkte ha dem är det väldigt blött än, så det får vänta lite till.

I övrigt så ska jag fröspana lite i morgon när jag ska drälla upp till bebyggelsen. Kan ju hända man finner sig nått skojigt :idea:
 
Håller på att få väck allt byggbråte som ligger nedanför landet. Där är det bra jord men tidigare har det varit för mörkt. Nu är ett dussin förfärliga popplar nedtagna o h salicskogen avverkad så det är fullt ljusinsläpp från söder :)

Tänkte utöka landet och ska sedan tänka ut en bra plats för växttunneln.

Blir intressant att se vad tunneln kan åstadkomma. Här tänkt ha tomater chili och musselsquash där. Få de vad mer som kan få plats.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
407
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 626
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 023
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp