Rabatt nummer ett är uppstyrd! Siktar på min dahliarabatt imorgon!
Sicket lyft! Bara hönorna som misstycker och trodde att poängen med hela projektet var en sprillans ny jordbadbassäng åt dem, med egna sittpinnar att dyka ner ifrån och allt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rabatt nummer ett är uppstyrd! Siktar på min dahliarabatt imorgon!
Dom blir extremt förnärmade när jag ber dom akta sig från de rabatter som inte har fått staket ännu...Sicket lyft! Bara hönorna som misstycker och trodde att poängen med hela projektet var en sprillans ny jordbadbassäng åt dem, med egna sittpinnar att dyka ner ifrån och allt.
Skojar du? Efter att jag klippt kunde jag ha strängat o balat det,så blir det när gräsklipparen gick sönder i några dagar.klippt gräs efter jobbet idag (igen), jösses vad gräset växer
Vår gräsklippare går sönder nästan varje gång vi klipper Älskar när gräset är nyklippt, det blir så stor skillnad. Hade varit skönt om det kunde ske lite fler gånger per säsong bara.Skojar du? Efter att jag klippt kunde jag ha strängat o balat det,så blir det när gräsklipparen gick sönder i några dagar.
Dottern tog på sig att återställa en igenvuxen (försummad i flera år) rabatt. Hon har sparat alla lökar hon hittat, för att peta ner igen. Och två klematisar är kvar.
Jag funderade på att sätta en rabattkant, en sån i trä, runt rabatten. Och då kom följdfunderingen, att kanske höja upp rabatten en decimeter eller så.
Frågan är, tål klematisen att man fyller upp med en decimeter jord, där de står? Eller ska jag glömma den tanken?
Nä, det går inte att se skruvpaketet under alla växter...Gissa vad i bilden som jag egentligen åkte till Jem och fix för att köpa?
Visa bifogad fil 52464
Tack!En total killgissning men eftersom man ska plantera ner klematis när man köpt på en plantskola skulle jag tro att det inte är någon fara. Tänk bara på att den inte vill att rothalsen står blött, dvs gör en liten sluttande kulle kring stammen och strö lite sandlådesand omkring den för bättre dränering. Dock kan jag ha jättefel
Nä, det går inte att se skruvpaketet under alla växter...
Know the feelingTack!
Jag hade inte koll på att man ska plantera ner dem. Det var min mamma som skötte den biten när de flyttade hit, för säkert 15 år sen...
Men det är garanterat ingen risk att de står i vatten här, hur man än gör. Vi bor på en liten grusås, där inget vatten stannar kvar i marken...
Någon som har tips på hur man håller myrorna borta från planteringarna? Vi har sjukt mycket svartmyror och även pissmyror. Men svartmyrorna är värst. Så fort jag ställer ut en kruka flyttar de in. Och de har börjat bygga bo vid rötterna av mina frilandstomater.
Det gör inget om de håller sig på sin kant, men de förstör rötterna på växterna tillslut.
Vattna, vattna och vattna är mitt tips.Någon som har tips på hur man håller myrorna borta från planteringarna? Vi har sjukt mycket svartmyror och även pissmyror. Men svartmyrorna är värst. Så fort jag ställer ut en kruka flyttar de in. Och de har börjat bygga bo vid rötterna av mina frilandstomater.
Det gör inget om de håller sig på sin kant, men de förstör rötterna på växterna tillslut.