Kul! Jag har en liten en som skall vara rotäkta och som har hamnat i en kruka så länge tills jag bestämt exakt var den skall bo. På bara ett par veckor så har den växt till sig ordentligt så det verkar vara bra växtkraft i den.
Min är också rotäkta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul! Jag har en liten en som skall vara rotäkta och som har hamnat i en kruka så länge tills jag bestämt exakt var den skall bo. På bara ett par veckor så har den växt till sig ordentligt så det verkar vara bra växtkraft i den.
Knepigt men roligt, det här med rabattplanering. Har insett att jag nog måste göra nån planering för alla samtidigt för att få till det som ska flyttas framåt hösten.
Vill ha växter så nånting blommar hela säsongen och att övrigt är snyggt (eller osynligt) när det inte blommar. Inte massa tråkigt man bara går och väntar på alltså. Gärna insektsvänligt.
Här är förresten rejält torrt, och bevattningsförbud sen igår.
Dagliljor är desssuto ätliga så de kan vara fina dekorationer uppepå en fruktsallad elelr ett bakverk.Kantnepeta älskas av bin, blommar vackert och länge och har ett fint diskret blågrönt bladverk.
Dagliljor doftar gott - hur länge beror på sort - och har ett friskt fint gräsliknande bladverk som fyller ut i rabatterna.
Kryddtimjan. Älskas av bin. Fantastisk marktäckare som är vintergrön vid milda vintrar.
Åh tack. Ja men kanel är ju inget gift, så det känns ju ok att ha i krukor och på plantor också. Kanske skulle testa detVet inte om du redan fått svar. Men vi har haft jättemycket problem med svartmyror som kryllar i körsbärsträdet och utanför ena dörren ut som dom även kommer in genom i långa karavaner. Fick dammsuga upp dom minst en gång om dagen för dom kryllade i vardagsrummet Strödde kanel i varenda vrå i dörren, längs väggen utanför och på och runt körsbärsträdet.. Har inte sett en myra sedan dess. Vet dock inte hur det påverkar växter och odlingar osv men myrorna verkar inte gilla det iaf
Tack för tips. Kantnepeta har vi, fin nu när den blommar och mycket riktigt omtyckt.Kantnepeta älskas av bin, blommar vackert och länge och har ett fint diskret blågrönt bladverk.
Dagliljor doftar gott - hur länge beror på sort - och har ett friskt fint gräsliknande bladverk som fyller ut i rabatterna.
Kryddtimjan. Älskas av bin. Fantastisk marktäckare som är vintergrön vid milda vintrar.