Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl aldrig för sent?Jag tror bestämt att jag ska så fler frön. Kanske köpa någon mer tomat och squash. Är det för sent för att så blommor?
Jag har en känsla av att det kommer finnas gott om tid att påta.
Det är väl aldrig för sent?
Krikon?
Ser tillräckligt risig ut för det iallafall
Det låter definitivt som KrikonSkulle kunna vara! Fått veta att den brukar få små plommonliknande frukt/bär.
Ägaren vet inte vad det är för buske, de köpte en sort men det var inte rätt sort de fick
Kan vara körsbärsplommon med Prunus cerasifera. Men alla prunusar (körsbär, plommon, slån, hägg osv) har oftast glansig bark med små ögon/streck på. Jag kan inte riktigt se hur barken ser ut här men den såg inte så glansig ut på bilden.Skulle kunna vara! Fått veta att den brukar få små plommonliknande frukt/bär.
Ägaren vet inte vad det är för buske, de köpte en sort men det var inte rätt sort de fick
Om du tycker den är fin så ska du se när den blommar!Visa bifogad fil 47420
Första året med trädgård, ska bli spännande att se vad som finns! Även om jag inledningsvis inte kommer veta vad något är
Någon som vet vad denna fina blomma heter?
Om du tycker den är fin så ska du se när den blommar!
Ditt exemplar är överblommat och håller på att producera frön
Säsongen är i december-februari ungefärMen va? Överblommad!? Haha det hade jag aldrig gissat. Då blir det spännande att se hur den ser ut nästa säsong
Säsongen är i december-februari ungefär
Den heter julros av en anledning.
Ibland får man gräva fram den i snön för att inte missa blomningen
Inventering idag.
23/3
🌶19 chiliplantor
28 paprikaplantor
9 aubergine
#rimligt
(Plus 6 paprikaplantor som får nya hem i morgon på jobbet, och en liten som jag - slängde! )
Ska du slänga fler är jag intresserad.Inventering idag.
23/3
🌶19 chiliplantor
28 paprikaplantor
9 aubergine
#rimligt
(Plus 6 paprikaplantor som får nya hem i morgon på jobbet, och en liten som jag - slängde! )
Bra att veta. Den var ensam kvar och slut på krukor. Hade jag betalat för fröerna hade den nog inte slängts.Ska du slänga fler är jag intresserad.
Chili, paprika och tomater. Men det är betydligt mer lättsålt i maj, då säljer jag gurka och basilika också. övriga "specialare" odlar jag bara i den omfattning som jag själv behöver, upplever det svårsålda. Det är en hyfsad extrainkomst som student, jag tjänade enkelt 625 kr i helgen. Då säljer jag plantorna för 25kr /st eller 5 för 100.Så roligt att ni säljer plantor! Vad köper folk såpass tidigt? Tomater?