Trädgårdstråd 2020, del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fråga: Omplanterar jag tomatillon på samma sätt som tomaten och planterar större delen av stjälken?

Dobbis/dagen pucko
 
Skulle kunna vara! Fått veta att den brukar få små plommonliknande frukt/bär.
Ägaren vet inte vad det är för buske, de köpte en sort men det var inte rätt sort de fick
Kan vara körsbärsplommon med Prunus cerasifera. Men alla prunusar (körsbär, plommon, slån, hägg osv) har oftast glansig bark med små ögon/streck på. Jag kan inte riktigt se hur barken ser ut här men den såg inte så glansig ut på bilden.
 
Så roligt att ni säljer plantor! Vad köper folk såpass tidigt? Tomater?
Chili, paprika och tomater. Men det är betydligt mer lättsålt i maj, då säljer jag gurka och basilika också. :) övriga "specialare" odlar jag bara i den omfattning som jag själv behöver, upplever det svårsålda. Det är en hyfsad extrainkomst som student, jag tjänade enkelt 625 kr i helgen. Då säljer jag plantorna för 25kr /st eller 5 för 100. :)
 
Omplantering av lite tomatplantor idag. 29 gjorda, 36 to go! Totalt 76 plantor och ca 20 olika sorter. Ska så vintertomaterna idag också!

IMG_20200324_094149_367.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
488
Senast: Jahopp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
507
· Visningar
14 441
Senast: Piglet
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 160
Senast: zassoo
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp