Trädgårdstråd 2020, del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill odla humle mot en spaljé i sommar!
Men var får man tag i det? Läste att det var bäst att hitta nån som redan hade och köpa stickling?
 
En fundering. Aklejor, står de ut med att bo första året i krukor? För, de blommar väl inte förrän andra säsongen, om jag inte minns fel? Och det hade ju varit enklast att ha dem i krukor så man kan placera dem där man vill ha dem tills de ska börja blomma.
 
5EE68697-8A51-41F5-AD25-A33BD14BF8C9.webp

Första året med trädgård, ska bli spännande att se vad som finns! Även om jag inledningsvis inte kommer veta vad något är 😁

Någon som vet vad denna fina blomma heter?
 
Ajdå. Får berätta det för katterna, tippar på att i alla fall den ena kommer vilja gå på upptäcksfärd 🙃

Den är ju giftig för alla även om den är väldigt farlig för katter. Dock skulle jag bli förvånad om katterna kastar sig över den och gnager ner den :D men man får ju ha lite koll. Du får odla lite kattmynta en bit ifrån julrosen så katterna håller sig där :laugh:
 
Den är ju giftig för alla även om den är väldigt farlig för katter. Dock skulle jag bli förvånad om katterna kastar sig över den och gnager ner den :D men man får ju ha lite koll. Du får odla lite kattmynta en bit ifrån julrosen så katterna håller sig där :laugh:

Men eh... bara om man håller på och petar på den väl, eller? :o

Hoppas den håller sig i sitt hörn då så jag inte behöver uppröra den 😅
 
Stora omplanteringen av tomater påbörjades igår. Tog slut på krukor. :p Konstaterar extremt bra grobarhet, i flera krukor har t.ex. 4 av 3 frön eller 5 av 4 frön grott. :rofl:
Kan också säga att Biltemas fyrkantiga krukor är av tunn, hård plast som lätt går sönder. Granngårdens (tror det var Weibulls) krukor är i tjockare och mjukare plast, mycket tåligare. :) Känns smart att investera i något som håller några år!

I övrigt har vi i helgen eldat ris och annat, så härlig! Vi har så mycket ris från nedtagna träd, nedfallna träd och röjsågade buskar. Rensat fjolårsgräs kring bärbuskarna, dvs identifierat var bärbuskarna är. :p Köpte en massa trimmertråd förra året så nu banne mig ska jag hålla ordning på bärlandet. Vi har även lagat gräsklipparen så hoppas vi kan klippa gräset lite mer än förra året!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
488
Senast: Jahopp
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
507
· Visningar
14 441
Senast: Piglet
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 160
Senast: zassoo
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp