Trädgårds- och odlingstråden 2025

@Hazel , @monster1 , tack så mycket för er kunskap! <3
Då ska jag se om jag kan hitta sån vallmo ni nämner, och det känns hoppfullt det där med de första tre åren and murklockan :)

Jag vet inte mycket om växter och trädgård, mitt förra hus hade en underbar trädgård anlagd av en trädgårdsmästare, med enormt många olika växter, träd, buskar, blommor som liksom var i harmoni och hade skött sig själva i nästan 40 år. Där kunde man liksom bara se och njuta (och skörda :D )

Nuvarade hus är ett sånt där tråkigt nybyggt som inte har någon själ än, och inga roliga växter. Tänkte ge mig på att försöka göra det mysigt på något sätt :)

Jag brukar också ha mina tomater i krukor eller hinkar
Frågan är behöver du fler än 56 stora krukor vid det här laget :confused:
Land går i och för sig att gräva :up:

Bild från Google, med adress.
Men ja, troligtvis :rofl:
Du kan få en planta. Eller 5. :rofl:
IMG_0666.webp

Tack men jag har redan tomater som bor i köket :o
Men lite längre fram kanske du kan putta ner dom i kommunens planteringar någonstans :angel:
Tänk vad lyckliga folk skulle bli om det växte tomater på stadens torg ;)
Då blir jag väl anmäld för skadegörelse för invasiv art :rofl:
Och kök? Ha, nu kom jag på dig. Du försöker lägga din tomatångest på mig!

Men en tanke jag fick nu är att om det blir plantor på riktigt av alla så hör jag av mig till äldreboenden och se om de får ta emot sådant, då kanske ju de få några stycken!

Men en tanke jag fick nu är att om det blir plantor på riktigt av alla så hör jag av mig till äldreboenden och se om de får ta emot sådant, då kanske ju de få några stycken!
Men jag skördar redan tomater i köket ;)
Äldreboende var ju toppen
Dagis och skolor kanske vill ha plantor också

Fin idé med äldreboende!
Annars så kanske pallkragar mot någon solig vägg? Så hade jag det i många år innan växthuset fanns.

Tips på jordgubbe som ger skörd länge?
Friland eller växthus, spelar ingen roll bara den ger bär under hela sommaren.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
578
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
585
Senast: tanten
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång... 98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
73 621
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka