Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror väl på lite. Vad gillar du för färger? Hur högväxt? Soligt eller skuggigt? Gillar du att rensa ogräs eller vill du ha marktäckare?Vad ska jag ha i rabatten?Visa bifogad fil 148888
Det finns ingen plan Så egenligen, allt. Högt och lågt, blandade färger. Både sol och skugga på den rabatten. Skugga p förmiddag, sol eftermiddag. Ju mindre ogräs desto bättre.Beror väl på lite. Vad gillar du för färger? Hur högväxt? Soligt eller skuggigt? Gillar du att rensa ogräs eller vill du ha marktäckare?
Då slår jag ett slag för nävor. Blommar fint, är marktäckande, sköter sig själva, finns i olika varianter och färger och är fina att blanda med andra perenner.Det finns ingen plan Så egenligen, allt. Högt och lågt, blandade färger. Både sol och skugga på den rabatten. Skugga p förmiddag, sol eftermiddag. Ju mindre ogräs desto bättre.
Jag hittade en ormbunke och en bolltistel (i min egen trädgård, oroa er inte ) som fick flytta dit.
De är väl ganska låga för det mesta? Passar bra att peta in mellan det som redan finnsDå slår jag ett slag för nävor. Blommar fint, är marktäckande, sköter sig själva, finns i olika varianter och färger och är fina att blanda med andra perenner.
Om anlagen ramlar av är det för att gurkorna inte blir pollinerade, då kan man hjälpa till med en pensel från hanblomma till honblomma.Jag får inga gurkor. Vi har 4-5 plantor i växthuset. De är stora och frodiga. Många blommor och några anlag.
En gurka har vi skördat, jättefin. Men det kommer inga fler.
Någon som kan ha en teori om varför?
Åh detta blev jag sugen på att plantera med!Satte några klyftor schalottenlök sent höstas, idag skördade jag 5 av 7 och fick upp allt detta! blir garanterat repris i höst.
Visa bifogad fil 148905
Tidigare än man tror, skördar man äppelgurka för sent blir skalet hårt och träigt och hela frukten full av frön...Visa bifogad fil 148913
Hur vet jag när jag kan äta den??? Det är äppelgurka
SÅ SÖT!Min nya trädgårdskonst. Ett litet humlebad med tillhörande humlaVisa bifogad fil 148912
Min nya trädgårdskonst. Ett litet humlebad med tillhörande humlaVisa bifogad fil 148912
Beror lite på variant. Vissa blir bara 20-30 cm höga och andra 50-60 cm.De är väl ganska låga för det mesta? Passar bra att peta in mellan det som redan finns
Slingertry eller någon slags vildkaprifol?
Visa bifogad fil 147983
Den täcker min komposthög, är rätt stor och oformlig. Funderar på om den går att spaljera på nåt och täcka hela det hörnet av trädgården.