Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack snälla! Jag sydde den nyligen i ett ”fylla på sonens garderob”-ryckLite off topic men Vilken underbar tröja
Min Wasagamingros skjuter höga skott och jag misstänker att det är rotskott som jag borde klippa men jag tycker inte den verkar växa så mycket i övrigt så jag börjar tro att det kanske är "vanliga" skott ändå?
Någon som har en gissning?
Visa bifogad fil 148974
Jag tror Wasagaming brukar vara rotäkta men det kanske varierar mellan olika förädlare. Var har du köpt den?
Jag har en garanterat rotäkta Harison's Yellow som har exakt sådana där skott.
Du hade rätt! Sniglarna klättrar tydligen upp och äter toppen, något jag fick bevittna ikväll. Persiljan struntar jag väl i, men nu var de även på morötterna och sockerärtorna, vilket inte är lika kul eftersom min son ser fram emot att skörda dem.Jag gissar på sniglar de älskar persilja
För tredje kvällen i rad dödade jag fler än 100 stycken. Seriemördare deluxe.Du hade rätt! Sniglarna klättrar tydligen upp och äter toppen, något jag fick bevittna ikväll. Persiljan struntar jag väl i, men nu var de även på morötterna och sockerärtorna, vilket inte är lika kul eftersom min son ser fram emot att skörda dem.
Så nu har jag dödat mina första mördarsniglar och hoppas på att jag slipper totalinvasion…
Blir det de mängderna här får det nog bli nån fälla av nåt slag! Undviker helst det dock då övriga sniglar gärna får leva. Har väldigt mycket snäckor i trädgården som jag antar drabbas av sånt också.För tredje kvällen i rad dödade jag fler än 100 stycken. Seriemördare deluxe.
Tyvärr lika dödligt för snäckor/andra sniglar. Så det känner jag får bli en ”sista utväg” om det blir större mängder (och då placera det enbart intill odlingarna då snäckorna inte verkar hålla till där främst vad jag sett hittills), men just nu är de såpass få att det inte känns försvarbart att vara så ”lat” för min del - hur lockande det än känns att slippa klippa.