Wow! Vilken vacker!hittade en växt från önskelistan! Trefärgad bok Visa bifogad fil 148778
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow! Vilken vacker!hittade en växt från önskelistan! Trefärgad bok Visa bifogad fil 148778
Eller hur har suktat över den länge, sen fick jag se den IRL och blev ännu mer sugen. Dom få gånger jag sett dom säljas är det antingen pyttesmå ex eller sviiindyra. Detta exet va dessutom exakt som jag ville ha, löjligt gladWow! Vilken vacker!
Ska även säga att det där trädet är något som ställt till problem för mina planer så det blir jobb att få bort det men det blir bättre för mig när jag ska fixa den delen av trädgården. Har beställt en grävare som ska gräva bort massor av rötter/rotskott från surkörsbär där och ska sedan ställa upp ett växthus till vänster i bild bakom plommonträdet och plantera ett äppelträd lite till höger bakom plommonträdet. Har varit rädd at sälgen ska skada växten på det planerade äppelträdet.Min trädgård är kaos i år. Tappade lusten rejält när mördarsniglarna anföll en masse.
Idag i stormen blev det mer kaos. Tur det inte blåste från andra hållet för då hade trädet trillat antingen på en grannes hus/garage eller en annan grannes garage.
Visa bifogad fil 148786
Det är inte mitt träd men misstänker att jag får röja
Tror mitt stackars plommonträd klarat sig mer eller mindre oskatt
Jag har också satt Laura, återstår att se hur de mår när det är dags att gräva upp den.Har skördat årets första potatis! För tidigt för att dra några slutsatser men vi drog upp en planta med året potatis Laura och en Darling. Hittade 3 spruckna Laura och enligt google beror det på vädret. Kan det vara så att de är mindre tåliga? Oavsett så var båda sorterna oerhört goda
Jag har gett upp jaKöpte snigelmedel på Lantmännen nu. Och beställde såna där "snigelbaren" i plast. Nu jäklar är det krig!
Jag har inte så mycket sniglar (än). Tar kanske 5-10 stycken varje morgon. Tänker att om jag motar Olle i grind så kanske det inte blir flerJag har gett upp ja
Kan ha fel men tror att det är nåt som specifikt går på rams. Klassiska lösningen är att klämma ihjäl dom, jag har aldrig brytt mig faktiskt, är lite lat sådärVad är nu detta?!? Hundratals små larver som nästan renätit mina fina jätterams! Vad ska det bli av dem, måntro?!? Bleka med svarta huvuden. Visa bifogad fil 148865
En googling gav ramsbladstekel.Vad är nu detta?!? Hundratals små larver som nästan renätit mina fina jätterams! Vad ska det bli av dem, måntro?!? Bleka med svarta huvuden. Visa bifogad fil 148865
Elände. Jag som hoppades att de skulle bli till fina fjärilar…..En googling gav ramsbladstekel.
Jag har också Laura i år dock sent satta så jag får nog vänta lite med att skörda...Jag har också satt Laura, återstår att se hur de mår när det är dags att gräva upp den.
Tjurig sort? Jag har sex plantor gurka, en av plantorna är jättefin men gurkorna växer inte. Ingen aning om varför, har två till av samma sort, de har samma förutsättningar. Kanske kommer igång senare?Jag får inga gurkor. Vi har 4-5 plantor i växthuset. De är stora och frodiga. Många blommor och några anlag.
En gurka har vi skördat, jättefin. Men det kommer inga fler.
Någon som kan ha en teori om varför?