Trädgårds- och odlingstråden 2024, del 2

Hur gör ni med jordgubbsplantor? Jag har tre pallkragar på balkongen, två är till största delen fyllda av jordgubbar. Tänkte jag skulle klippa av bladen på plantorna, lägga på löv och sedan täcka med granris för att julpynta lite ute med. Men så undrar jag,..är det dumt/onödigt att klippa av bladen på plantorna? 🎄✨🍓
Här äter rådjuren upp bladen varje höst och än så länge kommer de tillbaka som ogräs varje år

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
232
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
361
Senast: tanten
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 614
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 479
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar