Trädgårds- och odlingstråden 2024, del 2

Det fascinerande i det fallet är ju att bilderna ifråga dessutom är så jäkla manipulerade att det i många fall inte alls ser ut som sorten ska se ut, sen sitter folk och är besvikna över hur deras dahlior ser ut för att de förväntat sig att de blir som på hennes bilder. Folk råds att googla före köp men det försämrar inte anseendet att de är så fel?! :laugh:

Men ellerhur? Tycker ofta bilderna där är väldigt off.
En tjej la ut något på insta om att hon fått så mycket felleveranser. Då delade DbL den storyn på ett inte jättetrevligt sätt vilket resulterade i att tjejen fick massa otrevliga meddelanden från folk...
 
Men ellerhur? Tycker ofta bilderna där är väldigt off.
En tjej la ut något på insta om att hon fått så mycket felleveranser. Då delade DbL den storyn på ett inte jättetrevligt sätt vilket resulterade i att tjejen fick massa otrevliga meddelanden från folk...
Ja och folk har ju gnällt lite över det också men mer än så verkar det inte bli av det?

Men vad i helvete?! Så inte okej varken av DbL eller folk som messat :arghh: Samtidigt är det väl inte jätteförvånande när odlare/återförsäljare tom får dödshot för att nån dahliasort tagit slut :cautious:
 
Ja och folk har ju gnällt lite över det också men mer än så verkar det inte bli av det?

Men vad i helvete?! Så inte okej varken av DbL eller folk som messat :arghh: Samtidigt är det väl inte jätteförvånande när odlare/återförsäljare tom får dödshot för att nån dahliasort tagit slut :cautious:
Var tvungen att fräscha upp minnet och ehm, ironin i att det visst är samma som dödshotats fast för att kund skrivit fel postnummer. Plötsligt får jag lite svårare att ta det på allvar 😅
 
Men ellerhur? Tycker ofta bilderna där är väldigt off.
En tjej la ut något på insta om att hon fått så mycket felleveranser. Då delade DbL den storyn på ett inte jättetrevligt sätt vilket resulterade i att tjejen fick massa otrevliga meddelanden från folk...

Ett helt sjukt beteende av en företagare. Tack för att du varnade, då vet jag som sagt var jag aldrig kommer att överväga att handla :up:
 
Härligt med fint väder i helgen, perfekt för att höststäda i trädgården och kanske bara plantera liiite mer här på sluttampen :angel: . Har satt en syrénhortensia i ett plötsligt uppstått hål i en rabatt och så en kejsarolvon, strategiskt placerad så man ser den från sovrummet 😍. Tänk så fantastiskt att man kan få något som blommar hela vintern och lyser upp i mörkret 😊. Hittade även en kornel på rea förra helgen, som jag hoppas blir en fin kontrast med sina knallröda grenar.

Har även fyllt upp varenda kruka med allt möjligt, som förhoppningsvis kommer se trevligt ut även när frosten kommer 😊.

Är det bara jag som redan har trädgårdsabstinenser? Vad ska man nu hitta på med all sin fritid 😅?

Utsikten från sovrummet just nu, med kejsaren placerad vid husknuten, där stenplattorna slutar. Kornellen står bredvid buxbomen nere vid tomtgränsen:
IMG_7783.jpeg
 
Allt på gården håller sakta men säkert på att vissna och gå ner i vintervila, frosten tog en hel del redan för några veckor sedan, dagarna blir kortare, minusgraderna tar över allt mer, höstfriden sänker sig över gården, det mesta börjar skifta över i mer bruna toner... Snabbt klipp till vår lilla rosenkvitten - som blommar?!?! O_o Snacka om att försova sig
 
Allt på gården håller sakta men säkert på att vissna och gå ner i vintervila, frosten tog en hel del redan för några veckor sedan, dagarna blir kortare, minusgraderna tar över allt mer, höstfriden sänker sig över gården, det mesta börjar skifta över i mer bruna toner... Snabbt klipp till vår lilla rosenkvitten - som blommar?!?! O_oSnacka om att försova sig
Här i sörmland zon 3 brukar rosorna blomma i november.
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 858
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 281
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 513
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp